Gå til innhold

Nyterns værbitte krigere - En reise i flere forstander.


 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Og der var E39'en solgt..

 

 

 

SUKK.. Godt jeg fikk trøst av katta, hvis ikke hadde jeg nok liggi ute i fosterstilling enda :P

Gratulerer og kondolerer!

Dere hadde jo en noe turbulent start på forholdet, men virker jo som om du likte bilen godt! :)

Og om du skulle ha lyst på en ny engang er det jo bare å si til han som selger at den ikke er verdt mer enn bensinen på tanken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg tar med meg adivass den dagen jeg skal ha ny E39 ja :wink:

 

 

Vi hadde egentlig en helt grei start på forholdet, jeg var fullt klar over at det fort er endel som må gjøres med gammel E39, etter at jeg fikk skilter på'n har jeg bare kost meg.. E39 er fantastisk mye bil for penga uansett hvordan en snur og vender på det, der tipper jeg de fleste er enige :)


Gratulerer med salg av din og, jeg var aldri i tvil om at du skulle få prisforlangende. Veldig ryddig bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med salg :) Blir det ny bil på gang eller, nå har du jo bare en BMW igjen og det er vel litt lite. Selg Toyotaen og kjøp E28 :cool:

 

Hoi, det var det da! Har vel planer som innebærer at jeg må kjøpe meg en litt større kassebil, men etter en ukes tid med intens Finn-surfing heller jeg nok mer i retning skaphenger. E46'en har jo bare rusla 333.000km, den er vel klar for 333.000 til ;-) Må innrømme at jeg har kikka endel på en E34, men fruen hadde kverka meg. _Kverka_ ;-)

 

Solgt e39'n? :o

 

Jaa, jeg klarte ikke å rettferdigjøre å ha 2 "staselige" BMW'er lenger.. Jeg kommer nok sterkere tilbake når/hvis ting bedrer seg litt rent økonomisk :)

 

 

Kjøper er forresten meget fornøyd, det hjelper jo litt!

 

 

Jeg vet nesten ikke helt hvor jeg skal starte.. Coronaen trenger vinterfelger! Disse har jeg: 

 

399661.jpg

 

Planen er å gå ned litt på dekkprofilen. "Litt"! Og å lakkere de som disse:

 

IMGP0516.jpg

 

 

MEN! Det ser jo skikkelig knotete ut, noen tips til hvordan jeg får gjennomført dette uten maskeringsjobben fra helvete? :D

 

 

Nok japs!

E46'en har fått seg ny bærebro, håper å få montert denne før vi fortsetter feriegalskapen. Denne gangen bærer det til... Ja, det var det da.. Vi skulle egentlig bestemme oss i går og booke hoteller i dag.. Det ble jo ikke gjort.. Fruen drømmer dog om Gdansk! Dette hadde passet rimelig perfekt for min del, da jeg drømmer om å besøke Prora. Vi får sjå, kjenner jeg klør etter å rulle på et mer sivilisert veinett igjen.. Jeg _nekter_ å gå vinteren i møte uten gode veier og effektive fartsgrenser friskt i minne, sånn er det med den saken!

 

Hvordan gikk uttrykket igjen.. Kamelen i rommet? Kamelen i rommet er rusta på E46'en.. Denne har jeg neglisjert siden jeg kjøpte bilen, nå er det nok på tide at jeg gir tilbake ved å pleie'n litt på sine gamle dager.. 

 

For å avslutte det hele, gi meg honnør for følgende mesterstykke: PUNKTERE PÅ EN PLASTBIT!

 

 

Jada, etter å ha fortært en medium pizza fra Pizzanini på hamar oppdaget jeg til min store skrekk at bilen hadde fått slagside.. Men.. Var virkelig denne pizzaen tuen som veltet lasset? Neida, det viste seg at jeg hadde rulla over en spiss plastbit.. Plastbit!! Jeg prøvde virkelig å bøte på skuffelsen ved å i det minste kjøre terningstilen, men nei.. Det hjalp ikke..

 

10525871_1451893018412836_45723297570108

 

Etter å ha konstatert at jeg nå hadde konvertert bilen min til en røykmaskin (ikke feste i 2-gir i aksfelt) besluttet jeg å få plugga dekket som var nede for telling.. Vel, jeg aner ikke hva denne karen styra med, men nå ruller jeg rundt på et dekk med noe som ser ut som en bæsj stikkende ut fra der hullet en gang var.. Nesten så jeg foretrekker klovnehjulet :lol:

 

 

 

Forresten! Det kule med gammelt ris er følgende: _Alt_ er en forbedring! Jeg vet ikke helt om jeg har det helt vel, men jeg handla ekte biljardkule girkule til den! Selgeren gjenger opp selve kula sånn at den kan skrus rett ned på stanga. Tøft!

 

 

Jada, jeg er sikkert harry og det der men det får bare være ;-)

 

$(KGrHqF,!rcFHtL3-NFeBR890tJkQg~~60_57.J

 

Siden frakta var så dyr bestilte jeg 2 kuler, hvis noen plutselig får lyst på kule i oransje (eller grønn) er jeg your man! :)

 

 

Det kan dessuten hende at jeg har bestilt en sånn leppe:

 

dsc00932.jpg

 

Ikke skyt, BMW i hjertet osv.. Jeg må bare gjøre det beste utav min nåværende bilsituasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hoi!


Svært lite action bilmessig om dagen, sånn rent bortsett fra at jeg har hatt Coronaen på EU. Den fikk følgende mangler: 

 

Bærekuler

 

 

That's it! Ikke ille :) Synes forøvrig at den tar seg bedre ut med mer normale hjul, ble ihvertfall bedre å kjøre!

 

10614302_1457810417821096_65797257595072

 

 

Splitter ny varmeappvifte kostet forøvrig hele 232.50,-! Dyrt med gammel japs ;-)

 

 

Kan ellers melde om at feriehus er booket, denne gangen i Tyskland. Dette blir vår andre tur sør for Oslo i sommer, denne gangen kjører jeg hele veien.. Ferjer og alskens er egentlig mer stress enn bilkjøring i mine øyne. Målet er å suge til meg masse kultur og å generelt bare nyte siste rest av sommeren! :) Jeg håper virkelig at E46'en er i form til da, hvis ikke raller jeg nedover i Corona. Det er en trussel! (Ihvertfall for fruens vedkommende) :lol:

 

Hoi, jeg holdt på å glemme min siste dille! (Heter det virkelig dille?)

 

270553.jpg

Litt mye motlys, så vanskelig å få med hvor knæsj den er. Plutselig ramla jeg innom en amerikaner som gjenger opp hull i skikkelige biljardkuler tilpasset kjøpers girstang! Bestilte oransje og grønn, litt stilig synes jeg. Passer fint i en retrobil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...