E61525DAT Skrevet September 14, 2014 Forfatter Share Skrevet September 14, 2014 Bestille litt småstæsj av og til, denne gange var det sorte nyrer bare for å prøve. Ellers fikk jeg opp feilkode "Increased Emissions" i displayet her om dagen. Siden jeg allerede hadde kjøpt inn blindeplater til swirlflapsa så passe det fint å rengjør innsug og egr for å se om det fjorde susen. Og ferdig. Brukte guide som jeg fant på nettet. http://5series.net/forums/diy-do-yourself-14/removing-swirl-flaps-diesel-engine-70452/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E61525DAT Skrevet Oktober 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2014 Kan vell oppdatere her litt da det har skjedd litt i det siste. Det begynte med at madammen ringte meg på jobb og sa at bilen var et juletre innvendig og det var masse feil med bilen. Tenkte med en gang at det var elektrisk og sikkert en lekkasje en plass. Hadde ganske rett i det ettersom jeg endte opp med å støvsuge 10l vann ut av bagasjerommet, men uheldigvis så var mye av skaden allerede skjedd. Har konstant feil på tilhengemodulen (61.35-6 972 501), så prøver å finne en ny en, men sliter litt med å finne nytt nummer da dette er ugått. BMW var selvfølgelig ikke behjelpelige, men skjønner det jo litt. Noen som kan hjelpe der? Endte også opp med en skikkelig lav rumpe. Plukket ut releet til luftfjæringen i bagasjeromsbrønnen og det var helt stekt inni. Sjekket sikring og denne var også røket. Prøvde å laske det for å se om det var liv i pumpen, men den spiser bare sikringene hele tiden så pumpen har nok brent seg vil jeg tro. Har bestilt ny pumpe fra Arnott og kom på den nette sum av 2400kr ca. Så var ikke så alt for galen pris egentlig. Nytt rele bestilt fra GSbildeler 166kr, og så innom en tur til Biltema i morgen for å hente et lass med 40A sikringer, noe de tydligvis ikke har noen plass. Sendte også en bestilling til reservedeler24.co.uk og bestilte bunnpanne m/filter til automatkassen så nå skal den også få seg et oljeskift. Billig pris på 850kr ca. Bare gode erfaringer med denne siden til nå, har bestilt en del der før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E61525DAT Skrevet Oktober 30, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2014 Da har jeg fått skiftet kompressoren og bilen har fått fjæring bak igjen. Relativ enkel prosess å skifte. : ta ned deksel under fanger høyre side bak. Koble av to slanger, to kontakter og skru ut 3 skuer så er den ute. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E61525DAT Skrevet Januar 15, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2015 Skiftet styreenhet for glødingen idag. Vet enda ikke om det er det som er feilen men det finner man ut i morgen tidlig. Det jeg la merke til som var rart var st bilen girer mye kjappere og slurte mindre. Norn som har vært borti dette ved bytte av denne som ikke skal ha noe med det å gjøre trodde jeg? Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer fan Skrevet Januar 16, 2015 Share Skrevet Januar 16, 2015 Fin femmer Følger E61525DAT reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 16, 2015 Share Skrevet Januar 16, 2015 Fin bil dette, ja! Følger E61525DAT reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E61525DAT Skrevet Februar 8, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2015 Ikke så voldsomt update , men har fått skiftet klosser fremme og bak. samt slitasjesensorer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E61525DAT Skrevet Februar 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2015 Og så har det kommet nye sommerfelger. Har ikke kommet hjem enda så sambo sitt bilde. 8,5-9,5 19". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 21, 2015 Share Skrevet Februar 21, 2015 De fra Jørpeland eller hvor det var? Isåfall var det ihvertfall en veldig god pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Februar 21, 2015 Share Skrevet Februar 21, 2015 Følger med! Kunne tenkt meg en sånn her med tida, synes foreløpig de ligger altfor høyt i pris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E61525DAT Skrevet Februar 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2015 Ja, de fra jørpeland. trodde det var kopi, men det er jo original felger...! Føler virkelig at jeg har gjort et kupp! Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 21, 2015 Share Skrevet Februar 21, 2015 Ja, de var originale de, så du gjorde absolutt et godt kjøp Dette er etter min mening også de peneste originalfelgene man fikk til disse bilene. E61525DAT reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E61525DAT Skrevet Februar 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2015 Må jo ha et bilde av de aktuelle felgene etter en sårt trengt vask. Sent from my iPhone using Tapatalk SweetBMW reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E61525DAT Skrevet Mars 13, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2015 (endret) Og siden det skal være finvær en uke så må de på bilen. Ser jeg må sette på m-sport understellet snart. Må også space ut bak. Hvor mye tror dere blir bra? Tenker kanskje rundt 20-25mm. Da skal den gå rett innenfor kanten. Dekkene som er på er 245/35-19 fremme og 275/30-19 bak mener jeg på. Bak så er det veeeeldig lite klaring til innerskjerm, sikkert på grunn av det tåpelige ET32. Så med 20mm så blir det ET12 ikke sant? Da må det bli bra. Sent from my iPhone using Tapatalk Endret Mars 13, 2015 av E61525DAT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet Mars 13, 2015 Share Skrevet Mars 13, 2015 Og siden det skal være finvær en uke så må de på bilen. Ser jeg må sette på m-sport understellet snart. Er bare å si ifra om du vil selge m-sport understellet. Kjøper det gjerne jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå