smbob Skrevet Desember 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2013 Det skal jeg ta med meg. Bytte av veihusventilasjonsfilteret skal jeg be de fikse før handel. Takk for tipset . Hva heter platene som brukes til navigasjon. Finnes det mulighet for fotoboksvarsling? Har hørt at ved kjøring med henger, er det lurt å starte i manuell. Vet ikke om det er noe i dette, men tar med meg at "sport" er gunstig ved kjøring med henger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smbob Skrevet Desember 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2013 Hei igjen. Lurer på hva COLD CLIMATE VERSION er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Desember 8, 2013 Share Skrevet Desember 8, 2013 Hei igjen. Lurer på hva COLD CLIMATE VERSION er. Såvidt jeg vet er cold climate versjon blant annet noe større batteripakke, isolert veivhusventilasjon og oppvarmede spylerdyser. Vet ikke om rattvarme og/eller varme i speilene inngår. Generelt er den i alle fall tilpasset nordiske forhold. Ikke noe "must" å ha såvidt jeg vet, har nettopp bestilt en uten. For øvrig synes jeg denne bilen virket noe dyr, selv med 30.000 avslag, og fordi det ikke er M-sportpakke, da er det også betydelig vanskeligere med tanke på videresalg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smbob Skrevet Desember 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2013 Takk, for informasjon. Ser det er m-pakke som gjelder og dere mener denne bilen er kostbar. Har sett litt på finn og sammenlignet prisen med disse. Mulig jeg "overbeviser" meg selv om at dette er en akseptabel pris på en slik bil, men.. Har forhandlet frem noen servicetiltak på bilen før levering, flush automat, nye vinterhjul, full defapakke, garanti. Meningen var at vi skulle finne en bil til 350k, og falt for denne. M-sportpakke er ikke så viktig for min del, men som dere sier kan det være vanskelig for meg med videresalg. Mulig vi bør lete videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Desember 8, 2013 Share Skrevet Desember 8, 2013 Takk, for informasjon. Ser det er m-pakke som gjelder og dere mener denne bilen er kostbar. Har sett litt på finn og sammenlignet prisen med disse. Mulig jeg "overbeviser" meg selv om at dette er en akseptabel pris på en slik bil, men.. Har forhandlet frem noen servicetiltak på bilen før levering, flush automat, nye vinterhjul, full defapakke, garanti. Meningen var at vi skulle finne en bil til 350k, og falt for denne. M-sportpakke er ikke så viktig for min del, men som dere sier kan det være vanskelig for meg med videresalg. Mulig vi bør lete videre. Det viktigste er jo hva slags bil dere vil ha - også spørs det jo litt hvor lenge dere ønsker å ha bilen. Skal dere ha den i mange år så er behovet deres det viktigste! På en annen side, så vil en slik bil om noen år falle en del i pris, og da vil flere og flere yngre kjøpere ha råd til en slik bil, og da vil det nok fortsatt være M-sport som gjelder. Mitt inntrykk er at "alle" under 30 år kjører M-sport. Selv ville jeg ikke engang vurdert en bil uten M-sport, men det blir jo solgt haugevis av biler uten også, så det er kanskje bare oss mest interesserte her på forumet som dette er så viktig for Det viktigste er hva magefølelsen din sier, og om du er fornøyd. Tenker litt på prisen i forhold til en 2011-modell 520d stasjonsvogn med M-sport og et helt lass med ekstrautstyr som jeg skal hente i Tyskland nå, den er et hakk over i pris, men ikke fryktelig mye dyrere. Her har du riktignok 525d og xDrive, men en karosseritype eldre, ikke M-sport og gått en rundt 30.000 kilometer lengre. Hvor viktig er egentlig xDrive for deg? Om det ikke er prekært, så ville jeg vurdert å heller gå opp på en F10/11 520d. Jeg hadde en Landcruiser tidligere, men det er kanskje bare 3-5 dager i året jeg savner 4-hjulstrekk, men jeg kommer likevel fint frem. Nå bor jeg riktignok på Sørlandet, så holder du til på landet er det kanskje noe annet med større snømengder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02-Jan Skrevet Desember 8, 2013 Share Skrevet Desember 8, 2013 Som mange skriver her Inne 525da er en fantastisk kjøremaskin. Har prøvd e60 og f11. Kjører selv audi a6 quattro, fordi jeg har behov for 4x4 , uansett hvor " oppskrytt" quattro måtte være er dette systemet terningkast 6 for meg og mitt bruk, fungert 300.000 km uten vedlikehold, og ingen drivverkslyder. Med modifikasjon ,jeg byttet nylig olje på diffen, da jeg tenker at bilen skal kunne brukes 10 år til. Jeg antar at du har krav om 4x4 ? Jeg fant ut at sportsunderstellet ( s-line) på min a6 (gen. C4) , ikke var helt optimalt, 3 hjul i svingen ( for stivt), og rasering av bensinledninger og katalysatorer, blir for lavt med så lang bil, spesielt issvuller på dårlig brøytepenger veier. Kjørte du audi a6 C5 (1998-2005) , har du ikke vært bortkjemt med bra understell, enten for lavt og stump, eller normalt og veldig soft. Med unntak om du hadde allroad, som har en del andre svakheter. Har satt inn forhøyet fjæring, og bilen kan kjøres raskere en tidligere - Dvs 40 km/t over fartsdumper i 40 sone, se 200 meter fremover på riksvei, istede for å lese telehiv/sprekker/ dumper i veien. Har ikke sett på aktuell bil du vurderer, men jeg ville ikke tenkt at det var negativt at det ikke var m-sport, nettop pga ønske om grei bakkeklaring. Komfortsetene til bmw ,synes jeg er vel så gode som sportstolene, men er det standardseter ville jeg måtte ha byttet ut disse ( tviler på at det er std.seter på en 525dax.) Skal man kjøre aktivt og ikke har behov for 4x4 pga framkommelighet, er det noe helt annet - da er det greit med m-sport pakke. Når det gjelder bmw x-drive , er det annerledes satt opp en quattro, ,de modellene jeg har kjørt med xDrive, har i utgangspunktet vært sat opp med 100% bakjhulstrekk, og gir drift til forhjulene ved behov. Dette er nok med på å gi mer kjøreglede ,spesielt på tørr asfalt. Mens ekte quattro , er permanent 50/50 , Dvs alltid et hjul i drift på hver Aksel. Quattro har også diff sperre på bakaksel, Dvs bilen kan drive 3 hjul samtidig ( i fart under 40 kmt). Du får spørre selger om hvordan 4x4 systemet virker på 525, er det diffseperrer, mekanisk , elektronisk, lammeller, torsen osv. Hvis bilen har gått litt, ville jeg fått byttet oljen på diffene. Også flushe autokasse, sjekke ut om det også er en egen transferkasse ( det tror jeg ikke det er på bmw?), og sjekke olje kvalietet/nivå. Ville vært nøye med å sjekke dekk type/ størrelse ,som har vært i bruk opp bilen, viktig at alle 4 er like på 4x4 bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smbob Skrevet Desember 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2013 Det viktigste er jo hva slags bil dere vil ha - også spørs det jo litt hvor lenge dere ønsker å ha bilen. Skal dere ha den i mange år så er behovet deres det viktigste! På en annen side, så vil en slik bil om noen år falle en del i pris, og da vil flere og flere yngre kjøpere ha råd til en slik bil, og da vil det nok fortsatt være M-sport som gjelder. Mitt inntrykk er at "alle" under 30 år kjører M-sport. Selv ville jeg ikke engang vurdert en bil uten M-sport, men det blir jo solgt haugevis av biler uten også, så det er kanskje bare oss mest interesserte her på forumet som dette er så viktig for Det viktigste er hva magefølelsen din sier, og om du er fornøyd. Tenker litt på prisen i forhold til en 2011-modell 520d stasjonsvogn med M-sport og et helt lass med ekstrautstyr som jeg skal hente i Tyskland nå, den er et hakk over i pris, men ikke fryktelig mye dyrere. Her har du riktignok 525d og xDrive, men en karosseritype eldre, ikke M-sport og gått en rundt 30.000 kilometer lengre. Hvor viktig er egentlig xDrive for deg? Om det ikke er prekært, så ville jeg vurdert å heller gå opp på en F10/11 520d. Jeg hadde en Landcruiser tidligere, men det er kanskje bare 3-5 dager i året jeg savner 4-hjulstrekk, men jeg kommer likevel fint frem. Nå bor jeg riktignok på Sørlandet, så holder du til på landet er det kanskje noe annet med større snømengder. Jo, det er vår behov som er avgjørende. Snø har vi periodevis nok av i midt Norge. Tenker i utgangspunktet at bilen skal være i familen noen år. Behovet for 4X4 er tilstede, hytte som krever dette. Ikke nødvendigvis så mye snø, men bratte bakker. Men noe senket understell er ikke "så lurt" for vår del. Ønsker en bil med bra komfor og god motor (les sekser). Er E60 plaget med lakkfeil/rust? Det var Audi´n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Desember 8, 2013 Share Skrevet Desember 8, 2013 Jo, det er vår behov som er avgjørende. Snø har vi periodevis nok av i midt Norge. Tenker i utgangspunktet at bilen skal være i familen noen år. Behovet for 4X4 er tilstede, hytte som krever dette. Ikke nødvendigvis så mye snø, men bratte bakker. Men noe senket understell er ikke "så lurt" for vår del. Ønsker en bil med bra komfor og god motor (les sekser). Er E60 plaget med lakkfeil/rust? Det var Audi´n Da virker det som om 525d xDrive er den rette bilen for deg. Kikk på en bil med og en bil uten M-sport, også ser du hva du synes, hvilken som estetisk er penest for deg, også velger du den du liker best/får mest valuta for pengene på E60 er ikke plaget med lakkfeil/rust, eneste jeg har hørt om er noe feil vedrørende dette på E61 (stasjonsvogn). Har en E60 2004 520i og er veldig godt fornøyd med bilen, så kan trygt anbefale E60, det er en riktig god bil å kjøre og av god kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KasperR Skrevet Desember 8, 2013 Share Skrevet Desember 8, 2013 Er du avhengig av å kjøpe fra forhandler? Se på denne, finnes i Trondheim, er billigere, lavere km. og mere krefter. Denne har i tillegg fabrikksny girkasse byttet på garanti http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=45177761 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 8, 2013 Share Skrevet Desember 8, 2013 Er du avhengig av å kjøpe fra forhandler? Se på denne, finnes i Trondheim, er billigere, lavere km. og mere krefter. Denne har i tillegg fabrikksny girkasse byttet på garanti http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=45177761 Da begynner jeg å lure, når girkasse er byttet allerede på så kort kilometerstand. Ta tenker jeg om den har vært hardt kjørt, chippet, jukset med kilometerstand osv Behøver natuligvis ikke være slik, jeg kjøpte selv en 2006 A6 hvor girkassa havarerte så jeg er nok litt var ovenfor slikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 8, 2013 Share Skrevet Desember 8, 2013 Såvidt meg bekjent er det ingen forskjell på understellet på biler med og uten M-sport når de har firehjulstrekk, så dette er ikke et argument for å unngå M-sport. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddaBMW Skrevet Desember 8, 2013 Share Skrevet Desember 8, 2013 M-sport Xdrive er ikke senket i men omtrent samme høgde som uten M-sport. Så bilen må senkes for å få M-Sport RWD høyde. Altså er M-sport AWD samme høyde som vanlig RWD. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 8, 2013 Share Skrevet Desember 8, 2013 Strandveien auto kan ikke flushe girkasser da de ikke har utstyr til det. Såvidt jeg vet. Men de kan skifte ca 7 liter. Be de om å skifte den tettehylsa til 200,- samtidig så slipper du å tenke på det etterhvert. Sendt fra mobilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KasperR Skrevet Desember 8, 2013 Share Skrevet Desember 8, 2013 Da begynner jeg å lure, når girkasse er byttet allerede på så kort kilometerstand. Ta tenker jeg om den har vært hardt kjørt, chippet, jukset med kilometerstand osv Behøver natuligvis ikke være slik, jeg kjøpte selv en 2006 A6 hvor girkassa havarerte så jeg er nok litt var ovenfor slikt Skjønner skepsisen, men det er presisert at den ble byttet på garanti (grunnet en produksjonfeil). Hvis Bmw bytter på garanti sier de på en måte at det er deres feil, og tar ansvar for det. Hvis dokumentasjonen er i orden på et slik bytte, er det utelukkende positivt for min del ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smbob Skrevet Desember 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2013 Strandveien auto kan ikke flushe girkasser da de ikke har utstyr til det. Såvidt jeg vet. Men de kan skifte ca 7 liter. Be de om å skifte den tettehylsa til 200,- samtidig så slipper du å tenke på det etterhvert. Sendt fra mobilen Takk for info. Hvilken tettehylse snakker vi om? Skal i møte med dem i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå