Kjell Z3 Skrevet April 15, 2014 Share Skrevet April 15, 2014 Selv om det her ikke skiller mellom f.eks diesel og bensin er denne statistikken skremmende lesing. Over dobbelt så dårlig som Mercedes, Jaguar og mange flere. http://www.abcnyheter.no/motor/2014/04/15/disse-bilmerkene-har-mest-motortrobbel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 15, 2014 Share Skrevet April 15, 2014 Disse "testene" kommer det ut mange av i året med totalt varierende utfall. Denne gang var det blandt annet BMW som måtte spise de sure epplene, nestegang er det kanskje Mercedes eller Porsche Jeg vet iallfall at jeg aldri har hatt motorproblemer på noen av mine BMWer, vet også at BMW har vunnet "Engine of the Year" hele 61 ganger (Mest av alle bilprodusenter, Mercedes har vunnet 5 ganger) så jeg vet ikke helt om det er så dårlige motorer jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet April 15, 2014 Forfatter Share Skrevet April 15, 2014 Motor of the year har ingenting med feil og holdbarheet å gjøre, det er hvor effektiv og morro motoren er. Dette er ikke hvilken som helst undersøkelse, dette er hvor mye motorene koster forsikringsselskapet i utbetalinger på bruktbiler. Det er lite sannsynlig at det neste år vil være BMW som er bedre enn Mercedes. Dette er i motsetning til feil i EU kontroller en undersøkelse som er mye mer reell og viser hvilke biler som har dyrest feil. Men som jeg skriver står det ingenting om hvilke motorer det er snakk om, men det er jo mest diesel som er solgt de siste 10 år så jeg regner med at det er her mange av feilene ligger. Jeg mener denne statistikken er noe av de mest seriøse. Det er heller ikke relevant at du ikke har hatt motorproblener med dine BMW'er, jeg har heller ikke hatt med mine (men det er eldre bensinbiler), for ser man på statistikken her er det tydelig at det er en del som har det. Honda imponerer med en suveren førsteplass med motorfeil på bare 1 av 344 forsikrede biler, det er noe annet enn 1 av 45................. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 15, 2014 Share Skrevet April 15, 2014 Tror nok fleste med god kjennskap til BMW kan si at de lager gode og holdbare motorer, tenker på bla M50, M52, M54 osv Motorene funker iallfall for meg, om ikke det er relevant for deg driter jeg i da det er relevant nok for meg... Espen.s reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet April 16, 2014 Forfatter Share Skrevet April 16, 2014 Så da mener du statistikken er oppdiktet ???? Ingen har sagt at M50-M52-M54 ikke er gode motorer , (de to førstnevnte utvilsomt best av de tre). Ikke bli så fornærmet da.. Jeg vil bare frem til at her må BMW virkelig ta seg sammen, man får ikke den plasseringen om man er best i verden. Espen.s reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 16, 2014 Share Skrevet April 16, 2014 Jeg ble ikke direkte overrasket over resultatet her. Det er ingen tvil om at BMW har hatt problemer med motorene sine de siste årene, og da spesielt de firesylindrede, som det også selges mest av. Her har det vært diverse med både bensin- og dieselmotorene. Når det er sagt så er ikke de sekssylindrede motorene som har vært de siste årene skuddsikre heller, i e61-en har coilene vært byttet 2-3 ganger hos BMW bl.a., og det er også kjent at x35i-motoren har hatt noen småting. Tiden der motorene var skuddsikre er nok dessverre forbi. Det blir mer og mer krimkrams på motorer for tiden for å kunne klare miljøkrav (selv om det virker som om andre klarer det helt fint med tradisjonelle motorer), og kombinerer man dette med manglende vedlikehold og lange serviceintervaller får man dessverre slike resultater. Espen.s reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mkj Skrevet April 16, 2014 Share Skrevet April 16, 2014 Er det noen som i denne forbindelsen har en formening om hvilken moderne motor fra BMW som er et tryggest kjøp uansett drivstofftype? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet April 16, 2014 Share Skrevet April 16, 2014 Tryggest kjøp.... M30 er bombesikker men den begynner etterhvert å bli hauggammel med de utgifter det medfører generellt.... M50B25 er jo en flott motor, M50B28 også. Vil holde en knapp på Bensin-seksere. Diesel med turboer - glem det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 16, 2014 Share Skrevet April 16, 2014 M50 er vel ikke akkurat moderne? Den forsvant jo i forrige årtusen. Selvpustende bensinsekser vil nok være noe av det bedre i en slik sammenheng. N52 og N53 er de siste bensinsekserene fra BMW om man ser bort i fra turbomotorene, og er nok noe av det mer fornuftige man kan utstyre en bil med. Når det er sagt så vil nok de fleste motoriseringer fungere fint så lenge de får pleien og vedlikeholdet de fortjener/trenger, men det er bortimot umulig å vite hvordan en motor har blitt behandlet om man kjøper brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet April 16, 2014 Share Skrevet April 16, 2014 N52 og N53 har store problemer med fuel rails og en haug andre greier, coiler osv..... lurer på om det var en class action lawsuit i USA på den og... Vil definitivt ikke omtale dem som de beste BMW-motorene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet April 16, 2014 Forfatter Share Skrevet April 16, 2014 Jeg tror at Hondas suverene førsteplass skyldes at de alltid har solgt mest bensinmotorer, også i deres SUV CRV. Bilene i undersøkelsen er nok biler som ikke lenger eller snart ikke har fabrikkgarnti, så da er det vel for det meste biler fra 3-10 år ? Da er det i så fall for det meste E60-E90 det dreier seg om. Jeg vet ikke hvor gamle bilene kan være for å få denne forsikringen eller hvile krav som stilles til bilene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet April 16, 2014 Share Skrevet April 16, 2014 Jeg vet iallfall at jeg aldri har hatt motorproblemer på noen av mine BMWer, vet også at BMW har vunnet "Engine of the Year" hele 61 ganger (Mest av alle bilprodusenter, Mercedes har vunnet 5 ganger) så jeg vet ikke helt om det er så dårlige motorer jeg.... I hver tråd med et slikt tema argumenterer du alltid med motorene fra 90-tallet (M54 er ikke så bra som forgjengerne). Prøv å heng med inn i det nye årtusenet. Du bruker også "årets motor"-prisen som et viktig argument - disse prisene er bare vissvass som ikke forteller noe om kvaliteten, og det burde du vite. Fiat har jo vunnet "årets bil"-prisene en rekke ganger - ergo er Fiat det beste man får kjøpt med din logikk. Stort sett alle med kjennskap til BMW vet at de ikke er like driftssikre som japanske merker og Mercedes. Men som vi har pratet om før - det er fint at ikke alle bilmerkene er like, og at de utfyller hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet April 16, 2014 Share Skrevet April 16, 2014 Jeg føler selv at M52 motoren jeg har er skuddsikker, selv om man alltid kan forbedre ting og tang. Uten jevnlig og godt vedlikehold er ingen motor god vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet April 16, 2014 Share Skrevet April 16, 2014 Må si jeg er like overasket over Volvo sin plass, for når jeg skrudde på de, vel så mye tull med de kan man si. Men de sliter mer med noe som ikke kommer fram her,Automatene til volvo er ELENDIGE! Ikke bare er de noe herk å kjøre sammenliknet med bmw sine og DKG kasser, men det er også mye feil der.Spessielt om man har en litt tyngre volvo (v70 med henger, xc90 osv).Er ikke gøy å ha en 6 år gammal xc90 og få aut kasse havari på 130t km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 16, 2014 Share Skrevet April 16, 2014 I hver tråd med et slikt tema argumenterer du alltid med motorene fra 90-tallet (M54 er ikke så bra som forgjengerne). Prøv å heng med inn i det nye årtusenet. Du bruker også "årets motor"-prisen som et viktig argument - disse prisene er bare vissvass som ikke forteller noe om kvaliteten, og det burde du vite. Fiat har jo vunnet "årets bil"-prisene en rekke ganger - ergo er Fiat det beste man får kjøpt med din logikk. Stort sett alle med kjennskap til BMW vet at de ikke er like driftssikre som japanske merker og Mercedes. Men som vi har pratet om før - det er fint at ikke alle bilmerkene er like, og at de utfyller hverandre. Greit nok så kan jeg være enig i at de nyere motorgenerasjonene og særlig firerene kan ha noe skylden i dette, i England som i Norge så er det x18d og 20x motorene som er volumselgerene så dette kan ha en innvirkende årsak. "Engine of the Year" er ikke vissvass som du kaller det, det er nok ikke så lett at en hver produsent bare kan hive sammen noe makkverk som ser imponerende ut på papiret. Alt vurderes i disse kåringene, også motorenes bygge og material kvalitet Så må du være så grei å begrunne litt nærmere hvorfor BMW ikke er like driftsikker som Japser og Mercedes? Tyske ADAC (Tysk NAF) mener noe helt annet ser du, BMW er langt mer driftsikker en Mercedes og BMW noe av de mer driftsikker merkene man kan kjøre "Golf" klassen http://www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/pannenstatistik/suchergebnis.aspx?pklid=3&pstatid=5&ReturnUrl=5uEyBA6KBgNKCARK55ZyBARCzNqr0u23BTXFzyqpzAcxCLRyzAa1CLRyzAZyC5X3xLErxLEz5uXFBARpzocy0gN8ym68C5X3xLE4HeZ_ For mellomklassen http://www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/pannenstatistik/suchergebnis.aspx?pklid=9&pstatid=5&ReturnUrl=5uEyBA6KBgNKCARK55ZyBARCzNqr0u23BTXFzyqpzAcxCLRyzAa1CLRyzAZyC5X3xLErxLEz5uXFBARpzocy0gN8ym68C5X3xLE4HeZ_ For øvre mellomklassen http://www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/pannenstatistik/suchergebnis.aspx?pklid=10&pstatid=5&ReturnUrl=5uEyBA6KBgNKCARK55ZyBARCzNqr0u23BTXFzyqpzAcxCLRyzAa1CLRyzAZyC5X3xLErxLEz5uXFBARpzocy0gN8ym68C5X3xLE4HeZ_ Jeg vet ikke med dere men en nasjonal bilorganisasjon føler jeg er litt mer troverdig enn ett britisk forsikrings selskap.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå