Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Kommer ny regel, bare kanskje da. Nå er jo regelen at man kan sette inn seter i bilen, etter 10 år i Norge. Fra 01.01.2014 så vil det komme en ny regel, at man kan sette inn seter etter 30 år. Er noe som går under nye statsbudsjettet. Og mest sannsynlig så blir det vedtatt. Ifølge homo folka i staten, så er det alt for lett for en hver mann å gå rundt den regelen, og staten taper mye penger på det. Så derfor vil de innføre en mye strengere regel på det, og sørge for at folk ikke kan spare inn penger på noe som har med bil å gjøre. Er bare helt mørkt i huet på de som sitter i staten.  Arrrggg

Det har vel sammenheng med at i forslaget så vil øvrig  avgiftsreduksjon regnes fra førstegangsregistrering i utlandet, og ikke førstegangsregistrering i Norge, slik som i dag (blant annet chiptuning av bil). Da er det relativt naturlig at man implementerer en ny ordning for varebiler, slik at man ikke kan kjøpe en 10 år gammel varebil i utlandet, importere den som varebil, for så dagen etterpå å registrere den avgiftsfritt som personbil.

Som følge av nye EU-regler er det også blitt noe strengere å godkjenne varebiler om til personbiler. Det vil fortsatt være mulig å sette inn seter, men da med en annen avgiftssats, som fortsatt vil være lav etter 10 års bruk. Synes ikke dette forslaget er så på trynet, uansett. Regelen med at man kan sette inn seter avgiftsfritt etter 10 år er noe særnorsk som skaper skjevhet i markedet uansett. (Ja, jeg har eid en varebil selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girspaken var også fin :P

 

Jeg tenkte bare "wtf, kom ikke den med faceliften?" - og så titta jeg ved siden av den. Det der må være det absolutt drøyeste jeg har sett av harry på veldig lenge :P

 

Hva er det som er så "skummelt" med denne at du ikke hadde turt å ha den da? :P

 

Det skumle er at det er et samlerobjekt som må tas vare på og aldri ødelegges. Og den har 500 hk og bakhjulstrekk.

Typisk kombo som ikke skaper mange gjenlevende eksemplarer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...