Gå til innhold

E28 M5 prosjekt. M535 dill


slettaas
 Share

Anbefalte innlegg

På 7.12.2019 den 18.33, Mortenej skrev:

Virkelig imponerende!!

Her går du grundig til verks når du først skal bygge E28 M5. Fasinert av å se detaljene du handler inn for å få dette mest mulig riktig.

Lykke til videre fremover :) 

Takk for det😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Larsinnj skrev:

Jeg har også vært i den gårdplassen å kjøpt bil! Var en kamerat sin det der. Syntes det var dumt at han ikke ordnet den opp men. 

Hehe, nå har den fått seg beige mtech skinninteriør istede for de stygge bøttstolene😅 skal sveise et dempertårn, bytte dempere fram å lage ny eksos så blir det eu kontroll. 👌

 

IMG_20191127_155134.jpg

IMG_20191127_155353.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig så har jeg fått tak i en viktig del som jeg nevnte her tidligere. Nemlig speedometer fra M5😀 måtte prøve det i 528n ikveld, som da så slik ut: IMG_20191211_164917.thumb.jpg.2bffdc1457d4640c8dd3588cc36f7597.jpg

Håper at servicelampene slukker etter litt kjøring når batteria har ladet? Vist ikke så må jeg nok bytte selve (si-kortet?) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en måte å resette servicelampene på. Hvis jeg husker riktig må man surre med "diagnosekontakten" i motorrommet. Men det går nok ikke, hvis selve SI-kortet eller batteriene er ødelagte. Skal være mulig å lodde inn nye batterier, eller rett og slett bytte SI-kortet til en forbedret versjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, wSax skrev:

Er vel en måte å resette servicelampene på. Hvis jeg husker riktig må man surre med "diagnosekontakten" i motorrommet. Men det går nok ikke, hvis selve SI-kortet eller batteriene er ødelagte. Skal være mulig å lodde inn nye batterier, eller rett og slett bytte SI-kortet til en forbedret versjon. 

Nytt SI kort hadde nok vært det beste, de skal kun lyse en tur å slukkes igjen når man vrir tenninga. Her lyser de konstant så må nok byttes. 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, var sånn det var ja! Er to år siden jeg surra med det der. Jeg hadde det samme problemet. Batteriene hadde etset på SI-kortet, hvis jeg husker riktig. Var et par av kretsene som ikke lengre var slutta. Pusset vekk så mye irr som mulig, og loddet på eksterne kretser på kortet, med tynne ledninger. Kan være verdt å prøve det før du kjøper nytt SI-kort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Rune-K skrev:

Jeg kjøpte et nytt forbedret kort på ebay til sjuern for et par år siden. Det er det samme som sitter i E28. 

Det varte bare 2 måneder så begynte alle lampene og lyse igjen.

Den er kjip, hva endte du opp med til slutt? Kan jo ta selve km måleren å rpm å flytte over til et speedometer som er i orden kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, slettaas skrev:

Den er kjip, hva endte du opp med til slutt? Kan jo ta selve km måleren å rpm å flytte over til et speedometer som er i orden kanskje? :)

Foreløbig så bare lar jeg serviceindikatoren lyse, alt det andre virker jo fint. Neste gang jeg må ta opp instrumentene så kanskje jeg bare drar ut kontakten til lysdiodene så de slokker. Jeg følger ikke serviceindikatoren på sjuern for og si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rune-K skrev:

Foreløbig så bare lar jeg serviceindikatoren lyse, alt det andre virker jo fint. Neste gang jeg må ta opp instrumentene så kanskje jeg bare drar ut kontakten til lysdiodene så de slokker. Jeg følger ikke serviceindikatoren på sjuern for og si det sånn.

Aha nei men da så😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...