Gå til innhold

Vanskelig å kjøpe/selge bmw.

Share

Anbefalte innlegg

Jeg vil vel heller kalle innleggene over fra *BB79* og thundercoil for konstruktiv kritikk. 

Sorry, var ikke meningen med personangrep. Mente bare at det går ann å svare forummedlemmer på en høflig måte og se en sak fra 2 sider.  

De støttet hovedsaklig opp under punktene som ble nevnt underveis i tråden. :)

Skal det være konstruktivt, må det være konkret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han spyr ikke ut dritt. Han kaller en spade for en spade. Ikke alltid jeg er enig, men i dette tilfellet har han rett. Er nok rom for litt vennligere tone, men annonsen din er rett og slett ikke bra

Tonen hans er som vi er vant med og det fortstår jeg trådstarter reagerer på, hadde ikke skadet med en litt mer vennlig tone og fremferd som du sier. Når dette er sagt så må jeg bare føye meg i rekker med dere som er enige med Crzywiz, bare det å begynne å snakke om 330I i annonsen til en 325I er meningsløst. Bildene kunne vært bedre, ikke bare noe som er kasta i sammen i siste øyeblikk, teksten kunne vært bedre og mindre slitsom med alle sine overbevisninger om 325 vs 330 ;) Ved å opprette denne tråden så synes jeg også trådstartert burde være bedre forberedt på kritikk, man stiller ett spørsmål og da må man tåle å få svar når annonsen det gjelder ikke er bra. Det gjelder bare å ha evnen til å ta det til seg som konstruktivt kritikk uansett å krass tonen kan være fra kritikerne, kan være vanskelig men klarer man det så kan det være til god hjelp :)

Det er forøvig ikke lett å selge bruktbil om dagen, markedet er treigt og det er mange biler å velge i til gode priser. En god annonse er da alfa omega for å få solgt bilen innen rimlighetens grenser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å lure litt på om det ikke er prisen som er for høy, det er rettogslett for lite kjøpere på disse bilene for tida.

Den er priset langt under tilsvarende biler nå, da jeg aldri har brydd meg så mye om 10-20000 fra eller til da jeg er ganske utålmodig når jeg skal handle bil  :)

Merkelig om den har gått ned over 50% i verdi på så kort tid, da den i tillegg er påkosta kvalitets deler, og vedlikehold.

Mulig jeg har gitt for mye for den også, men jeg prioriterte bare at den var i topp stand og så ikke så mye på høy km. Var også viktig at den hadde mye utstyr så jeg slapp utgifter med å montere dette seinere.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47137239&editAd=true

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke prisen, eller biltypen som er problemet, men annonsen din. Der framstår den som småskabbete, og de fleste vil fint bla videre til neste bil. 

Den er redigert nå, skal få tatt en bilvask i morgen prøve å ta noen bedre bilder:)

Viste faktisk ikke at den virka så skabbete for kjøpere, da det ligger mange ute med wunderbaum i speilet og skryt om "GS felger". Selv kjøper jeg gjerne en bil som har dårlig annonse fremfor samme bil som er 10000 dyrere men har bra annonse. Men takk for tipset:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør absolutt ikke jeg...
En elendig annonse med dårlige bilder, skitten bil og en tekst som kun omhandler stereoanlegg og hestekrefter er (in my opinion) veldig uaktuelt. Det første som comes to mind er slædding, burnouts og tap av førerkort og derav salg.
For all del kan selger ha passet skikkelig på bilen, men den risikoen syntes jeg ikke er verdt å ta, da betaler jeg gjerne 10 000 mer for en med bedre bilder og en som virkelig bryr seg om bilen, samt bruker litt tid på den ved å lage en skikkelig annonse.

På en helt annen side begriper jeg ikke at folk lager så dårlige salgsannonser når én koster 450,-(?) for 1mnd.?
Ikke at det er så fryktelig ille, men når jeg først har betalt så vil jeg jo helst treffe flest potensielle kjøpere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør absolutt ikke jeg...

En elendig annonse med dårlige bilder, skitten bil og en tekst som kun omhandler stereoanlegg og hestekrefter er (in my opinion) veldig uaktuelt. Det første som comes to mind er slædding, burnouts og tap av førerkort og derav salg.

For all del kan selger ha passet skikkelig på bilen, men den risikoen syntes jeg ikke er verdt å ta, da betaler jeg gjerne 10 000 mer for en med bedre bilder og en som virkelig bryr seg om bilen, samt bruker litt tid på den ved å lage en akikkelig annonse.

På en helt annen side begriper jeg ikke at folk lager så dårlige salgsannonser når én koster 450,-(?) for 1mnd.?

Ikke at det er så fryktelig ille, men når jeg først har betalt så vil jeg jo helst treffe flest potensielle kjøpere?

Takk for tipset igjen, bilen er absolut ikke grise kjørt med, og det er ikke sånn jeg vil at den skal fremstå.

Den har hatt en voksen eier før meg også, og før det var den nok for dyr som ungdomsbil.

Trodde det holdt med å skrive at den ikke var ungdomskjørt, og folk kunne komme å ta en vurdering selv. Men vil jo ha mest mulig interreserte kjøpere, så interresant å høre hvordan dere tenker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder Bilder Bilder.. ta bilder av alt.. og KULE bilder.. for det er det man ser på.. man ser på bildene først og leser teksten etterpå..

solgte min e46 i november og den gikk på 14 dager (altså fra jeg la ut annonsen til jeg hadde penger i hånda)

men da brukte jeg bilder som dette:

post-42885-0-34922500-1395418346_thumb.j

post-42885-0-15615400-1395418342_thumb.j

post-42885-0-99171200-1395418350_thumb.j

skaff deg/lån et speilreflex kamera og ta 100 - 200 bilder velg ut de 25 beste av en Ny-vasket bil

i teorien så er jo din bil 4 ganger så kul som min.. større motor skinn og M-tech.. men på bildene så ser min Ganske mye kulere ut..

så den er fin i lakken.. ja TA et bilde hvor det kommer frem.. på de fleste bildene ser bare felgene ut som sorte runinger mobilkamera holder ikke når du skal selge en kul bil.. hvis bilen Ser bra ut på bilder så bryr de seg veldig mye mindre om teksten så lenge du ikke skriver.. at bilen er dritt..

Btw. min var 320i 2001 M54b22 164.000 eller noe på tellern..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en fin og velholdt bil med riktig motor, og farge! Hvor mye fikk du for den? Fikk et bud som var 30 høyere på den tida jeg også, men nå mangler det rett og slett kjøpere. Du solgte nok på riktig tidspunkt.

Jeg ser hva du mener. Din ser bedre ut selv uten M-Tech, men du har en fordel med at den er svart da:)

Bilen er utrolig tøff i virkeligheten, de svarte m3 speila, nyrene og felgene passer utrolig bra med at bilen er titanium silver. Men så tar jeg bilde fra nøyaktig samme vinkel, men får det ikke frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- rydd baksetet (selen)

- Juster begge leggstøttene på fremsetene helt ut, setene litt lengre bak, og vipp dem ett par hakk mere.

- Rengjør bilen (gasspedalen spessielt)

- Juster rattet slik at det står rett.

Ta bilder uten så mye styr i bakgrunnen, det er alt for mye på gang.  Finn en plass som gir deg en slett og jevn bakgrunnen der bilen får komplett fokus. (Industriområde, lang og høy vegg, evt parkeringsplass med gress i bakgrunnen slik som over)

det enkleste er somregel å få tak i en kamerat som pusler litt med foto, betal han noen hundrelapper for å ordne deg noen bilder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- rydd baksetet (selen)

- Juster begge leggstøttene på fremsetene helt ut, setene litt lengre bak, og vipp dem ett par hakk mere.

- Rengjør bilen (gasspedalen spessielt)

- Juster rattet slik at det står rett.

Ta bilder uten så mye styr i bakgrunnen, det er alt for mye på gang.  Finn en plass som gir deg en slett og jevn bakgrunnen der bilen får komplett fokus. (Industriområde, lang og høy vegg, evt parkeringsplass med gress i bakgrunnen slik som over)

det enkleste er somregel å få tak i en kamerat som pusler litt med foto, betal han noen hundrelapper for å ordne deg noen bilder. :)

Ja la merke til det med rattet og skittene matter når jeg så gjennom bildene. Uanseet, takk for bra tips!

Når du sier det så er det alt for mye styr i bakgrunnen ja :)

Men blir nok BBS Lémans nå, og nye bilder og pris. Tror det vil gjøre seg bedre enn vinterfelgene på bildene.

post-70740-0-08833800-1395582868_thumb.jpost-70740-0-91708700-1395582888_thumb.jpost-70740-0-64455800-1395582909_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...