Gå til innhold

Gladnyhet for import av entusiastbiler


SigurdE36
 Share

Anbefalte innlegg

Bmwchris: kunne du sjekket hva en e39 m5 ville kostet i avgifter å ta inn?

En 2001 modell koster ca. 170.000,- i avgifter. På denne summen så må du plusse på moms og det du må gi for bilen.

 

Jeg fant en helt tilfeldig '99 M5 som har gått 130tkm som de forlanger 100.000,- SEK for(95.000,- NOK). Moms på denne blir 23750,- NOK. Engangsavgift på en '99 mod. er litt lavere, nemlig 130.146,-

 

Totalpris for dette kjøretøyet ferdig på skilt blir da ca.: 249.000,-

 

M5 har stort sylindervolum, høy CO2 og mange hester - så det er dyrt å hente inn disse. Kan hende det er billigere i Tyskland, men har ikke sjekket så nøye. Men er vel fortsatt ikke noe upris...

 

Jeg vet i hvert fall at det blir en E46 M3 på meg nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig, men nå våger ingen lengre, da marginene er mye mindre, så da tjener staten mer enn før likevel. :D

Det vil fortsatt lønne seg å ta inn på alternativ. Det sier jeg på bakgrunn av hva min kostet inn i fjor, i forhold til vanlig avgift på samme bil i år.

Cluet er at du må kjøpe en bil som ved førstegangskontroll i Norge har gått lenger, enn det gjennomsnittskm er på samme årsmodell. Ellers flyr 10-20000kr på i tillegg med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lønner seg med alternativ på biler med mye co2 utslipp og stor motor, er bilen regga etter 2001 må man regne med co2. Før 2001 hadde man ikke co2 altså...

Men en m3 3.2 har ca 60.000kr i avgift kontra 110.000kr som den hadde Ifjord.

Så gamble på alternativ på en bil som m3 ville jg droppa, men på en m5 som har større motor ville alternativ vert best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...