Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Var så uheldig på morran idag når jeg skulle hjem fra jobb at jeg sklei med bilen, og dunka kraftig borti en kantstein på høyre bakdekket mitt, og utifra hva mekanikern sa så er hele bakdelen bøyd, bakstillingsramme, bærearmer og alt som har med den delen der og kjøre, pluss felgen er delvis knust. Noen som vet sånn ca hva dette vil koste vis en tar det på egen regning? Det er da bytte av alt i bakstillinga på ene siden, med mindre det faktisk blir hele bakstillinga på begge sider. Vet ikke om sensorer fungerer eller ikke, men det gjør de sikkert ikke. Rart at det ikke gikk noen sideskjørt eller bakfanger, de var like hele.

Skrevet

kjipt da :(    

Det koster nok endel ja. 

Hadde jeg vært deg der så hadde jeg kjøpt alt jeg fant på ebay. Da sparer du plutselig mangfoldige kroner + at noe har en tendens til bedre kvalitet enn for eks. hos GS.

Skrevet

kjipt da :(    

Det koster nok endel ja. 

Hadde jeg vært deg der så hadde jeg kjøpt alt jeg fant på ebay. Da sparer du plutselig mangfoldige kroner + at noe har en tendens til bedre kvalitet enn for eks. hos GS.

Nå vet jeg ikke hvor Bilia får sine deler ifra, men det blir tatt på forsikringa :) Bare nysjerrig på hva prisen på det ville vært om jeg hadde tatt det fra egen lomme :P

Skrevet

Hva det koster finner du først ut av når du får en kvittering/oversikt over hva som skal utføres/hva som er utført. Før det er det vanskelig å komme med et konkret svar. 

Skrevet

Dersom selve ramma er bøyd i tillegg til alt det andre, hadde jeg aldri vurdert noen andre ting enn å henta ny bakstilling fra en frontkræsja bil og bare bytta over hele greia. Verkstedpris på noe slikt hadde vell vert økonomisk selvmord, men hadde du fått noen til å hjelpe deg og kjørt og henta bakstilling selv skulle du nok klart det under 15k dersom det ikke hadde blitt noe uforutsett.

Skrevet

Høres ut til å vært en ganske hard smell.

Om det blir å ta det på forsikring så hadde jeg forlangt at rammen også sjekkes opp i mot målebrev (i hovedsak festepunktene til travers).

Skal ikke mye krefter inn på travers før det forplanter seg til karosseriet. Og deler flytter seg mye lenger under selve kollisjonen en det flekser tilbake til etterpå når alt har stoppet.

Alt kan tilsynelatende se rett ut. Men jeg hadde funnet frem jekk, lykt og lupe selv og sett over alle skjøter i karosseriet bak for å se om det har blitt sprekker i karosserikittet de legger i skjøtene.

Mange skadede biler som etter x år plutselig får rust pga sprekk i kitt etc. som ikke er oppdaget.

Skrevet

Jeg hadde prøvd å få tak i ei mer eller mindre komplett bakstilling... fort gjort å bytte og firehjulskontroll så er du i mål.. men spørs jo hvor mye bonustapet koster deg da..

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Skrevet

Bildelsbasen.se

Det er latterlig lett å bytte selv. Kan gjøre det på parkeringsplassen på rema i minus ti grader.

Skrevet

Fikk telefon fra verkstedet igår om at takstmann hadde godkjent, ville kun dekke et halvpris på nye dekk, da de var noe slitte (Visste dette fra før av, og kunne vel risikert og ikke fått igjen noen ting) men det gikk. Tror taksta havna på rundt 40-50 laken, så jeg får et bonustap på 30%, men det går :) Oppdaterer nærmere når jeg vet mer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...