Skårholen Skrevet Mars 7, 2014 Share Skrevet Mars 7, 2014 Den roadstern gikk mildt sagt godt, enten så er kona di litt mindre fan av å være foran kameraet eller så kan hun ikke språket. Det hadde vært fint om du kunne snakket f.eks thai som hun kan og tekste i stede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerks-mach-werk Skrevet Mars 7, 2014 Share Skrevet Mars 7, 2014 Kanll film , ingenting å utsette på det, folk har jo forskjellige interesser og du virker jo overentusiastisk interessert i film og bilder enn kona, men hadde det ikke vært for den interessen din så hadde jeg ikke kost meg med filmen din heller, stå på bra filmer du lager. Syntes du skrur dem sammen bra med lydvalg variasjon av ting osv så det blir spennende å følge med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet Mars 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2014 Er ikke helt fan av kameraet ho dama di? Kan virke litt slik til tider! Men som alltid, gode filmer, fin underholdning, og en liten bit av misunnelse.. (spesielt mtp. power) Hun er dessverre ikke så entusiastisk som jeg er når det kommer til Tesla og filming. Men hun er i alle fall med =) Takk for tilbakemelding. Bra film igjen, du skal ha skryt for at du gjør hver film så variert fra den ene til den andre Litt artig også at du setter ett nytt perspektiv på bruken av EL bil igjennom filmene dine, aktiv kjøring med forbikjøringer, venstrefila på motorveiene og den etterhvert så obligatoriske breisladden ut fra ladestasjonen Slikt er tøft og appellerer med til bilentusiastene i oss Godt vi begge har tålmodige koner forøvrig, som blir med på bilkrumspring, soving i bil, kryssing av Europa osv Hvilken hastighet er å foretrekke på motorveien med Teslaen? Med mine BMWer så kjører jeg alltid i ca 120 km/t på motorveier med 100 sone, hadde en Leaf på lån og denne "spiste" rekkevidde i denne hastigheten jeg foretrekker. Måtte helt ned i 90 km/t for å få noe fornuft ut av det hele.... Kan man holde ca 120 km/t med Modell S uten å bruke unødvendig mye strøm? Takk for nyttig tilbakemelding. Hvor rask jeg kan kjøre på motorveien avhenger av flere faktorer, blant annet hvor rask lader som er tilgjengelig på veien og hva slags vær det er. Regn og slaps spiser 10-30 % mer rekkevidde. Tørr asfalt er det beste. Har jeg rask lader kommer jeg faktisk fortere fram ved å ligge i 120 km/t. Tiden jeg sparer på å komme fortere fram til laderen lønner seg. Men hvis laderen er for treg lønner det seg heller å redusere farten. På tørr vei i 120 km/t kommer jeg ca. 320 km på en lading. Den roadstern gikk mildt sagt godt, enten så er kona di litt mindre fan av å være foran kameraet eller så kan hun ikke språket. Det hadde vært fint om du kunne snakket f.eks thai som hun kan og tekste i stede. Hun kan dessverre ikke engelsk så godt. Det er derfor hun sier lite. Mulig jeg skal prøve mer thai og heller bruke mer tid på å tekste. Kanll film , ingenting å utsette på det, folk har jo forskjellige interesser og du virker jo overentusiastisk interessert i film og bilder enn kona, men hadde det ikke vært for den interessen din så hadde jeg ikke kost meg med filmen din heller, stå på bra filmer du lager. Syntes du skrur dem sammen bra med lydvalg variasjon av ting osv så det blir spennende å følge med. Takk for tilbakemelding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Mars 9, 2014 Share Skrevet Mars 9, 2014 Good stuff dette, har nesten fått et forhold til Tesla via deg. Er jo ca som å være med på tur mtp måten du editerer videoene dine på. Mucho bra!Ser du får mange kommentarer om kona her og spesielt på youtube, ikke tenk på det. Jeg tror man må ha en livsledsager selv for å forstå greia med at det ikke alltid er like lett å dele sin partners entusiasme for det ene og det andre. Det er faktisk sunt å ha litt ulike interesser Jeg synes ihvertfall at det er fint at hun er med, det gir videoene dine mer dynamikk. Ja, forresten! Sticky rice! Jeg drøya til 2013 med å prøve ketchup, hamburgerdressing testa jeg for første gang veldig nylig. Sticky rice greia derimot, det fikk jeg insta lyst på bb79 og Fredrik 90 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 9, 2014 Share Skrevet Mars 9, 2014 Takk for nyttig tilbakemelding. Hvor rask jeg kan kjøre på motorveien avhenger av flere faktorer, blant annet hvor rask lader som er tilgjengelig på veien og hva slags vær det er. Regn og slaps spiser 10-30 % mer rekkevidde. Tørr asfalt er det beste. Har jeg rask lader kommer jeg faktisk fortere fram ved å ligge i 120 km/t. Tiden jeg sparer på å komme fortere fram til laderen lønner seg. Men hvis laderen er for treg lønner det seg heller å redusere farten. På tørr vei i 120 km/t kommer jeg ca. 320 km på en lading. Det er såpass ja, da går det jo faktisk an å dra på biltur nedover i Europa forutsatt at man har tilgang på hurtigladere. Når den tid kommer at Tesla får bygd ut dette nettet av ladere i Europa så blir jo dette plutselig en langt mer aktuell bil selv for slike som meg som liker å kjøre langt i "express fart" Leaf tror jeg hadde en realistisk rekkevidde på rundt 80-90 km ved 120 km/t og det er alt for lite, faktisk halvparten av bilens totale rekkevidde. Forøvrig helt enig med Nytern når de gjelder de kommentarene som har kommet, dette må du bare overse Jeg synes det er flott jeg at du har med kona på biltur! Nytern, Fredrik og bb79 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet Mars 9, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2014 Good stuff dette, har nesten fått et forhold til Tesla via deg. Er jo ca som å være med på tur mtp måten du editerer videoene dine på. Mucho bra! Ser du får mange kommentarer om kona her og spesielt på youtube, ikke tenk på det. Jeg tror man må ha en livsledsager selv for å forstå greia med at det ikke alltid er like lett å dele sin partners entusiasme for det ene og det andre. Det er faktisk sunt å ha litt ulike interesser Jeg synes ihvertfall at det er fint at hun er med, det gir videoene dine mer dynamikk. Ja, forresten! Sticky rice! Jeg drøya til 2013 med å prøve ketchup, hamburgerdressing testa jeg for første gang veldig nylig. Sticky rice greia derimot, det fikk jeg insta lyst på Enkelte av turene jeg hadde alene (f.eks. #3) var ganske slitsomt. Å måtte sove i bilen og kjøre langt for så å vente flere timer på lading. Dette var noe jeg absolutt trodde kona ville mislike. Utrolig nok har hun vært med meg på noen ganske ville turer på vestlandet og rundt omkring (ikke laget video av). For to helger siden kjørte vi Oslo - Gol - Norfjordeid - Førde - Bergen - Stavanger - Kristiansand - Oslo. Helt sinnsyk rute. Det ble en natt i bilen og en natt hos en venn. Vi fraktet blant annet en kattunge og noe annet stæsj. At vi måtte henge fire timer i Bergen mens bilen ladet på 22 kW Type 2 (80 km/t) var ikke noe problem for kona. Sticky rice anbefales! Det kan spises til mye rart og er lett å lage. Dessuten blir man mett lenge. Noe som egner seg fint til road trip food Det er såpass ja, da går det jo faktisk an å dra på biltur nedover i Europa forutsatt at man har tilgang på hurtigladere. Når den tid kommer at Tesla får bygd ut dette nettet av ladere i Europa så blir jo dette plutselig en langt mer aktuell bil selv for slike som meg som liker å kjøre langt i "express fart" Leaf tror jeg hadde en realistisk rekkevidde på rundt 80-90 km ved 120 km/t og det er alt for lite, faktisk halvparten av bilens totale rekkevidde. Forøvrig helt enig med Nytern når de gjelder de kommentarene som har kommet, dette må du bare overse Jeg synes det er flott jeg at du har med kona på biltur! Da jeg bestilte Tesla for over ett år siden måtte jeg inngå enkelte kompromiss. Blant annet måtte jeg gi opp fleksibiliteten med å kunne tanke hvor som helst på fem minutter. Hengerfeste måtte jeg også gi avkall på. Og jeg trodde at jeg også måtte gi avkall på europaturer. Men allerede i løpet av sommeren og vinteren vil Tesla bygge ut et gigantisk superladernettverk i Europa. Jeg har derfor planer om å kjøre helt til Roma, kun på superladere. Det er i grunnen helt utrolig at et lite bilselskap klarer å få til alt dette. Kanskje det har noe med at de kun lager elbiler og derfor ikke spiser av sitt eget marked. Når du nevner det så har jeg sjelden sett Leaf gjøre noe stort mer enn 90-100 km/t på motorveien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Mars 9, 2014 Share Skrevet Mars 9, 2014 Fin video igjen! Hvor mye er den Teslaen din kjørt på den tiden du har hatt den? Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet Mars 9, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2014 Fin video igjen! Hvor mye er den Teslaen din kjørt på den tiden du har hatt den? Sent from my iPad using Tapatalk HD Jeg har kjørt over 20k km siden 22. november i fjor. Rundt juletider var jeg i Thailand en hel måned dog. Haukefer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Mars 9, 2014 Share Skrevet Mars 9, 2014 Jeg har kjørt over 20k km siden 22. november i fjor. Rundt juletider var jeg i Thailand en hel måned dog. Flotte videoer, og dette må vel være Norges mest kjøre Tesla nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Mars 9, 2014 Share Skrevet Mars 9, 2014 Flotte videoer som vanlig! Ser du leverer div. Til personer rundt om steder i Norge, er dette frivillig eller jobbsammenheng? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet Mars 10, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2014 Flotte videoer, og dette må vel være Norges mest kjøre Tesla nå. Jeg tviler på det. Min kom jo 22. november. De første som fikk Tesla fikk dem allerede i august. Flotte videoer som vanlig! Ser du leverer div. Til personer rundt om steder i Norge, er dette frivillig eller jobbsammenheng? Jeg leverer i fritiden, ja. Min fulltidsjobb er hos Universitetet i Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Mars 10, 2014 Share Skrevet Mars 10, 2014 Ok, da er det en flott måte og bruke Tesla til den slags frakting! Overraskende god plass i den må jeg si! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 10, 2014 Share Skrevet Mars 10, 2014 Filmene du lager er virkelig fine og de viser på en god måte hvordan det er å leve med den beste elbilen på markedet idag. Hvis Tesla´en kan brukes slik du bruker den til lange turer i Norge er det ingen tvil om at den også kan brukes mer "normalt" av folk flest. Flott reklame for Model S er det uten tvil... http://bil.aftenposten.no/bil/Vi-har-satt-Tesla-pa-vinterprove-63013.html#.Ux4nWYWoGBo bb79 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mars 16, 2014 Share Skrevet Mars 16, 2014 Kjører du 20000 på to måneder Just for fun ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Mars 18, 2014 Share Skrevet Mars 18, 2014 Ny video ute bb79 og Aroid reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå