kortsluttning Skrevet Mars 18, 2014 Share Skrevet Mars 18, 2014 Flere som har erfaring med at det er vanskelig å kjøpe/selge bmw for tiden? Noen tips ved handling av disse bilene? Har selv en 325CI som har falt med 50% på 1,5år, og enda er det lite interesse. Det er helt greit for meg å selge for gi bort pris, men problemet er at det er svært vanskelig å prute ved kjøp av ny bmw igjen. Hva mener dere denne er verdt? 325CI M-sport, 2001, supersprint m3 speil og riktig ekstrautstyr, vedlikeholdt, den har gått 210000 men det merkes ikke i det hele tatt. Den har jo nesten samme ytelser som en 330, men bedre forsikring, men 330 ligger jo på dobbel pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Mars 18, 2014 Share Skrevet Mars 18, 2014 Vet ikke helt hva jeg skal si, jeg har fulgt mye med i marked og tråler finn.no daglig noe jeg har gjort i mange år. Generelt har jo 3 serie holdt seg mye bedre i pris enn sine større modeller. Når man må betale det samme for en 320d brukt som en 730 av samme årsmodell så er det liksom noe litt rart her til lands. Samtidig er jo våre bil avgifter med på å kødde til alt. Nå datt jo e46m3 mange mange tusen ned i pris ved import fra i år av og di norske bilene er bare nødt for å følge etter til en vis grad for å få solgt. Jeg vet ikke hvordan avgiftene spiller inn ved import av en 325 tilsvarende din men jeg antar det er rimeligere idag enn desember i fjor. Har du link til annonsen på din bil ? Edit.. Fant annonsen. Bilder selger og dine var noe triste. Få lånt et skikkelig kamera om du ikke har selv. Ta skikkelige bilder som viser detaljer. Motor rom, gode interiør bilder etc. kortsluttning reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet Mars 18, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2014 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47137239 Alt for mye bil for pengene etter min mening, men det er vel de nye e92 som kommer å presser prisene ned Virker jo også som om diesel bilene har fått bensin utgavene til å synke. Sist jeg sjekka import av 330 så endte det opp dyrere enn å kjøpe bil i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Mars 18, 2014 Share Skrevet Mars 18, 2014 E46 coupe er fine biler men med en 1 åring så har jeg helt sluttet å se på 2 dørt.. Du får ha lykke til med salg. Tror du kan hente mye på bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet Mars 18, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2014 E46 coupe er fine biler men med en 1 åring så har jeg helt sluttet å se på 2 dørt.. Du får ha lykke til med salg. Tror du kan hente mye på bilder Ser den, blir fort tungvint å komme seg inn og ut av sånne biler, selv uten unger:) Lange dører så knotete i parkeringshus også. Får ta en bilvask før bildene og sette den i gresset sånn som alle andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 18, 2014 Share Skrevet Mars 18, 2014 En bil har ingenting på gress å gjøre. Fatter ikke hvorfor det har blitt sosialt akseptert. R Andersen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Mars 18, 2014 Share Skrevet Mars 18, 2014 Enig med karen over her. Bilder er alfa omega i salgsannonser, jeg har sett du lagt ut bilen din på finn.no og personlig så har jeg aldri vært innom annonsen, kun bladd forbi pga. bildene. Ikke at jeg er på utkikk etter ny bil, men artig og bare titte på hva folk skal selge av BMW og samtidig se om det dukker opp noen kupp. Som du selv sier over her, still bilen gjerne på gressplenen og få tatt noen skikkelige bilder med et ordentlig kamera, helst en fin solskinnsdag, men vent til den har gått noe ned eller før den står midt på himmelen slik at ikke alt av småriper og bulker kommer frem i det sterke sollyset. Du mister så veldig mange potensielle kjøpere på å ha dårlige bilder som bare blar forbi annonsen din, slik jeg gjorde. Lykke til kortsluttning reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Mars 18, 2014 Share Skrevet Mars 18, 2014 En bil har ingenting på gress å gjøre. Fatter ikke hvorfor det har blitt sosialt akseptert. En veldig pen kontrast mellom lakk og grønt gress. Kommer selvsagt an på hvilken farge du har, men en anonym farge som hvit, sort eller sølv er ypperlig på gress. Derimot den fine rød E61'en din awt passer ether min mening best med sort kontrast som i asfalt. My opinion. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet Mars 18, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2014 Offtopic, men selvangivelse ligger klar på altinn nå Litt uoversiktelig i år, men trykk START SKATTEBEREGNING til høyre i menyen, før du åpner selvangivelsen. Bilen ser jo mye lavere ut i gresset, husker jeg ble skuffa når jeg fikk tilsendt bilder av samme e46 m-tech på asfalt seinere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 19, 2014 Share Skrevet Mars 19, 2014 Det er ikke et spesielt norsk fenomen at f.eks 3-serien holder seg bedre i verdi enn 7-serien. Slik er det i alle andre land også, men pga. de høye norske bilavgiftene blir verditapet relativt mye større på 7-serien i Norge. Jeg vil i tillegg mene på generell basis at hvis en fornuftig E46 er vanskelig å selge er prisen for høy. Alternativt er annonsen dårlig og gir et lite sympatisk inntrykk av bilen. Husk at bilforhandlerne finner frem standardfelgene hvis bilene lukter for mye av ungdomsbil. Selv ungdommer vil ikke kjøpe typiske ungdomsbiler i våre dager... kortsluttning reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet Mars 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2014 Det er ikke et spesielt norsk fenomen at f.eks 3-serien holder seg bedre i verdi enn 7-serien. Slik er det i alle andre land også, men pga. de høye norske bilavgiftene blir verditapet relativt mye større på 7-serien i Norge. Jeg vil i tillegg mene på generell basis at hvis en fornuftig E46 er vanskelig å selge er prisen for høy. Alternativt er annonsen dårlig og gir et lite sympatisk inntrykk av bilen. Husk at bilforhandlerne finner frem standardfelgene hvis bilene lukter for mye av ungdomsbil. Selv ungdommer vil ikke kjøpe typiske ungdomsbiler i våre dager... Kansje felgene her som ser litt ungdoms aktig ut, men de ga faktisk bilen et ganske bra løft i virkeligheten. Tror ikke kjøpere helt ser verdien, har prøvd å bygge en e46 engang før og det ble DYYYYRT! Trodde jeg hadde spart penger på å kjøpe en billig bil. -Org 320M-tech 170hk med alt utstyr kosta da 170K. -Min 320ci 150hk kosta 140K på vinterhjul. Felger 10000 xenon ettermontering 3000(ble dårlig) Mtech fangere med montering 10000 (plastikk dritt!) Lakke shadowline lister (utrolig vanskelig å få av hele) Bilstein senking 10K + Skinnintriør 7000K Musikk annlegg 8000(kasett spiller fra før) Sort taktrekk m3 speil Som dere ser så blir det fort dyrere å kjøpe en bil uten utstyr og fikse selv, Jeg trodde jeg hadde gjort et kupp, men ente opp med en bil til 200K. Og den økte heller ikke i verdi av alle påkostningene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet Mars 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2014 En bil har ingenting på gress å gjøre. Fatter ikke hvorfor det har blitt sosialt akseptert. Ikke sjelden du ser en svart M-Tech som står i gresset, med noen hvite tåkelys på. Du forandrer jo utseende på bilen helt, men hvor ofte gidder du å sette på tåkelysene i virkeligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mars 19, 2014 Share Skrevet Mars 19, 2014 Trikset med gode bilder er å klare å få frem "brosjyrefeelingen". Ren bakgrunn, glans/refleksjoner i lakk, ryddig interiør osv. Unngå mobilbilder fra nærmeste bensinstasjon. Spesielt i halvmørke. Er det dårlig vær bør bilen knipses under tak. Og godt kamera er alfa og omega. Bilder som oser hastverk og råning er dårlig salgstriks, og da hjelper det lite at bilen faktisk er bra. Forresten: 2-dørsbiler har blitt tungsolgte. "Alle" skal ha stasjonsvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mars 19, 2014 Share Skrevet Mars 19, 2014 Hva selger du bilen for da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 19, 2014 Share Skrevet Mars 19, 2014 Veldig lett å fortelle hvorfor du sliter å selge: Til dels sølv BMW, som ikke er veldig ettertraktet(Motsatt som Mercedes). Dårlige bilder, som virker som de er samlet sammen og kastet på nett. Harry felger(Forskjellige felger, på forskjellige bilder, gir ett rotete inntrykk). Pjatt og løgn om at en 325 nesten går som en 330, gir bare inntrykk av at du enten er mindre begavet, eller at du lyver. En 325 er for øvrig ikke nevneverdig rimeligere å forsikre, kontra 330. Ofte motsatt, pga ulykkesstatistikk. Skrive at bilen ikke er ungdomskjørt, mens den framstår som det er heller ikke ett sjakktrekk. Og til sist, en kjøper er selv i stand til avgjøre om en bil er billig er eller ikke. Derfor blir det bare dumt å påstå at noe er billig i annonsen. Samme med den delen at den er lik en bil gått 100 000km. Altså rydd opp i teksten, og gjør den troverdig. Deretter får du tatt noen nye oppdaterte bilder, der alle er tatt samtidig. Julianv reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå