Gå til innhold

Martin's E46 Coupe & E21 323i - Deleplukking til E21

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Gabz skrev:

Flott oppdatering! Morro med mye bilder og forklaring, stå på! :) Og om du synes det er skummelt å kjøre på med høyttrykkspyler når du vil vaske motorrommet, så kan du jo alltids ta med noe "vanlige" midler samt kost, tannbørste, kluter etc. og vaske over litt for hånd da. Hjelper mye det!

Takk for det! Takk, Ja får bare prøve meg frem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Freakshow skrev:

kan ta en liten sistat fra en av gutta på Dcn :) og han er RÅ! :D

"Jeg liker å tro at det er bedre å spyle med høytrykk i motorrommet enn med en slange, grunnet med høyttrykk så får en mindre "dråper" på vannet selvom mengden er gjerne mer, mens med slange så er dråpene større og kraftigere, ergo lettere at noe elektrisk får seg en skikkelig soaking med solide vanndråper. Med høytrykken kommer vell gjerne vannet til flere plasser også, det kan være både negativt og positivt. Det er i hvert fall sånn jeg ser på det, så ingen grunn til bekymring, bare å holde seg unna direkte og lenge spyling på en plass. Vær heller aktiv med høytrykken og ikke spyl direkte på noe, bare raskt over og ikke hold deg iro på en plass samt at du spyler mer vekk fra motorrommet enn oppi. Skiten har du allerede løst opp med kosten."

Takk for info :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :-) 

Ytterste leddet på gamle gikk ganske lett frem og tilbake, meden nye var tight og fin , går frem og tilbake bra. Kan sammenligne med følelsen av en støtdemper som er i orden eller ikke, om du forstår? :-D

Ser også på bilde her at det har kommet inn skitt og det ikke er like mye grease som det bør, dette grunnet at ene feste til manskjetten var løst..

image.jpegimage.jpeg

Endret av MartinBratteberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, BjornarHS skrev:

Ikke godt å få ut den skruen der..er vell titanium desse er laget av, jeg for min del gjorde akkurat det samme, men etter et utborring projekt så droppet jeg det bare, ble heller å lage et "falskt" hode over den knekte bolten :)

Stemmer det.. Har også lekt med tanken på gjentatte ganger oppvarming/nedkjøling fort, og ha ett snitt i topp eller evt skruekstraktor, og håpe på å få skrudd ut. Men må nesten se om det er sannsynelig. Siden det nå ikke er press fra senter, så vil nå det kun vær urenhet/locktite som holder. Satse på den kommer ut, men ellers takk for tips, er bedre med en falsk en ett hull :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble visst ikke overaskelse i går, da det ble utsatt til i dag!
Har i dag vært sta å hentet min første BMW veteran!
Nemmelig E21 323i 1982 mod :D Bilen har nesten gått 182'000 km, så det er da ikke gale for en 34 år gammel bil!
Kommer med mer info etterhvert da jeg vet mer. Motor skal vær borret opp til 2.6l, og ikke vært noe spesielt kjørt etter det, og har stått still de siste 20årene. Planen er å restaurere fullt ut, og forhåpentligvis gjør det aller meste selv. B)

IMG_1284.JPGIMG_1236.JPGIMG_1285.JPG

Klar for henting!

IMG_1317.JPG

Min bror godkjenner kjøpet, hehe :)

IMG_1318.JPG

Å da var den trygt hjemme i garasjen :D

IMG_1319.JPGIMG_1320.JPG

Kommer i første omgang til å ha felles tråd, så får vi se om det blir egen på e21 eller ikke :)
Si hva dere tenker da :D

Ellers så venter jeg på pakke fra koed med div til E46'en, kommer enten i morgen eller Mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gorg skrev:

Gratulerer med veteran! 

Hva har du i tankene angående restaurering? Hvordan ser du for deg bilen blir til slutt?

Takk for det!

Det jeg tenker nå er å klargjør og få start på maskinen, når det er gjort så regner jeg med jeg begynner å demontere karosseri og tar ut motor. Tar ut interiør, også få fikset alt av rust. Få lakket opp igjen, både bil og motor. Legge inn dempematter i bil for støy. Nye felger. Så får en se hvordan understell er, har lyst å sandblåse og pulverlakkere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E46: 

Fikk tak i hjulnav i helgen (med bremseskive)

image.jpeg

Leverte også BBS senterene til sandblåsing.

Ellers kom pakken med fremfanger og div fester for bremserør og bremseslitasjesensor til E46en i dag.

E21:

I dag har jeg bestilt div pakninger, div filter, vannpumpe og regreim med strammer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E46:

Ble ferdig med bil i dag, så den er klar for eu :lol:

Ble først sinkbelagt på bremserør også lakkert over i svart :)

image.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpeg

Da står den på lading og er klar.

image.jpegHar ikke testet bremser enda eller drivaksel, men regner med det er i orden. Skal gå over å se etter lekasje/svetting av bremsevæske ved alle skøyter etter bremsetest 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...