Gå til innhold

Gladnyhet for import av entusiastbiler


SigurdE36
 Share

Anbefalte innlegg

Maserati Quattroporte kommer på 380k ferdig regga i Norge...og den billigste koster 600k i Norge.. Lexus SC430 (en til salgs siste 2år kosta 399) kommer på 212tusen ferdig regga...

 

 

Jeg må selge unna alt og kjøpe meg en Maserati...

Løp og kjøp sier nå bare jeg, Quattroporte er jo bare KONGE bil 8)

Jeg sjekket en 2004 modell Bentely Continental GT med 60 000 km på tellern, kom på 729 000 kr ferdig registrert. Dette var en strøken eneiers bil solgt hos forhandler, billigste i Norge ligger til 899 000,-....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst?! Hvor mye har avgiftene falt på QP? Det er jo en kongebil!

 

Var det det kom opp da jeg beregnet inne på toll.no. Alternativ beregning ble faktisk dyrere... utrolig nok... De koster jo rundt 10-15k euro i Tyskland.. Prute litt og skrive lavere pris på kontrakt for å spare mer (gjorde ikke dette når jeg beregnet) så sparer man en god del ved import...

 

hvorfor skal jeg da betale 400k for en annen bil da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp og kjøp sier nå bare jeg, Quattroporte er jo bare KONGE bil :cool:

Jeg sjekket en 2004 modell Bentely Continental GT med 60 000 km på tellern, kom på 729 000 kr ferdig registrert. Dette var en strøken eneiers bil solgt hos forhandler, billigste i Norge ligger til 899 000,-....

 

Man får dem garantert billigere også..Spare litt kroner ved mva om man skriver lavere verdi på bilen..Samt er goood på å prute..Disse bilene er ikke enkle å selge, selv i Tyskland...

 

Den i Norge lå ute til 1,1 i fjor...Han har en hvit en også som lå ute til 1,9mill..Den koster nå 1,2 tror jeg... Umulige biler å selge rett og slett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres veldig interessant ut, men det er ingen tvil om at avgiftsendringen vil skape kaos og ravage på bruktbilmarkedet. Mange vil tape mye penger og kanskje brenne inne med biler de ønsker å selge. Noen får alltid panikk i slike situasjoner og selger for billig. Jeg ville derfor ha ligget litt på været og sett hvilke muligheter som dukker opp... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både e46 m3 og porsche 996 har rykket nærmere start ja. Må sjekke 993 senere i dag. De er jo gjerne dyrere enn den nyere 996 i utgangspunktet.

 

Porsche 993 tror jeg kommer til å være relativt kostbar uansett norske avgifter. De ligger høyt i pris internasjonalt, men alt er relativt selvfølgelig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdere man Porsche er vel 996 turbo det beste alternativet hvis man vil ha en bil som er rask og billig i innkjøp, 993 turbo er i en annen divisjon når det gjelder pris.

996 turbo ble produsert fra 2000 og har annen motor enn de vanlige 996ene som det som kjent har vært en del problemer med.

En 996 turbo kan lett tunes til 550 hk og det kan jeg skrive under på at fungerer meget godt, man kan nå få inn en slik bil for under 500 000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbomotoren har også sine problemer, som har med kjøling av "ytterste" sylinder å gjøre, om jeg husker rett.

Er klar over motorproblemene til 996, men SSP(?) bygger om så en slipper tenke på det. En relativt billig forsikring (20-30.000) som en bør ta med i budsjettet.

Turbo er kult, men fortsatt da dobbelt så dyr som en vanlig carrera.

Jeg må huske å sjekke X5 og e91 325/330 i/d også. Bør jo også ha falt litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...