Gå til innhold

Aircondition rens ?

PenguiN-
 Share

Anbefalte innlegg

Lukter av og til sure sokker i bilen min, selv etter å ha tatt AC service (hvorpå rett etterpå det luktet jævlig godt) i bilen på Ren bil i Trondheim.

Lukter dog fortsatt litt surt av luftedysene av og til...

Kompis snakka om en liten boks man bare "åpnet" og satt på gulvet i bilen og startet bilen og full blås på anlegget og gikk ut av bilen og lot boksen gjøre jobben...

Noen som kjenner til dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den på biltema har jeg brukt i flere år nå og er super fornøyd, billig, men gjør faktisk jobben sin!

Skum inn i kanalene er ingen problem så lenge man følger bruksanvisning å flasken :)

Får en herlig duft etterpå som også varer.

Og btw. så sprøyter man ikke inn i dysene, men inn i kanalene der viften suger inn luften, altså under pollenfiltrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den på biltema har jeg brukt i flere år nå og er super fornøyd, billig, men gjør faktisk jobben sin!

Skum inn i kanalene er ingen problem så lenge man følger bruksanvisning å flasken :)

Får en herlig duft etterpå som også varer.

Og btw. så sprøyter man ikke inn i dysene, men inn i kanalene der viften suger inn luften, altså under pollenfiltrene.

Har ikke biltema også en som er som Nano Lotus? Som står på gulvet bak og spruter opp, hadde ivertfall en sånn og satte en i E39en :P Lukta fortsatt surt etter den men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

clevion, og hva måtte du gjøre for å få bukt på lukten da ?

Brukte Chemical Guys sine duftsprayer, sure lukta kom tilbake ettervært, så jeg spraya bare igjen, vet ikke helt hvordan jeg skulle ha fått bort lukta men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å dra til feks Snapdrive, Riis bilglass eller Dekkmann på sommeren for å få de til å ta rens og evt etterfylling av gass.

De har maskiner som settes inn i bilen som renser og ionisere lufta, har vært godt fornøyd med det.

Husk at AC etterfylling må/bør gjøres hvert 5. år sånn ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv prøvd boks som spruter i lufta, ble et fryktelig griseri, hele baksetet måtte vaskes.
Tror ikke det hjalp noe særlig heller.

Jeg har også hatt den på verksted der de har maskin som renser. Nå har ikke jeg hatt lukt enda, men prøver og være føre var. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...