Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

Gratulerer med flott bil, Fredrik! Jeg personlig ville nok vurdert (fremfor en del annet du har på listen) å få trukket om taket i sort alcantara slik aplet86 gjorde. Dette var jo overraskende "rimelig" og ville hevet inntrukket av kupeèn betraktelig. :)

 

Mange takk for det :) Selv så har jeg egentlig aldri helt forstått fasinasjonen med sort innertak, liker mørkt interiør med det må likevel også være litt lyst og luftig i kupeen og synes det blir "for" mørkt med sort innertak. Hjelper jo selvsagt med takluke men likevel, smaksak ;)

 

Nydelig bil, og må jeg si, imperial er kanskje den mest korrekte fargen til en såvidt sober bil som F10 er.

Rett motor også, og noe nær optimalt utstyrt.

Personlig syns jeg en 5 serie MÅ ha komfort setene, disse er fantastiske.

Vet ikke hvor mye jeg ville dallet med den for å få M sporten eller mer guffe under panseret, her har du mye bil, og disse får man etterhvert til en halvveis fornuftig penge :smile:

Gratulerer så mye!

 

Takker for hyggelige ord :D Ja fargen blir jeg bare mer og mer fornøyd med, den er rett og slett fantastisk :) Dama dro avgårde med bilen i dag og da sto jeg baderomsvinduet i andre etasje og kikket ned på bilen i det den kjøre avsted, "For en nydelig farge" tenkte jeg for meg selv :)

 

Jeg personlig syntes iallefall at F10 må ha m-sport frontfanger. Den originale blir bare så gubbete.

 

Gubbete passer til meg :P Neida, jeg er så smått enig med deg men inntil videre så klarer jeg å leve med det. Har så mye annet med bilen å fryde meg over :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en svær måkedritt på panseret så da hadde jeg god nok unnskyldning til å dra av gårde å spyle av bilen, tok noen raske bilder i skumringen etterpå. Tatt med mobil i full fart så er ikke noen gode bilder ;)

 

post-47692-0-62938700-1401390942_thumb.j

 

post-47692-0-52639800-1401390963_thumb.j

 

post-47692-0-50499400-1401390971_thumb.j

 

post-47692-0-42405400-1401390982_thumb.j

 

post-47692-0-34690100-1401390995_thumb.j

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for hyggelige ord :D Ja 520d var helt uaktuelt, det er en veldig fin motor men i en bil som F10 så blir det bare for tamt og slapt :P Kom vel sånn egentelig greit ut på budsjettet jeg satt opp, ble jo en overskridelse selvsagt i og med at jeg hadde regnet med å få mer for E90en osv. Men det har for all del vært verd det så langt :)

Tusen takk Sigurd :) 530xd var også aktuell men vi snakker drøye 100 000 kr opp i pris og så mye vinter har vi ikke her nede, med X-drive blir helt klart det største savnet :) Jeg er neimen ikke sikker hva som skiller disse to motorene jeg, annet enn at X-drive har noe mer hester for å utligne ekstra vekt og drivverk forsinkelse.

Leste også i bladet BMW Car at F10 530d var den perfekte kombinasjon av motorytelser og drivstofføkonomi, må si meg enig der :) Er vel heller for ingenting at Auto Motor und Sport har kåret F10 5-serie til "Das beste Auto der Welt" for fjerde året på rad nå :cool:

 

 

Slik jeg har forstått det så har f10/f11 som er 2012 eller nyere 258 hk uansett om det er xdrive eller ikke. Biler før dette hadde 245, men xdrive fikk 258 tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det så har f10/f11 som er 2012 eller nyere 258 hk uansett om det er xdrive eller ikke. Biler før dette hadde 245, men xdrive fikk 258 tidligere.

Hmm, det kan se ut som om du har rett :) Noen som kan bekrefte?

Personlig så trodde jeg F10 530d fikk 258 hester først nå på LCI utgaven..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

530d fikk 258hk fra 09/2011, mens 530d xDrive fikk 258hk allerede fra 03/2011. 

 

Og så må jeg få gratulere deg med flott f10, selvom jeg synes m-sport er et must. Men du har jo mengder av utstyr å leke deg med.   :smile:

 

Hvordan synes du motorlyden og kraften er i forhold til din gamle 352d?

 

Leste litt tidligere i tråden om vinterdekk, og jeg har 245/40/19 på 351M felgene som har lik størrelse som dine 331 felger.

Se post #238 i tråden min.

http://bimmers.no/topic/756752-f10-520d-hre-felger-%E2%80%A2-kw-%E2%80%A2-m-performance%C2%8F-%E2%80%A2-3d-design-ny-fotoshoot-s20/page-16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil, Fredrik :)  Jeg synes jo du er altfor ung for en slik bil, en F30 328i lett massert hos Hartge hadde vært litt mer tidsriktig i din automobile dannelsesreise - men jeg har jo forstått at du er glad i komfort. 

 

Må slutte meg til postern ovenfor, hvordan oppleves den kontra 325d`en som jeg forsto det slik at du byttet inn? Sprekere eller litt mer subtil i aksellerasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

530d fikk 258hk fra 09/2011, mens 530d xDrive fikk 258hk allerede fra 03/2011. 

 

Og så må jeg få gratulere deg med flott f10, selvom jeg synes m-sport er et must. Men du har jo mengder av utstyr å leke deg med.   :smile:

 

Hvordan synes du motorlyden og kraften er i forhold til din gamle 352d?

 

Leste litt tidligere i tråden om vinterdekk, og jeg har 245/40/19 på 351M felgene som har lik størrelse som dine 331 felger.

Se post #238 i tråden min.

http://bimmers.no/topic/756752-f10-520d-hre-felger-•-kw-•-m-performance-•-3d-design-ny-fotoshoot-s20/page-16

 

Mange takk for det :) Motorlyden er herlig syens jeg, på tomgang har den en dyp og lav dur mens på full åpning klanger det godt i god sekserlyd. 325en hadde mer røft og nesten litt rakklende lydbilde og det var tydligere å høre at det var en dieselbil, 530en er nesten like lavmælt og stille på tomgang som E34 520en min :)

Nyttig å vite om vinterdekkene, 245 burde holde som dimensjon på vinterdekk. Kjører stort sett på bare veier store deler av vinteren her i sør uansett men de er det få dagene og turene til fjells da :)

Flott bil, Fredrik :)  Jeg synes jo du er altfor ung for en slik bil, en F30 328i lett massert hos Hartge hadde vært litt mer tidsriktig i din automobile dannelsesreise - men jeg har jo forstått at du er glad i komfort. 

 

Må slutte meg til postern ovenfor, hvordan oppleves den kontra 325d`en som jeg forsto det slik at du byttet inn? Sprekere eller litt mer subtil i aksellerasjonen?

Jo takk for det :D F30 328I vurderte jeg men jeg er ikke komfortabel med interiøret i denne og motoren er litt uinspirerende selv om den går som bare fy, måtte nok blitt 335i heller da ;) Har liksom falt helt for F10 med sitt utseende og nydelige kjøreegenskaper :) 325en kan nok virke litt mer agil med tanke på sin fysiske størrelse og det faktum at den var 200 kilo lettere, men jeg tror 530en er bitte litt raskere rett frem. Det er ikke grenser for å motoren bare mater på videre selv om man passerer 200 km/t :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil Fredrik :) F10 med litt motor står høyt lista mi også :)Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Mange takk for det :) Ja disse tunge bilene krever litt motor for å utnytte potensialet som er her :) Lekte meg litt på noen svingete veier i går med innstillingen Sport+, helt herlig å dynamisk og fokuset bilen blir. Sitter som bare det i svingen og har punch nok ut av svingene til å slippe litt på hekken 8) Snakk om at en svær 5 serie krymper ned til en 3 serie i svingene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått grundig over interiøret i dag, jeg liker at ting ser nytt ut og det som er greit her er at det er ikke så vanskelig å få til når bilen kun har gått 47000 km :D Skal hive ut noen bilder av jobben men må bare over på ny side først :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...