e34bmw535i Skrevet Januar 9, 2014 Share Skrevet Januar 9, 2014 Han skulle sende meg et sett med rondell felger som skal være 10 brede bak og 8.5 med nye dekk, og ser nå at felgene ikke er 10 brede engang! Og i tillegg skulle han ha 5000 på konto før han sendte de og jeg var så dum å overførte de pengene. Han nekter å svare, hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaptein Skrevet Januar 9, 2014 Share Skrevet Januar 9, 2014 hei, vet hvem han fyren er. Sleip fyr. vi kan ta resten på pm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Januar 9, 2014 Share Skrevet Januar 9, 2014 Moralen her blir jo "ikke stol på noen" For et samfunn vi får med sånne duster som bmw5251989.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Januar 9, 2014 Share Skrevet Januar 9, 2014 Så fremt det ikke er lagt frem noen konkrete bevis(Domfellelse) på at denne brukeren svindler så skal kun nick benyttes. Legges det ut fullt navn blir dette slettet. e34bmw535i reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 du må aldri finne på å betale på forskudd når du kjøper fra privat personer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 da er det nok bare å drite i å handle fra noen private her om man ikke skal bet på forskudd... lite folk som sender noe uten det gitt.. TRF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 da er det nok bare å drite i å handle fra noen private her om man ikke skal bet på forskudd... lite folk som sender noe uten det gitt.. da kan folk bare bruke paypal, mye sikrere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 Jeg har stortsett alltid brukt oppkrav både ved kjøp og salg. Funket bra for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 Jeg også bruker kun oppkrav ved kjøp og salg ved privat salg. Aldri vært ett problem for meg. I bunn å grunn så må både sender og mottaker være ærlige mot hverandre. Det verste som finnes er at du som mottaker faktisk ikke får den varen du forventet å få tilsendt av sender i den stand objektet ble forespeilet, eller at du ikke får den varen i det hele tatt. Vi kan også snu om saken litt og tenke at selger er ærlig å sender varen pent pakket inn i pakkepair/papp, men mottaker gidder ikke engang å hente ut varen. Det er også i seg selv jævlig dårlig gjort.Men når det kommer til si f.eks Koed, der må man betale på forskudd, men til gjengjeld så vet jeg at jeg får den varen jeg har bestilt innen rimelig tid og i den stand objektet var fremstilt. Dette her går begge veier. Som jeg har skrevet i ett annet innlegg. Uærlige folk burde ikke få lov til å selge eller kjøpe noe via forumet, det ødelegger så veldig mye for folk som er ærlige og faktisk gjør opp for seg ved en feil eller noe i den duren. Er vel derfor vi har den tråden seriøse selgere/brukere. D.Toft reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 De eneste som i bunn og grunn tjener på oppkrav er Posten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 Har kjøpt og solgt en god del saker her og alt har blitt forhåndsbetalt, helt smertefritt hver gang. Så alle er nok ikke svindlere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 Jeg har stortsett alltid brukt oppkrav både ved kjøp og salg. Funket bra for meg. Hva skal du gjøre den dagen du kjøper noe og får 3 mursteiner tilsendt i stedet da? Oppkrav er en falsk trygghet for min del, for det eneste du er garantert er at du får en pakke, hva som er i pakken har man ikke styring på. - Bruk kjøp & salg listene, og gå igjennom innleggene, tråder og diverse selgeren har produsert. (Salgstråder og tråder rundt tekniske spørsmål sier mye om personen, dersom det er minimalt med info/aldri legger inn bilder etc så vet jo man at man har med en generelt lat person å gjøre fx) Mao sjekk at personen har gjennomført handler før, og oppfører seg som folk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 Hva skal du gjøre den dagen du kjøper noe og får 3 mursteiner tilsendt i stedet da? Oppkrav er en falsk trygghet for min del, for det eneste du er garantert er at du får en pakke, hva som er i pakken har man ikke styring på. Du kan faktisk åpne pakken og bekrefte at inholdet stemmer før du betaler ut pakken. stig. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 +1 til Sjøbuse Og hva så om man får mursteiner i pakken????, det står info om avsender på hentelappen, så da går det faktisk ann å levere tilbake de mursteinene og si at mottaker betaler frakta. Og som Sjøbuse sier, det er LOV å bruke litt hjerne, og faktisk åpne pakken før den blir skrevet ut fra posten. Så lenge leve postoppkrav Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 Jepp.. Er det bare stein i pakka så lukker man pakken igjen og sier det er feil og drar hjem uten pakka. Den blir da returnert til avsender og han/hun tapte portoen/oppkravet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå