Gå til innhold

Advarsel mot Biltema sine bremseskiver

Bimmerfører
 Share

Anbefalte innlegg

I helvete, unnskyld språket. Men det der har jeg aldri sett før. Jeg handler ikke på biltema, så aner ikke hvordan kvaliteten er på slitedeler derfra. Men det der skal IKKE skje, uansett kjøre mønster folk har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var ikke dette meg som var den uheldige, men ja skranken har fått beskjed og nei det er IKKE kjørt hardt med denne bilen.

BT mente det kanskje kunne være en produksjonsfeil og sa seg villige til å gi pengene tilbake og ferdig med den saken.

Uten at jeg noen gang har kjøpt skiver fra tema, eller vil forsvare dem på noen som helst måte - så sier det seg selv at han i skranken ikke vil gjøre mer fuzz ut en sånn sak som dette enn nødvendig. Tema som alle andre butikker må sende reklamasjon på produkter med produksjonsfeil, og hvordan denne feilen har oppstått finner de ut da for at Tema skal få sin reklamasjon godkjent (altså penger tilbake).

Dette er isåfall ikke første gang en produsent isåfall må trekke noen produkter for produksjonsfeil, uten at verden stopper å gå rundt av den grunn. Å gå ut i forum og si at "en jeg kjenner til (kanskje så langt ut at du bare har sett dette på ett annet forum?) har dette skjedd med, ikke kjøp disse skivene da det garantert skjer på de og" blir ganske søkt.

Siden standarder innenfor produksjon og sikkerhet på ferdig produkt er høy innenfor bremseproduksjonsbransjen (rart det der, ikke sant..?) synes jeg virkelig det skulle vært rart om ikke en så stor bilutstyrskjede som Tema ikke kommer til å ta slikt seriøst.

Ellers vil jeg råde deg for å istedet være en dramaqueen på forum, om å heller ta kontakt med Tema sin support og følge opp (dette gjelder jo naturligvis bare om du er så engasjert i denne saken som du skal ha det til..)

Just my 2 cents.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh Gewinde, har ingenting med dramaqueen å gjøre. Dette er ett forum, der man deler og opplyser folk om slikt. Trådstarter har ikke sagt noe negativt i den forstand, ikke kjøp skiver på BT, bruk heller penger på noe annet. Er ingenting feil med det. Ser det ut om trådstarter har ansvar for alle bremse skiver levert ut fra BT siden han skal følge opp det der internt inne hos BT???  Han har fått pengene sine tilbake, livet går videre. Og de som har lest tråden har blitt advart. Oppdraget er fullført :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var skummel, kjører med Biltema skiver på E34en men de er det forrige eier som har montert og IKKE meg. Fungerer forøvrig førsteklasses og er mye bedre en skivene jeg kjøpte til E90en på Koed som fikk kast etter litt aktiv kjøring....

Blir vel originalt nestegang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg syntes det er ganske fair å hate litt på Biltema. Jeg har faktisk ikke fått _noe_ derfra som ikke har vært dritt(bortsett fra noe verktøy). Bensinslange? Varte 6 måneder før den var så oppspist og råtten at den lakk fra tanken til gasser. Slangen fra annen leverandør, som lå i motorrommet, var helt fin. BT-slagen lå i kupeen. 

Kjøpte et relé på Biltema. Tok fyr. Bytta ut relé med et fra Hella. Samme spesifikasjoner. Fungerte fint. Kjøpte sandblåsepistol, posen revnet etter 20 minutter. 15 minutter etter det hang hele greia seg opp, fordi den var full av sand. Syntes kanskje biltema burde forutsett at en såndblåsepistol kom til å bli utsatt for sand.

Dette er kanskje å forvente, det har jo aldri kommet noe særlig fornuftig fra et sted som forkortes BT...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff dette så ikke bra ut.

Men rett skal være rett fra min side.Bremseskiver har jeg kjøpt i bøtter og spann på Biltema og har vært problemfritt.

Men klosser og håndbrekksko,fy fader for noe dritt!.Belegg som løsner fra klossen etter 14 dager.Det samme gjelder fordelerlokk og tenningsdeler.Bare til å styre unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg ikke sjekket andre biler, men komplett bremse sett til e30 er jo tom billigere på koed, enn på biltema :o og de fungerer knall, vært med på flere banekjøringer.

ellers har jeg kun positvit å si om biltema. ting jeg har hatt derifra som har gått i stykker er selv forskyldt / feil bruk. ellers så ordner de opp. Jeg ser selfølgelig ann hva det er før jeg kjøper der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...............

Ellers vil jeg råde deg for å istedet være en dramaqueen på forum, om å heller ta kontakt med Tema sin support og følge opp...............

Just my 2 cents.

Så du mener da altså at jeg er dramaqueen på forumet, etter at jeg har lagt ut bilder av en rimelig ny bremseskive som har fått denne skaden. jaja da er jeg det, og det er jeg jeg glad for for slike ting går på sikkerheten i trafikken å gjøre.

Når BT selv sier at dette er en produksjonsfeil så er vel det en produksjonsfeil.

At folk blir stemplet for dramaqueen fordi de ønsker å dele slikt med andre for å vise / advare mot dette er for meg litt merkelig men...

Dette er ett forum og skulle det ikke være lov å dele slike ting her inne uten å bli stemplet som dramaqueen av en som ikke bryr seg, da er det en del medlemmer her inne som er dramaqueen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet for Biltema i snart to år nå og jeg har aldri sett en skive bli sånn

Ser ut som du har stramma for hardt, hvis du spør meg. ettersom sprekken går fra skure til skrue. 

Kan selvfølgelig være en produksjonsfeil også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...