Kjell Z3 Skrevet April 21, 2014 Forfatter Share Skrevet April 21, 2014 Forsikringstallene jeg viser til er IKKE en undersøkelse, det er FAKTATALL, det er noe helt annet enn en spørreundersøkelse. Det går godt å like et annet produkt enn det med aller høyest kvalitet på alt fordi produktet kan ha mange andre egenskaper, i dette tilfellet ofte kjøreegenskaper/kjøreglede. Kan noen forklare hvorfor i all verden tallene kunne bli sånn for BMW om de har de motorene i verden med minst feil ? Svar meg på det i stedet for å bare dra frem hvilke biler folk er fornøyd med i spørreundersøkelser, dette er noe helt annet, her er det kun snakk om motor. Husk at 44 av 45 ikke hadde trøbbel med motor, så det er ikke slik at man nødvendigvis har kjøpt et problem, men det er langt opp til at 118 av 119 ikke har problemer............................ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 21, 2014 Share Skrevet April 21, 2014 Det som er så greit nå i diskusjonen Merrusche, er at du kan komme med hvilken som helst påstand du vil. Du klarer aldri å dokumentere noe som helst likevel så du har på en måte lagt lista for din troverdighet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet April 21, 2014 Share Skrevet April 21, 2014 Det som er så greit nå i diskusjonen Merrusche, er at du kan komme med hvilken som helst påstand du vil. Du klarer aldri å dokumentere noe som helst likevel så du har på en måte lagt lista for din troverdighet Din troverdighet er vel ikke så mye ¨skryte av, du pøser på med den infoen som passer deg, glir unna alle kritiske spørsmål, nekter å ta inn den infoen som feks Kjell Z3 kommer med. Du minner meg egentlig om en politiker Skulebollen og R Andersen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet April 21, 2014 Share Skrevet April 21, 2014 Fredrik 90, det er jo ikke noe vits å komme med tall når du avfeier dem med at tallene er korrupte - slik du anklager Kjell Z3 sin dokumentasjon for å være. Og jeg lurer på hvem som sliter med troverdigheten når du påstår at E34 matcher W124 på holdbarhet og slitasjestyrke - den må du lenger ut på landet med. 14 millioner taxisjåfører og halve afrika vil nok være uenige med deg i akkurat den påstanden... Hvilken modell er det du kjører igjen? Som Kjell Z3 skriver, det er dokumenterte tall forsikringsselskapene går ut med her - de har ingen interesse i å forsvare det ene merket eller det andre ( i motsetning til enkelte fanboys her inne ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 21, 2014 Share Skrevet April 21, 2014 Din troverdighet er vel ikke så mye ¨skryte av, du pøser på med den infoen som passer deg, glir unna alle kritiske spørsmål, nekter å ta inn den infoen som feks Kjell Z3 kommer med. Du minner meg egentlig om en politiker Men ellers så har du ikke noe å bidra med...? Fredrik 90, det er jo ikke noe vits å komme med tall når du avfeier dem med at tallene er korrupte - slik du anklager Kjell Z3 sin dokumentasjon for å være. Og jeg lurer på hvem som sliter med troverdigheten når du påstår at E34 matcher W124 på holdbarhet og slitasjestyrke - den må du lenger ut på landet med. 14 millioner taxisjåfører og halve afrika vil nok være uenige med deg i akkurat den påstanden... Hvilken modell er det du kjører igjen? Som Kjell Z3 skriver, det er dokumenterte tall forsikringsselskapene går ut med her - de har ingen interesse i å forsvare det ene merket eller det andre ( i motsetning til enkelte fanboys her inne ) Jeg avfeier den ikke som korrupt, det var derimot mine fakta som ble avfeid som korrupte med hensyn til ADAC. Men jeg valgte å stille meg tvilende til Kjells tall da det er svært lite informasjon rundt dem, i tillegg til at jeg på bakgrunn av andre fakta har god grunn til å trekke den i tvil. Det at E34 ikke matcher W124 er jo selvsagt bare trangsynt vissvass, disse to modellene utfyller hverandre bra på flere punkter, dette kan jeg også vise til fakta men vet ikke om jeg denne gang gidder i det hele tatt da du uansett kverrulerer videre. Hva jeg selv kjører er helt likegyldig for denne diskusjonen... Men greit nok, du får bare holde på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet April 21, 2014 Share Skrevet April 21, 2014 Det er ikke på hvilke måter W124 og E34 utfyller hverandre som er temaet her, men det vet jo du også godt. Det er snakk om holdbarhet og slitestyrke. At E34 på andre områder er bedre enn W124 ( les: kjøreglede) er det ingen som sier seg uenige i - og det har også vært påpekt tidligere. Ren forsikringsstatistikk er det mest presise verktøyet ifht. feil og mangler. Brukerundersøkelser blir noe helt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 21, 2014 Share Skrevet April 21, 2014 Forskjellen her er at en BMW holder lenge MED de rette eierne&Vedlikeholdet - mens Toyota og Mercedes holder lenge TIL TROSS for dem. Dette er en påstand du neppe dokumentere, men jeg forstår hva du mener og hvorfor du sier som du gjør. Jeg er langt på vei enig når det gjelder eldre modeller som W115/W123/W124, men nyere modeller har i likhet med BMW modeller alt for mye elektronikk og skjøre gummiforinger til at de holder evig uten skikkelig service. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet April 21, 2014 Share Skrevet April 21, 2014 Det er også umulig å dokumentere Fredrik, fordi vedlikehold og bruksmønster varierer fra bil til bil - så noen empirisk undersøkelse er ikke gjennomførbart. Det man derimot kan gjøre er å gjøre en observasjon på bakgrunn av det man ser på veiene hver dag, både her på berget og i utlandet. Jeg ser stadig W124`er som er fæle i karrosseriet og kjøres av folk helt uten bilinteresse eller mekanisk sympati. Jeg kan ikke si at tilsvarende gjelder for BMW. Men jeg er naturligvis enig i at mye av dette blir synsing av overnevnte grunner, og det er vanskelig å slå fast det ene eller andre med 100% sikkerhet. Og det er vel kanskje greit… ikke alt man blir enig om her i verden. Når det gjelder ditt syn på nyere biler er jeg i det vesentligste enig i det du sier, dog vil jeg fremdeles fremholde at drosjeerfaringen til Mercedes mest sannsynlig betyr at de vil holde lenger enn tilsvarende årsmodell fra BMW….. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet April 21, 2014 Share Skrevet April 21, 2014 Litt på sidelinja dette men er det noen grunn til å tro at alle bilprodusenter ønsker å lage biler som ruller 900.000km? Det kan jo gå utover nybilsalget men samtidig er vel kanskje den største inntjeningen på verkstedene og da er det vel god butikk med biler som ruller svært langt? Jeg har ikke svaret jeg bare undrer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet April 21, 2014 Share Skrevet April 21, 2014 For verkstedene ja, men ikke for produsentene. Og det er ikke verkstedene som produserer bilene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet April 21, 2014 Share Skrevet April 21, 2014 Nei sant nok. Pengene havner vel i samme kassen så lange det blir brukt merkeverksted men klart idet en går over til garasjemekking eller bakgårdsverksteder så er det jo dårlig butikk for produsentene at bilen varer evig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet April 21, 2014 Forfatter Share Skrevet April 21, 2014 Du stiller deg tvilende til tallene fordi det er lite informasjon rundt dem..... Da må du svare på følgende : Hvilken informasjon skulle det være som plutselig skulle få BMW sine tall like gode som Mercedes sine ? Å være entusiast betyr ikke at man må være blind, døv eller det som verre er... bricks og Merrushe reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frode1976 Skrevet April 21, 2014 Share Skrevet April 21, 2014 Hadde bare bilfabrikatene lagd biler som en lastebilmotor. Dem går og går. Holder jo en halv mill eller mer før turbo ryker. Dem går og går. Er faktisk ganske mye elektronikk og som heller ikke streiker så lett. Er det noe som er galt, så er det som regel en sensor ol. som som regel skiftes på 5min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 21, 2014 Share Skrevet April 21, 2014 Jeg tror at mange ikke ser skogen for bare trær når det gjelder hvor langt en moderne bil kan gå med korrekt vedlikehold og fornuftig kjøring. Det var overhode ingen problemer med vår M47 motor i de 340000 Km den hadde kjørt da vår tidligere E46 ble solgt. Motoren gikk som den skulle, brukte ikke olje og det var ingen ulyder. Min svogers Peugeot 406 2,1 TD runder i disse dager 600000 Km med helt original motor. Den kjøres stadig ca. 70 Km uten problemer hver eneste arbeidsdag. Felles for disse bilene er at motorene er bombesikre, men at karosseriene dessverre ruster relativt friskt. Den samme svogeren hadde tidligere en Peugeot 309 med 1,6 liter bensinmotor (forgasser). Den hadde kjørt nesten 400000 Km da den dessverre måtte kondemneres etter en kollisjon i Norge. En annen svoger hadde en Ford Sierra som med den gamle Ford Cologne/Taunus V6 bensinmotoren på 2,3 liter rullet over 750000 Km før rusten på bilen ble for omfattende. Motoren var stadig frisk og brukte under 1 liter olje pr. 10000 Km da bilen ble kjørt til høggern. Den samme svogeren har nå en Peugeot 406 2,2 (bensinrekkefirer på 160 HK) som har kjørt litt over 440000 Km uten problemer. Selv alminnelige og relativt billige biler holder lenge hvis de får korrekt pleie. Jeg tror imidlertid at mange går lei lenge før bilen de har egentlig er slitt for så å selge bilen. Når bilene etterhvert er på eier nummer 4-5 reduseres også vedlikeholdet med den samme faktoren og det straffer seg ved at bilene blir slitt ned tidligere enn de ellers ville ha gjort. Intet bortsett fra Toyota Hilux pick-up holder evig uten vedlikehold og med daglig mishandling (jmf. Top Gear)... http://www.youtube.com/watch?v=xnWKz7Cthkk http://www.youtube.com/watch?v=xTPnIpjodA8 http://www.youtube.com/watch?v=kFnVZXQD5_k Merrushe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 21, 2014 Share Skrevet April 21, 2014 Forskjellen her er at en BMW holder lenge MED de rette eierne&Vedlikeholdet - mens Toyota og Mercedes holder lenge TIL TROSS for dem. Og det dokumenterer du med hva? Det er bare pisspreik, som resten av det du ellers kommer med. Tull som har opphav fra hodet ditt, men liten sammenheng med virkeligheten. Bare det at du drar Toyota inn i denne sammenhengen, viser lavmålet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå