Gå til innhold

Oljeskift e39 manuell

fatso91
 Share

Anbefalte innlegg

Det er ikke ATF olje.

ATF - Automatic transmission fluid.

Sakset fra Castrol sitt datablad: "CASTROL DEXRON III automatic transmission fluid is formulated to meet the

demands of today's electronic transmissions requiring superior fluid flow under low temperature

conditions."

Evnt fra Catrol.no:

"CASTROL TQ DEXRON III

Mineralsk girolje beregnet til bruk i de fleste person- og varebiler med automatisk girkasse. Utviklet til å gi gode gir- og servostyrings-egenskaper under vekslende temperaturforhold. Anvendelig til bilpark med mange girfabrikanter."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det rødt merke på siden av girkassen min, der står det faktisk AUTOMATIC TRANSMISSION FLUID, selv om det er manuell gir.

Hvorfor? Vet ikke. Var den oljen jeg fikk opp når jeg skrev inn regnr på Koed også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det var et rødt merke?

Oransje er den nærmeste fargen jeg finner i listen til BMW.

De andre er grønn og gul.

Så om din kasse har oransje lappe med "ATF Oil" tekst på, så skal du bruke Castrol TQ-D 22765, Castrol TQ-D 21289 eller CAstrol ATF 21293.

Det finnes veldig mange andre typer du kan bruke å, men jeg orker ikke skrive opp alt her.

Men kanskje Agip ATF 2 D er lett å få tak i for deg? Den er også korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du fram til nå? E39 manuell kasse skal ikke ha ATF olje.

Leser du dårlig? 

Trådstarter har en E39 manuell, han sier han skal fylle Dexron III, som er en ATF olje. Jeg stille spørsmål med oljevalget, pga det er en ATF olje. Du skriver at Dexron III ikke er ATF olje. Jeg motbeviser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det rødt merke på siden av girkassen min, der står det faktisk AUTOMATIC TRANSMISSION FLUID, selv om det er manuell gir.

Hvorfor? Vet ikke. Var den oljen jeg fikk opp når jeg skrev inn regnr på Koed også.

Hva mange av disse automatiske nettsidene får opp, stemmer ikke alltid med hva som er best. 

Du burde ikke fylle en ATF olje på girkassen. Kjøp en olje i riktig viskositet, beregnet for manuelle girkasser. F.eks BMW sin MTL, eller aller helst Redline sin. Mekonomen skaffer denne, til en ok pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser du dårlig?

Trådstarter har en E39 manuell, han sier han skal fylle Dexron III, som er en ATF olje. Jeg stille spørsmål med oljevalget, pga det er en ATF olje. Du skriver at Dexron III ikke er ATF olje. Jeg motbeviser det.

Nei. Gjør du?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...