Gå til innhold

E60 Antispinn lampe blinker under hard akselerasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Fikk igjen bilen min fra Bilia idag etter og ha bytta hele bakstillinga etter at jeg sklei i fjor. Når jeg akselerer hardt, så blinker Antispinn lampa og jeg kjenner at bilen holder igjen, litt sånn som at den er på vei til å slippe selvom den ikke gjør det. Noen som vet hva det kan være eller har vært borti lignende? Er en 2009 525d :)

Skrevet

Så det er ikke noe galt? Den slår inn på 5 gir også, syns det er litt rart. Den er jo chippa da, ca 270 hk og 600+ nm.

Skrevet

Bare syns det er rart, den gjorde ikke sånn før, den slo inn på første og andre ikke men ikke resten av gira :P

Skrevet

Mulig det var med sommerdekk fra sist?

Men som sagt, 5.gir var vel høyt! Har dog sett at min egen har blinket ved 3. gir i vel 100 km/t.

Skrevet

Om ikke hjulstillinga er 100% så vil den kanskje begynne å blinke.

328i'n min og blinka på tørr asfalt i forbikjøringer når jeg lå i 90 å trødde på med bittelitt sving :P Og den antispinnen er nok tregere enn den på e60n din.

Spissinga mi bak er dårlig etter coilovers, for var ikke problem før det. (ble litt "hjulbeint")

Skrevet

Dekk og lufttrykk har også mye å si. Min 525d begynte å blinke på 4 gear med litt høyt lufttrykk i vinterdekkene. Min gamle 520i (manuell) kunne blinke under aks på tredjegiret med piggfrie vinterdekk på våt asfalt. Mulighetene er mange :)

Skrevet

Myke vinterdekk får antispinn til å blinke i 100km\t på en 320i. Så at du har det problemet forundrer meg ikke.

Skrevet

Nå husker jeg ikke hva dekkdim er, men tror det er 235 rundbout, 17 tommere med 45 profil. Michelin Ice foran og Continental bak, de er også kliss nye ettersom gummien røyk på ene sia og felg, har ikke sjekka dekktrykk enda, men skal vaske og rengjøre bilen i morgen, så skal jeg sjekke dekktrykk i samme slengen. De hadde 4 hjulskontroll på bilen idag, og skal være 100%, så vi får se :) 

Skrevet

Har fått vaska og ordna med bilen idag, så nå er den superüberclean, og det er egentlig litt skummelt når man gjør sånn, fordi da kommer man over steder det ikke var riper/flekker/rust og ellers "skader" fra før av. Dette er resultatet etter at bilen har stått på Bilia Follo i 3 måneder samt rustflekker, telte vel opptil 10 små flekker rundtom. Har ellers justert luftrykk til 2.2 foran og 2.5 bak, så får vi se hva antispinnen sier :)

post-73485-0-17951400-1394623440_thumb.j

Dette er på førersiden bakfanger helt nederst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...