Popza Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Tenkte å ha denne som bruksbil. Etter jeg solgte min E92 savner jeg å ha en moderne bil jeg kan cruise rundt i . Så nå som jeg trenger litt plass så tenkte jeg at en E61 525d ikke var så dumt. Noe jeg burde være ops på? - Har hørt om at Manifold'en sprekker etter lengre tid. - Elektroniske problemer, spesielt til elektriske vinduer og oppvarmede speil/vinduer...? - Noe mer? Bekrefte/Avkrefte det jeg skrev. Hvordan er egentlig 525d motoren kontra 520d motoren? Stor forskjell? Det er jo 2 ekstra sylindere... Takk for svar på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Hvilken årsmodell er aktuell. Bl.a så har jo både preLCI 525d og LCI 520d begge 177hk (siste riktignok som oftest levert med 163hk her til lands). Når det gjelder antall sylindre så er nyeste 525d beskrevet av noen media som beste 525d gjennom tidene og den har fire sylindre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Som larserso sier, så blei 2003-2007 E6x levert med 2.5L firer på 177hk, mens etter det blei det rekkesekser diesel på 3L. Nå er det klart at det er en prisforskjell, men jeg ville ha kjøpt 525d med 3litern. Nå har jeg ikke så mye erfaring ettersom jeg kun har lagt bak med 3000 km i min E60 525d 2009, men jeg angrer ikke på at jeg la inn ekstra penger for og få større motor. Min bil bruker 0.58 på mila noe som er overaskende bra med tanke på motorvolum og hesterantallet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Nei, 2003-2007 525d med 2,5-liters motor hadde nok sekser den også. Eksos reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Som larserso sier, så blei 2003-2007 E6x levert med 2.5L firer på 177hk, mens etter det blei det rekkesekser diesel på 3L. Nå er det klart at det er en prisforskjell, men jeg ville ha kjøpt 525d med 3litern. Nå har jeg ikke så mye erfaring ettersom jeg kun har lagt bak med 3000 km i min E60 525d 2009, men jeg angrer ikke på at jeg la inn ekstra penger for og få større motor. Min bil bruker 0.58 på mila noe som er overaskende bra med tanke på motorvolum og hesterantallet larsero skrev ikke at 2003-2007 525d har 4 sylindere, siden det er helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popza Skrevet November 20, 2013 Forfatter Share Skrevet November 20, 2013 Tenkte på 2003-2007 525d med rekkesekser, 177hp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Tenkte på 2003-2007 525d med rekkesekser, 177hp. Spørsmålet du må stille deg er vell heller om du ønsker en facelift bil, kontra en pre-face Begge bilene går godt nok, til vanlig bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Spørsmålet du må stille deg er vell heller om du ønsker en facelift bil, kontra en pre-face Begge bilene går godt nok, til vanlig bruk. Ikke er de helt ulike i f.eks. 0-100 på papiret heller(begge her manuell da, men vil tro det også er overførbart til automat): http://www.autoevolution.com/carcompare.php?id1=159&id2=5688 Jeg har en 2010 520d 177hk. Den bruker 0.43-0.45 på langkjøring med brede lavprofildekk på sommeren. Nå kjenner ikke jeg prisnivået så godt for tida at jeg kan sammenligne preLCI 525d med LCI 520d, men jeg ville sett litt på det. I tillegg til det visuelle får du nyere motor og girkasse. Selv har jeg bestandig lyst på større motor når jeg skal kjøpe bil, men ender opp på så ny bil som mulig for pengene istedet for så stor motor jeg har lyst på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popza Skrevet November 20, 2013 Forfatter Share Skrevet November 20, 2013 Spørsmålet du må stille deg er vell heller om du ønsker en facelift bil, kontra en pre-face Begge bilene går godt nok, til vanlig bruk. Det jeg spør etter er egentlig hva er typiske feil ved bilene? Er det noe som går igjen hos E61? 0-100 tider osv er ikke det viktigste. Også ser jeg at pre-facelift er mye billigere enn facelift. Vil egentlig ha mest bil for pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet November 21, 2013 Share Skrevet November 21, 2013 Det jeg spør etter er egentlig hva er typiske feil ved bilene? Er det noe som går igjen hos E61? 0-100 tider osv er ikke det viktigste. Også ser jeg at pre-facelift er mye billigere enn facelift. Vil egentlig ha mest bil for pengene. Mindre feil med facelift, siden de somregel luker bort det de lærer etter noen år i produksjon. Les her: http://bimmers.no/topic/587779-e6061-tr%C3%A5den/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 21, 2013 Share Skrevet November 21, 2013 Hvis du leter litt og har is i magen kan du få en e61 525dat facelift med under 100k kilometer for rundt 300k eller under 300k. Men du kan derimot få tak i en pre-facelift 525dat for under 200k. Så du bestemmer jo selv da. Utvalget på 520d er jo veldig mye bedre i denne prisklassen. 250k-350k Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyFF Skrevet November 21, 2013 Share Skrevet November 21, 2013 Jeg vurderte lenge 525/530 pre lci, men valgte å heller gå for en 520D lci 2008 mod. Synes Lci virker mer sammenskrudd og mer moderne, og var egentlig ikke i tvil etter jeg prøvde begge deler. Hadde egentlig planer om 3literen, men er veldig fornøyd med 2literen. For min del er også dette en bruksbil, og forbruket på den er veldig snilt. Angrer ikke "standardfeil" er det jo flere av. For å nevne noen : ledningsnettet til bakluke, rust på bakluke( oftest ved plastdekselet mellom øvre og nedre del. Får byttet hele bakluken min på garanti pga dette nå i Des), fukt i antenneforsterkeren under spoiler på bakluken. Man hører nok mer om negative ting enn positive, tipper d er 10 fornøyde per 1 negativ. Jeg for min del er strålende fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 21, 2013 Share Skrevet November 21, 2013 Jeg prioriterte litt annerledes enn TommyFF, jeg måtte ha facelift og R6 motor, samt relativt lav kilometer innen for 300k. Så da ble det litt mindre utstyr med 86500 km. Forbruket er 0,5-0,55 på landevei og helt opptil 1 liter på by kjøring for min del. Svært fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyFF Skrevet November 21, 2013 Share Skrevet November 21, 2013 såklart, står d mellom facelift 2 liter og facelift 3 liter så er d ingen tvil så lenge det går innenfor satt budsjett Mitt budsjett var på max 220-230.000 denne gangen grunnet oppussing av hus og div annet, så innenfor den prisklassen var det enten 525 pre eller 520D lci som ble aktuell. Jeg valgte da å gå ned i motorstr for å få en nyere bil, og det angrer jeg overhodet ikke på da jeg som sagt synes den ser langt mer moderne ut. Er godt fornøyd med 2 literen både med drag og forbruk, men når det blir ny bil neste gang så blir det nok 3 liter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet November 21, 2013 Share Skrevet November 21, 2013 De dyre tingene på E61 er ledningsbrudd i bakluke og defekt panoramatak. Og feilprosenten er ikke helt ubetydelig heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå