Gå til innhold

Nyterns værbitte krigere - En reise i flere forstander.

Share

Anbefalte innlegg

Jeg trodde Nytern var glad i alt motorisert som går framover på fire eller flere hjul? :huh:

Useriøse selgere har jeg heldigvis ikke vært borti så mye av (utenom 318tds'en jeg hadde i ei uke), men å få deler som ikke er hele er aldri noe gøy uansett hvem sin feil det er. Posten her oppe er i hvert fall veldig forsiktige med pakker. Fikk jo f.eks. fangere fra Parts24 (en av de heldige som faktisk fikk noe :lol: ), hele og pene da jeg fikk dem.

Håper ikke du gir opp, men støtter deg uansett valg du tar :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo ikke selge e39 skuta, er noe med den følelsen å kunne dure over alt av humper på 15" ballongdekk og ikke være bekymret.

Mangler bare at bilen får seg en personlighet, er du heldig som meg så får du en motorbrann om ikke lenge å da er saken i boks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Nå lo jeg høyt :P Evt en elgpåkjørsel, det gav e36en min personlighet :) Gikk det bra med bilen din da?

Neida, jeg gir ikke opp! Måtte bare late som i noen minutter for å føle meg litt bedre ;)

Jeg liker alt som går fremover, men E39en har stått litt vel mye stille i det siste. Tror jeg har dårlig 5-serie karma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gikk fint, panser isolasjon å deksel over motor brant opp, dette skjedde dagen etter bilen var kjøpt å både forsikringsselskap og selger bra meg dra til hælv#*# ( dog i litt finere ordlag) skiftet to dyser og skal hente nytt innsug i morgen så er dieseldyret godt som nytt!

Dårlig 5 serie karma finnes ikke! Er litt stas og ha en godt utstyrt bil med et passe tidløst design.

Kall det en 30.000kroners 100.000kronersbil

[emoji1]

Endret av Xavi0n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Nå lo jeg høyt :P Evt en elgpåkjørsel, det gav e36en min personlighet :) Gikk det bra med bilen din da?

Neida, jeg gir ikke opp! Måtte bare late som i noen minutter for å føle meg litt bedre ;)

Jeg liker alt som går fremover, men E39en har stått litt vel mye stille i det siste. Tror jeg har dårlig 5-serie karma.

Har du enda ikke skjønt at du må ha E39 touring med sekser? Du har jo hatt to firer-motorer type diesel nesten uten trøbbel, neste burde være 525tds feks ;) Vet forresten om en som står... i indre Hedmark eller noe tror jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenkte jeg og, men er tilnærma umulig å oppdrive. Den TDS'en jeg snakka om er manuell, men starteren har gått og rust i kanaler osv. Vet dog om en starter du sikkert kunne fått tak i billig :P

Kjøpte 525d med autolat nå nettopp (sjekk signaturen), og angrer ikke. Deilig å slippe å gire :huh: Hadde aldri trodd jeg skulle si det, men :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, har du hatt en god gammel sliter av en 5-serie en god stund så får bilen personlighet til slutt. Det er nettopp ting som alderspatina, særtrekk og eierforhold som gjør dette. Min 520I utøver personlighet med sine små rustflekker hist og pist samt bulken i panseret, ingen er perfekt. Den har sine særtrekk som at automatkassa ikke er særlig glad i å gire opp de to første minuttene etter kaldstart, ubetydelige særtrekk man fort lærer å leve med. Samt at ett "Boeing" klistremerke i bakruta er etterlevninger etter bilens første norske eiere som var flyver i SAS (det er utrolig hva man finner ut av med ett gammelt igjenglemt vognkort og Google)

Det er sikkert vel og flott med en strøken bil som er 100 prosent i stand, men da synes jeg at man får ett litt annerledes forhold til bilen og man får ikke den samme personligheten. Jeg har jo også ett høyteknologisk vidunder av siste generasjon 5-serie, men jeg må si at den gamle "Originalwagen" snakker til meg på en helt annen måte. Eldre biler med litt småtteri har sjel, det har ikke perfekte eller nyere biler :)

(Beklager hvis du synes jeg rører fælt her nå..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Bare koselig med 5-serieprat! :)

Xavi0n: Hmm, jeg har handla inn alt unntatt plate under motor (kjip mht frakt). Kan jo holde utkikk hvis du vil, det hender at en får sånt for en slikk og ingenting! Betalte 200kr for innerskjermer foran + lokarier. 

Hoi!

Siden jeg er mellom 2 jobber har jeg hatt god til til følgende: Ikke skru bil, spille masse War Thunder (google it) og bilturer! Lange sådan! 

Synes det er imponerende at jeg kan neglisjere Laffen i hele vinter for så å fyre'n opp og kjøre landet rundt. Senest i går tok vi oss en svipptur til Nøtterøy, litt for å lukte vår og litt for å hente en haug stash + shoppe på Ikea. En får plass til de utroligste ting i en liten E46! :)

Stod opp 01.30 uten planer, plutselig satt jeg i bilen og dundra sørover. Sånt er gøy!

Kolomoen

1505130_1557102057891931_220440462379510

Revetal, vår jo!

11024649_1557102154558588_31298019426938

Kremt, noe last.. Merket egentlig 0 til lasten, dro som toget og stabiliteten var good as always :) (Sikret etter beste evne etter at bildet ble tatt, lastekroker i bakseteryggen hadde vært en fin greie)

1511111_1557102337891903_490076694027398

Ikke møkkete altså, ikke i det hele tatt.. Dette er resultatet av etpar uker med opplevelser i både inn og utland :)

10422266_1557102394558564_50347580268786

Hvor er dette montro? Heder og ære til vinneren!

11043033_1557102527891884_48860254741744

94mil ble det, egentlig lyst på tur i dag og, men bilvask og montering (forbanning) av Ikea-møbler kommer først :P

Endret av Nytern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...