Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, ESveen skrev:

Har ingen erfaring, men ser de omsetter endel sykler og har holdt på noen år. Hvis du googler litt og ikke finner noe negativt kan det ikke være så ille. 

Ta en tur innom å se hva magefølelsen sier 👍

Magefølelsen er kanskje det beste tipset. Det virker som at man finner skikkelige negative episoder med alle butikker hvis man søker på nett. Vanskelig å få et godt bilde av om disse er slengere eller om det betyr at sjappa er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde valgt R1200R, R1150en er litt mer bedagelig. Du bytter egentlig platform totalt.
Det har vært problemer med kardangen der, ellers er bremsesystemet samme opplegget som på K1200R/S/GT.
Motoren er rimelig mye kvikkere.

Når det gjelder Kus, så er inntrykket mitt bra. En kollega hadde en VFR800 derfra. Den var helt super.
Han har fine sykler til en bra pris inne stadigvekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, FredrikE24 skrev:

Hadde valgt R1200R, R1150en er litt mer bedagelig. Du bytter egentlig platform totalt.
Det har vært problemer med kardangen der, ellers er bremsesystemet samme opplegget som på K1200R/S/GT.
Motoren er rimelig mye kvikkere.

Når det gjelder Kus, så er inntrykket mitt bra. En kollega hadde en VFR800 derfra. Den var helt super.
Han har fine sykler til en bra pris inne stadigvekk.

Har rukket å se på R1200R på nettet nå. Mye nytt/forbedret i forhold til R1150R, som du sier. Jeg heller mot at det er verdt 30 lapper ekstra. Men sånn blir det jo hele veien. Hvis jeg går opp 30 lapper til får jeg med en stor oppdatering til ... :-)

Minner meg om da jeg skulle kjøpe en Compact til 100k og endte opp med en E87 120d til 300k. :-D

Tror jeg vil kunne ha mye glede av en R1150R også. Det som kanskje lokker mest med R1200R er integral ABS og ASC. Kan kanskje være greit for en total nybegynner?

Noen som kjenner til V-twin i Horten, da?

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kus MC har også verksted. Jeg bare "ramlet" inn døra der i sommer med et problem på sykkelen. De snudde seg rundt og feilsøkte umiddelbart. Fikk time raskt etterpå. Mye fint, pent brukt stående i lokalet deres 😏😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 land og rundt 100000 Km på en Ducati 998 "Boomerang" med  en karismatisk 25° V2 motor på 996 cm3 som yter respektable 136 HK og 101 Nm virker rimelig entusiastisk og morsomt. Selve motorsykkelen er übercool og hvorfor ikke ta den med på skikkelige langturer... :)

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportssykler er sterkt undervurdert til slikt. Men ser han har senket fothvilere og hevet styret(og bredere rørstyre) en hel del for å kunne sitte oppreist. Det forstår jeg veldig godt.

Jeg tenker nå at det er viktig å ikke sitte fast jobb, familie og tidsklemma i alt for ung alder. Man trenger å utforske litt på den ene eller andre måten.

Selv er jeg hjemmekjær, men mtp. Sykkelvalg kjenner jeg meg litt igjen. Kjører vinteren gjennom på en gammel kommunistsykkel. Kan den ut og inn, og klarer nok å overhale motoren med helt basic håndverktøy, litt grease og oppfinnsomhet langt unna allfarvei. Den er enkel, men ikke altfor holdbar. Alle som kjenner meg forstår meg ikke helt om hvorfor jeg på absolutt skal kjøre rundt på den «dritten» og bruke den til noe den i utgangspunktet ikke er skapt for.

BMWen er derimot et mer fornuftig valg, men altfor teknisk avansert til å kunne ta fra hverandre med basic verktøy. Den er derimot holdbar, komfortabel og sprek. Jeg legger nok ut på en Europatur neste år, det har jeg bestemt meg for. Å kjøre i sand, grusveier og på skogsstier takler den 270kg tunge sykkelen helt supert.

Det viktigste tror jeg, om man skal gjøre som han, er å kjenne sykkelen ut og inn. Så er man mer selvhjulpen og mindre avhengig av verksteder og forhandlernett når det kniper.

Det er også gøy å henge på skinngutta med R-sykler på landeveien. Den er tross størrelse og vekt kapabel til det meste.

 

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...