Gå til innhold

Wicky sin Mercegarasje! S211/w211/C126 500SEC


wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er faktisk helt enig med både Wicky og deg; Fredrik 90 her. Man må opp i drøye priser for E24/E28 for tiden som kan kjøpes for å være til pynt/cruising(det er ikke økonomisk forsvarlig om man ikke skal ha den stående i vakum). Jeg har fulgt med helt siden jeg solgte min E24 som tilsynelatende var utrolig fin å se på, men når man begynte å titte her og der så var det i grunn en ganske råtten bil. For den samme prisen kan man få en mye bedre C126 av en eller annen grunn.

 

En C126 er nok den bilen man for mest for pengene for om dagen, og jeg hadde sett på alt fra 420SEC til 560SEC. Det skal sies at MB-Tex setetrekk var dyrere og mer eksklusivt enn skinn, og derfor har mange av disse dette.

Sånn for å drømme meg bort så er jeg og sikler på denne skjønnheten stadigvekk..

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=56648314&searchclickthrough=true

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Igjen...er noe annet å cruise en gammel merce fra den tiden enn en bmw uansett hvor bra den er...

 

Men forskjellen er at en eldre BMW kan man kjøre meg også og ikke bare cruise. En arbeidskollega er helfrelst i slike gamle mercer men han har ikke sjans til og henge på sjuern min hvis det blir litt svingete. Pene biler dokk og er nok en mere gedigen konstruksjon enn tilsvarende E24.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det...en SEC kan man bare dra ned rutene og cruise...ikke tenke på noe annet enn å bare cruise... En eldre bmw er nok mer som F90 sier, pilotbriller og kjørehansker...men vil man egentlig stresse når man skal kjøre? En slik "kjøre på svingete veier" bil kan like gjerne være en miata...eller en nyere f10 f.eks...

 

Da er faktisk en gammel kosemerce så mye bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F90:

 

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=56545160

 

Denne kunne jeg tenkt meg selv faktisk. Krev originalfelgene, få ned prisen til 60 grunnet nyopptrukket skinn som ikkematcher 100% med resten av interiøret, manglende tåkelys foran og matt treverk..Den er ikke veteran (derav den lave prisen) men facelift med bedre rustbeskyttelse og bedre kvalitet etc...

 

 

Som du ser så varierer priser og opplevd kvalitet veldig på disse bilene, selv i Norge

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=56086569&searchclickthrough=true

Endret av Wicky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det...en SEC kan man bare dra ned rutene og cruise...ikke tenke på noe annet enn å bare cruise... En eldre bmw er nok mer som F90 sier, pilotbriller og kjørehansker...men vil man egentlig stresse når man skal kjøre? En slik "kjøre på svingete veier" bil kan like gjerne være en miata...eller en nyere f10 f.eks...

 

Da er faktisk en gammel kosemerce så mye bedre :)

Jeg tar gjerne en eldre BMW også, f eks E24. Er veldig mye flotte landeveier innover på Sørlandet her, kan minne litt om bayerske landeveier og å kjøre "engasjert" igjennom svinger, over baketopper og igjennom daler med en 635CSI hadde IKKE vært feil. Jeg snakker ikke om å tømme gira, kaste bilen igennom svingene men holde ett høyt tempo, gire ned litt i motbakkene og gi på over baketoppene med herlig M30 syngende under panseret. Kan kjøre slik med F10en ja, men er noe annet med en god gammel BMW klassiker. Er noe med lukten, feelinga og det å virkelig kjøre bil uten noen som helst hjelpe middler og automat.

  

F90:

 

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=56545160

 

Denne kunne jeg tenkt meg selv faktisk. Krev originalfelgene, få ned prisen til 60 grunnet nyopptrukket skinn som ikkematcher 100% med resten av interiøret, manglende tåkelys foran og matt treverk..Den er ikke veteran (derav den lave prisen) men facelift med bedre rustbeskyttelse og bedre kvalitet etc...

 

 

Som du ser så varierer priser og opplevd kvalitet veldig på disse bilene, selv i Norge

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=56086569&searchclickthrough=true

Har sett på den også, men problemet er at så fort den ikke kan forsikres som veteran så kan man firedoble årspremien og det vil jeg ikke ;) En veteran har også en årsavgift på bare 450 kr, holder med de 6000 jeg måtte ut med på de to andre "ikke veteran" bilene jeg har fra før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser etter ny bil om dagen jeg også. Skulle egentlig kjøpe en E34 520i, men useriøs selger avlyste visning flere ganger og tok etter hvert ikke telefonen. Så dessverre fikk jeg den ikke selv om jeg sto klar med penger i hånda...

Så dro jeg og tok en titt på en C124 300CE. Dessverre var den sliten og neglisjert, med en del feil, skader og rust. Så da utgikk den og...

 

 

post-47117-0-93745000-1427550629_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser etter ny bil om dagen jeg også. Skulle egentlig kjøpe en E34 520i, men useriøs selger avlyste visning flere ganger og tok etter hvert ikke telefonen. Så dessverre fikk jeg den ikke selv om jeg sto klar med penger i hånda...

Så dro jeg og tok en titt på en C124 300CE. Dessverre var den sliten og neglisjert, med en del feil, skader og rust. Så da utgikk den og...

Hvilken E34 var det du kikka på? Er dessverre langt mellom de gode eksemplarene nå, men de dukker stadig opp her og der. Er så glad for at jeg har min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere diskutterer SEC kontra E24/E28 her:

 

Jeg har en original E28 528i som jeg koser meg med.

MEN jeg har alltid hatt lyst på MB 500SEC! Da en god venn vurderte å selge sin 500SEC 1984-modell, var jeg kjapt ute for å få en prøvetur!  Bilen var på mange måter fantastisk, men jeg konkluderte forholdsvis raskt med at E28en var bedre, og en bedre bil for meg. MBen ble for stor og for mye flåte for meg. Den var herlig med V8 og automat, men den manglet fastheten og spenstigheten som BMWen har. BMWen er helt grei som både cruisebil og kjørebil!

 

hmmm.. Ja takk, begge deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere diskutterer SEC kontra E24/E28 her:

 

Jeg har en original E28 528i som jeg koser meg med.

MEN jeg har alltid hatt lyst på MB 500SEC! Da en god venn vurderte å selge sin 500SEC 1984-modell, var jeg kjapt ute for å få en prøvetur!  Bilen var på mange måter fantastisk, men jeg konkluderte forholdsvis raskt med at E28en var bedre, og en bedre bil for meg. MBen ble for stor og for mye flåte for meg. Den var herlig med V8 og automat, men den manglet fastheten og spenstigheten som BMWen har. BMWen er helt grei som både cruisebil og kjørebil!

 

hmmm.. Ja takk, begge deler?

Interessant å høre :) Jeg har jo sett for meg at en SEC er som en drøm å kjøre, men har hele tiden liggende i bakhodet at jeg er redd for å bli skuffet. MB entusiaster skryter denne bilen opp i skyene, og som MB entusiaster flest så liker de å bruke store ord så derfor lurer jeg på om jeg muligens har for høye forventninger. Jeg synes E34 er en fantastisk bil å kjøre sin alder tatt i betraktning, jeg har også kjørt en 300CE som en venn hadde. Den var komfortabel å kjøre så lenge veien var rett, i så måte en ypperlig cruisebil. Men svinger var den ikke særlig glad i, og her kommer E34en inn som virkelig tar både svinger og cruising ypperlig. Har også kjørt vanlig 124 men den var så rælete at den neppe duger som sammenlikningsgrunnlag ;)

Men jeg ser for meg at selve "storheten" er noe av det som fasinerer med SEC, en V8er under panseret og vinduer som kan kjøres helt ned så coupeen er åpen. Jeg ser for meg 850I som en kanskje enda mer ypperlig cruisebil da den vil ha skarpere kjøreegenskaper i tillegg, men den er ikke veteran ennå. Pokker, jeg er sikkelig avstandforelsket i 850I...men den er uten for rekkevidde og da er en SEC midt i blinken selv om det er "feil" merke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...