Gå til innhold

Hjelp med angrerett på privat bilkjøp.

bimmersdruged
 Share

Anbefalte innlegg

Navnet til selger stemmer overens med navnet til trådstarter, så dette er nok den aktuelle bilen han prøver å heve kjøpet på. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, men jeg blir kraftig provosert over annonsen. Det er hvertfall ingen tvil om hvem som egentlig er svindleren her og jeg håper at du får deg en klekkelig lærepenge når bilen som selges er solgt til noen nye uvitende. Jeg bistår gladelig de nye kjøperne med å få deg straffet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med en følelse over at det er samme bilen ja. Hvis det så er rett. Så syns jeg trådstarter er en stor tufs. Som griner over å ha bli lurt selv, og er så frekk at han selger bilen ut igjen for å lure en annen uskyldig person. Det er ikke opplyst om motor bytte eller noe annet der heller.

Nå vet ikke jeg om det er samme bil, men det virker lite sannsynlig at det skal dukke opp nesten lik bil med samme ting som trådstarter har nevnt her på forumet.

Alt fra full overhaling av motor, gåen ABS sensor og chip/datatuning.

Og over til noe helt annet. Hvorfor tror folk at det er lov å øke effekt på en motor fordi den har vært i Norge i 10 år???, det er ikke lov før det er godkjent i vognkortet av biltilsynet. Er så teit å skrive: Kjøperen får også med en chip om ønskelig som er lovlig fordi at bilen er over 10 år gammel ( dette er tatt opp med biltilsynet, effek: 170 Hk og 330 Nm )   Pisspreik bare.....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var snakk om å politianmelde forrige selger, kanskje vi burde politianmelde deg for forsøk på svindel? 

sånne som deg fortjener å bli svindla for faen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til trådstarter : hvis du er 100% sikker i din sak så tar du med deg ett balltre på helgetur til fyren du hentet bilen fra så orner nok det der seg. ikke bruk politiressurser på det, de har andre ting å ta seg av :) ihvertfall andre ting de burde ta seg av..

Sent from my T18+ using Tapatalk

Hahaha, jaa, bare å pakke da! haha, nei da, vil jo ikke gjøre ting verre, selv om det frister! haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er, er motorene idendtisk? Virker bilen helt normalt, er det kun prinsippsak at det er en annen motor i bilen som er grunnen til at du vil heve kjøpet?

Bilen virker helt normalt, og det er jo kunn 20 Nm forskjell på de bila! men fortsatt planen var jo chip og litt trimm til over 180hk, men det får jeg ikke gjort, så det er kjedelig, i tillegg til en prinsippsak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Er vel ingen BMW forhandler i Flateby. Hvor holder Tan til nå??, er det Flateby eller Fjellhammar??

Er som jeg sa i fra starten av tråden. Trådstarter må virkelig ha god nok dokumentasjon for å heve kjøpet eller kreve vesentlig avslag i prisen. Det holder ikke å si at bytte motor er fra en E34 og hjernen er fra en E38. Det er fra samme merke, og så lenge alt virker, så vil ikke forliksrådet eller retten se på det som ett avvik i en avtale.

Det eneste jeg kan se for meg kan hjelpe trådstarter er å dokumentere at bytte motor er en eldre utgave med mye barne feil, og evt har mindre HK enn det som var type godkjent i den bilen levert ut fra BMW originalt. Tar du slike ting med i saken, så har du en liten mulighet for å heve kjøpet eller kreve avslag. Er det mer HK i bytte motor så gir det deg også rett til å heve kjøpet. Fordi da er ikke nye motoren godkjent i bilen din.

Ut i fra hvordan du legger frem saken nå, så syns jeg det virker som en mer prinsippsak, og at du egentlig er fornøyd med bilen. Men du føler kanskje at du har blitt lurt.

Tan holder til i Flateby, samme stedet enda, var hos han da jeg fikk den beskjeden om bilen! :) Er en prinsippsak i tillegg til at jeg får mer ut av en E39 TDS motoren enn en E34, Hadde planer klart for 180hk+ i framtiden, og chip hos E34 er universal og det statser jeg ikke på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har no tips da utenom å anmelde osv? Hva hadde dere gjort med bilen? :)

Jeg har et spørsmål til deg. Hvorfor prøver du å selge bilen på finn uten å opplyse om at det sitter feil motor og hjerne i bilen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da som faen? Hva hadde dere gjort? Solgt bilen som delebil, fortalt alt osv?

Jeg tviler på at noen av dere aldri har gjort noe galt? aldri solgt en bil uten å sagt ifra om alt detaljert?

Kan garantere dere at alle her har gjort no dumt!..

så du bekjemper svindel med svindel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har no tips da utenom å anmelde osv? Hva hadde dere gjort med bilen? :)

Hadde i hvert fall ikke prøvd å lure andre, det er helt sikkert. I hvert fall etter at folk her inne har brukt tid og krefter på å prøve å hjelpe deg. Skal merke meg ditt navn, nick og telefonnummer, og aldri kjøpe noe av deg i hvert fall. Jeg merker jeg blir skikkelig provosert. Det her kan faktisk ende med at du blir politianmeldt for bedrageri eller forsøk på bedrageri. Og i mine øyne skal en ikke utelukke at det hadde vært til pass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde i hvert fall ikke prøvd å lure andre, det er helt sikkert. I hvert fall etter at folk her inne har brukt tid og krefter på å prøve å hjelpe deg. Skal merke meg ditt navn, nick og telefonnummer, og aldri kjøpe noe av deg i hvert fall. Jeg merker jeg blir skikkelig provosert. Det her kan faktisk ende med at du blir politianmeldt for bedrageri eller forsøk på bedrageri. Og i mine øyne skal en ikke utelukke at det hadde vært til pass.

Jeg spør jo om hva jeg kan gjøre? Dette er min første gang jeg faktisk gjør et eller annet dumt når det kommer til kjøp og salg av bil! jeg sitter fast med muligheter og er ikke kjent med loven og har snakket med flere, og de sier at det er håpløst så selg bilen! det jeg gjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør jo om hva jeg kan gjøre? Dette er min første gang jeg faktisk gjør et eller annet dumt når det kommer til kjøp og salg av bil! jeg sitter fast med muligheter og er ikke kjent med loven og har snakket med flere, og de sier at det er håpløst så selg bilen! det jeg gjør

En gang er fortsatt én gang for mye. Innse at du har gjort et dumt kjøp, skriv i annonsen at motoren er overhalt og stammer fra en annen bil. Det er ikke sikkert det har noe voldsomt negativt utslag på prisen. I så fall, ta det tapet som en mann og oppfør deg oppriktig ovenfor andre mennesker. Jeg hadde aldri i verden ofret 5-10.000 kroner på å bli dømt for bedrageri eller i det hele tatt fare med løgn. Man høster som man sår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...