Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

Pen bil! Mener selv en M-front er penere, men forstod det slik som at du kan ta det senere. Fargen var meget pen, blå biler vokser så absolutt på meg.

Ang. motoroppgradering: Hartge:

Engine conversion

for 530d (based on 180 kW / 245 hp)

213 kW (290 hp) / 4000 rpm 640 Nm (lb-ft 435) / 1900 rpm

 

Så da er det bare å begynne å spare ;)

 

Hartge er vel bortimot eneste leverandør som har en tuning i samme gate som BSR hva angår tuning via OBD tilgjengelig til F10/F11. Er visstnok en litt spesiell ECU på disse bilene som ikke tillater stor grad av skrive/lese. Uansett sparker vel 530'n bra, dessverre vender man seg så altfor fort til effekten. Prøvekjørte en 428ix Cab her om dagen, ettersom jeg hadde hørt så mye positivt om motoren. Den gikk bra, for all del, men samtidig satt jeg ikke igjen med noe rått inntrykk, det mest overraskende var de ekstremt nøkkete girskiftene i sport+ og sport på kassa.. Langt bråere enn ved full akselerasjon på M550'n.. Rart, for farten økte ikke i stil med "nøkket" :)

Mange takk for det, hyggelig å høre fra en som har skikkelig seriøs diesel BMW :) Når det gjelder M-sport å har jeg en liten plan for det, min far sikler etter nye X4 30d og vil hente seg en slik i Tyskland om en liten stund når den har fått sitt første (og værste) verdifall. Da skal jeg foreslå å kjøre ham ned for å hente sin bil, og samtidig få på M-sport på denne ;)

Takk for tips ang Tuning, vet også att AC Schnitzer har noe som som jeg syens var interessent. Bare synd det koster mye mer enn hva det smaker :P Men nå skal jeg ha bilen en liten stund først og se, syens bilen går mer enn godt nok som den er men som med alt så vil mye ha mer. Så langt så er det ikke kommet noen rimeligere software til denne bilen (som TRF var inne på for noen sider siden), i følge BSR så er bilen så godt sperret og "kryptert" at dem foreløpig ikke har klart å få det til. Men det jobbes med saken sier de ;)

Har selv kjørt F30 328I da jeg faktisk vurderte den en liten stund, men jeg klarte bare ikke å bli fortrolig med firerlyden i en såpass dyr BMW. Bilen i seg selv går som bare pokkern, kjapp og villig i alle turtal men den er veldig uinspirerende å kjøre egentelig. Mye pga lyden men også som du sier så blir man så fort vant til bilen. F10en er to biler føler jeg, den er en superkomfortabel cruiser og den kan være en dynamisk kjøremaskin som krymper mange hakk (føles det som) når du velger Sport+ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fått tilbake bilen etter to dager hos lakkpleier :) Ble fornøyd kan man si, fikk en helt annen dybde i lakken og fargen kommer virkelig til sin rett. Ble fortatt lakkrens, polering og hardvoks :) Vurderer å legge over ett lag med Swissvax Blue Wies selv men tror jeg drøyer det til høsten :)

 

post-47692-0-21191900-1403796433_thumb.j

 

post-47692-0-78259400-1403796461_thumb.j

 

post-47692-0-55605000-1403796468_thumb.j

 

post-47692-0-95816200-1403796477_thumb.j

 

post-47692-0-17414900-1403796484_thumb.j

 

post-47692-0-33690900-1403796494_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt til å senke og kjøpe nye felger?

Senke kommer jeg ikke til å gjøre, men jeg er litt i tvil ang felgene. Om jeg skal hive vinterdekk på de som står på nå eller om jeg skal kjøpe andre felger til vinterdekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte å senke jeg også og nye felger men gapet mellom 20" felg og hjulbuene blir så godt synlig at senking blir et must..derfor ser det penere ut med 19" uten at bilen er senket :

Ja jeg ser den :) Kunne tenke meg M-sport hjul og gjerne style 351, disse er vel i 19" om jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja til dere andre her,jeg var ute og testet denne bilen igår og fytte faen for en bil:).

Beste bilen jeg har kjørt og det er ferdig diskutert fra min side.;).

Jeg har alltid likt å kjøre store kraftige biler og denne hadde alt .Stor men allikevel smidig som en mindre sportsbil..

Igjen Jesus for en bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med flott bil. bra det er noen som velger noe annet en svart på disse f10 ene. tipper fargen er mye finere en hva som kommer frem på bildene. 

tror jeg hadde ventet med og kjøpe 20" felger. hadde først fått på m sport fangeren og så sett. syns disse passer og ha litt klaring til hjulbuen. ser mer gjennomført ut. kanskje 20/20 hadde gjort seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja til dere andre her,jeg var ute og testet denne bilen igår og fytte faen for en bil:).

Beste bilen jeg har kjørt og det er ferdig diskutert fra min side.;).

Jeg har alltid likt å kjøre store kraftige biler og denne hadde alt .Stor men allikevel smidig som en mindre sportsbil..

Igjen Jesus for en bil...

 

Hyggelig at du likte bilen Jan :) Jeg syens dette er definetivt den beste bilen jeg har kjørt, med adaptivt understell og comfortstolene så blir det bare ikke bedre synes jeg. BMW lager biler som ingen andre kan ;)

Synes det var på sin plass at du fikk kjøre bilen, du har jo sagt at du har kjørt alle 5 serier siden E12 så da var det på tide at du fikk komplettert lista di ;) Jeg mangler kun E12 for å ha kjørt alle 5 seriene, og mangler E12, E28 og E60 på eier siden ;)

gratulerer med flott bil. bra det er noen som velger noe annet en svart på disse f10 ene. tipper fargen er mye finere en hva som kommer frem på bildene. 

tror jeg hadde ventet med og kjøpe 20" felger. hadde først fått på m sport fangeren og så sett. syns disse passer og ha litt klaring til hjulbuen. ser mer gjennomført ut. kanskje 20/20 hadde gjort seg.

Mange takk for det :) Var lenge bestemt på at fargen skulle være som den er, og etter å ha blitt vant til fargen så må jeg si at den er helt nydelig :) Brillianteffekten kommer ikke frem på bilder men det er mye mer liv og dybde enn vanlig metallic :) Er litt skeptisk til 20", vil veldig gjerne beholde litt av kjørekomforten selv om jeg har EDC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komfor med store felger kommer veldig mye an på dekkene som sitter på dem. Jeg byttet fra Potenza run flat til Michelin pilot super, begge i samme dim, Michelin dekkene er langt mer komfortable og det er mindre støy fra dem. :)

Jeg synes de felgene som er på bilen er stilig og bilen skiller seg ut med dem. Jeg har ikke sett F10 med de før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komfor med store felger kommer veldig mye an på dekkene som sitter på dem. Jeg byttet fra Potenza run flat til Michelin pilot super, begge i samme dim, Michelin dekkene er langt mer komfortable og det er mindre støy fra dem. :)

Jeg synes de felgene som er på bilen er stilig og bilen skiller seg ut med dem. Jeg har ikke sett F10 med de før :)

 

Det står run flat på nå og disse skal av med tiden, har aldri likt run flat. Når nye sommer dekk skal handles inn så skal der velges dekk av kvalitet, å kjøre billigdekk går veldig fint på E34en med 15" og ballongdekk men ikke på denne syens jeg. Forhandleren i Tyskland har satt på noe billige greier foran og disse er jeg ikke fornøyd med, så de skal kun kjøres på ut sesongen ;)

Felgene er veldig fine syens jeg, de er ikke sånn veldig vanlig på F10 nei :) Blir nok å beholde de iallfall som vinterdekk iallfall.

 

På gruppa "Bimmers of Norway" på facebook er det en som selger Style 351m til 15k/bud med bra dekk :)

Takk for tips :) Skal ikke handle riktig ennå men det er kanskje greit å følge med der litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...