Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

En god gammel klassiker som kunne trenge litt omsorg og pleie. Ikke ofte man kommer over slike som er både en eiers og solgt ny i Norge :)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45694431

En annen god gammel klassiker som har fått det stellet og pleien den fortjener oppigjennom, men til en hinsides pris....

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45814928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på jakt etter en billigbil og syns ikke denne var så dum, hva bør jeg se etter av feil på disse?

 

Rust, men ellers er en senere E36 temmelig holdbare biler såfremt de har fått nogenlunde fornuftig oppfølging. Dette er etterhvert eldre biler, men er generelt noe av det bedre man kan kjøpe fra midten av 90-årene. M52B25 motoren er en sann nytelse når den går som den skal (luftmengdemåleren kan svikte). E46 er en bedre bil på alle måter, men hvis jeg skulle kjøpe en ny E36 er det denne modellen jeg ville ha siktet meg inn på... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på jakt etter en billigbil og syns ikke denne var så dum, hva bør jeg se etter av feil på disse?

 

som nevnt rust..

 

- nedre del av fremskjermer og rett innfor det området.

- alle jekkfester (ved plastproppene)

- bakre hjulbuer

- svingarmsfestene, spessielt oppe i "koppen" rett over foringen.

- 4 punkta for traversinnfestning (spessielt viktig - subframe disaster)

- under batteriet bak på biler med sekser, og under oppbevaringsboksen bak på firere.

 

den der ser i utgangspunktet bra ut, men den har noen faremoment og e36 er en bil som skjuler rusta svært godt. Er derimot ikke noe å ta skrekken av, for utenom de her punkta holder de seg egentlig ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som nevnt rust..

 

- nedre del av fremskjermer og rett innfor det området.

- alle jekkfester (ved plastproppene)

- bakre hjulbuer

- svingarmsfestene, spessielt oppe i "koppen" rett over foringen.

- 4 punkta for traversinnfestning (spessielt viktig - subframe disaster)

- under batteriet bak på biler med sekser, og under oppbevaringsboksen bak på firere.

 

den der ser i utgangspunktet bra ut, men den har noen faremoment og e36 er en bil som skjuler rusta svært godt. Er derimot ikke noe å ta skrekken av, for utenom de her punkta holder de seg egentlig ganske bra.

Ikke minst på bakplata under bakluke, der hender det ofte rusta kommer skjult innenfra.

Så er det jordingspunkt på venstre innerskjerm forran, der hadde min fått det grusomt, som var skjult med sparkel.

(Jeg hater E36 på generell basis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust altså, takk for gode svar alle sammen - får ta med lommelykt når man skal titte på en. Hvordan ligger den som er linket prismessig, kan jeg regne med noe prutningsmonn?

 

Jeg synest den ligger rett, 25 000,- for en e36 med sekser en fin pris så lenge den er i grei stand. Jeg tror ikke han kommer til å få store vansker med å selge den for 25k, men klart du kan prøve deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns BMW generelt dessverre ruster greit mye !

Sent from space using Tapatalk -

 

Folk henger seg alt for mye opp i merke når dem snakker om rust, alle biler ruster når dem blir utsatt for veisaltet i norge... Det er eieren av bilen som kan forhindre dette, og det er der man ser forskjellen på en bil til en annen. Underspyling spessielt om vinteren og tectylbehandling/oljebehanding utgjør uendelig mye mere enn fra ett bilmerke til ett anett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns BMW generelt dessverre ruster greit mye !

Sent from space using Tapatalk -

Ja BMW ruster mye, Mercedes også, og Volvo, Toyota, Suzuki, Ford, Opel, Nissan, Saab, Mitubishi, Renault, Peugeot, VW, Skoda og ja..Audi selvsagt. ALLE biler ruster, noen ruster mer enn andre men BMW er ikke en av disse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...