Gå til innhold

Kallenavn bmw / folk som kjøre bmw + styling?

RagnarokEM
 Share

Anbefalte innlegg

Mener ikkje å fornærme noen med denne tråden, men har lurt på dette i evigheter og vil vite hvorfor. Beklager dårlig formidling.
Uansett:

Når eg snakket med nokre kompiser (folk fra Bømlo) om BMW blir bilen automatisk sett på som ein bil, eid av pakistanere og bilen ofte kalt Kebab-kjerre. Når min kompis fra østlandet såg på bmw med meg, gjekk onkelen hans forbi og såg bilde og skrek ut Pakkis bil osv.

Men hvorfor er det slik? Hvorfor så sterotypisk syn på bmw pg folka som kjører BMW? Eg kan ikkje nevne eit eneste bilmerke der folka som kjører bilen har fått eit sterotypisk navn basert på ein del folk som kjører bilen

Er det rettet til bmw generelt, eller styling? Eventuelt hva type styling?

Har selv tenkt å kjøpe meg ein eldre bmw (e36) -> senk og m-tech styling (front, bak, sideskjørt).
For dere bmw entustiaster, er det for "harry".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang noen roper kebabtralle så kan du spør vedkommende hva han selv kjører, da vil du i de fleste tilfeller få Toyota eller Volvo til svar ;) BMW har ofte fått ett litt ufortjent rykte på seg som kebabtralle og pakkisbil, sannheten er at innvandrere flest kjører nettopp Toyota og andre japanske bilmerker av litt eldre årgang. Hvis ikke så kjører de garantert Mercedes, det er iallfall mitt inntrykk.

Også går de jo mye på misunnelse da, særlig fra folk som ikke vet bedre. BMW ble knyttet opp til pakistanske miljøer og gjengmiljøer i media på 90 tallet, bedre ble det heller ikke av filmer som Izat og Tomme Tønner. De samme folkene liker også å si at alle bilbøller i trafikken kjører BMW, at det er en ungdomsbil som er borti mye uhell og ulykker. Dette er forsåvidt sant nok men poenget viser seg helt klart å være å trekke frem noe negativt fordi man selv er så opptatt av hva andre ville sagt om du selv hadde kjøpt BMW. Det er litt annerledes nedover i Europa heldigvis, og særlig i USA. Kjører man BMW over der så har man lykkes i samfunnet, man har en god jobb og har ordnede forhold. Norge er ett land fullt av fordommer, jantelov og dårlig skjult misunnelse dessverre.

Følger med her....får se hva folk mener og hvem jeg skal krangle med fremover :P

Hva med å heller komme med noe konstruktivt i stede for å lade opp til en krangel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til det er fordi det har gått så alt for mange e36 (osv ) med jalla jalla rieger styling.

å ofte så er det vel "nye landsmenn" som liker jalla jalla styling rieger på bila sine, gjerne med felg teip og ad-on krom striper rundt hele bilen. men har da også en sjelden gang møtt blod harry bygdetasser med det som er nevnt over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang noen roper kebabtralle så kan du spør vedkommende hva han selv kjører, da vil du i de fleste tilfeller få Toyota eller Volvo til svar ;) BMW har ofte fått ett litt ufortjent rykte på seg som kebabtralle og pakkisbil, sannheten er at innvandrere flest kjører nettopp Toyota og andre japanske bilmerker av litt eldre årgang. Hvis ikke så kjører de garantert Mercedes, det er iallfall mitt inntrykk.

Også går de jo mye på misunnelse da, særlig fra folk som ikke vet bedre. BMW ble knyttet opp til pakistanske miljøer og gjengmiljøer i media på 90 tallet, bedre ble det heller ikke av filmer som Izat og Tomme Tønner. De samme folkene liker også å si at alle bilbøller i trafikken kjører BMW, at det er en ungdomsbil som er borti mye uhell og ulykker. Dette er forsåvidt sant nok men poenget viser seg helt klart å være å trekke frem noe negativt fordi man selv er så opptatt av hva andre ville sagt om du selv hadde kjøpt BMW. Det er litt annerledes nedover i Europa heldigvis, og særlig i USA. Kjører man BMW over der så har man lykkes i samfunnet, man har en god jobb og har ordnede forhold. Norge er ett land fullt av fordommer, jantelov og dårlig skjult misunnelse dessverre.

Hva med å heller komme med noe konstruktivt i stede for å lade opp til en krangel...

I de fleste tilfeller kan eg spørre :

Åhh har du ikke bil xD? Det er bedre

^ ettersom det er nøyaktig det som er tilfellet.

har også kompiser som vil japsestyle Honda - kan fornærme størrelse på motor, og det faktumet at han vil ha..japsestyling :P

"Også går de jo mye på misunnelse da, særlig fra folk som ikke vet bedre. BMW ble knyttet opp til pakistanske miljøer og gjengmiljøer i media på 90 tallet, bedre ble det heller ikke av filmer som Izat og Tomme Tønner."

Ja, tenker det har litt med misunnelse å gjøre. Kan være eg tar helt feil, men føler bmw er framfor sin tid til tider. Har sett relativt gamle bmwer med elektronikkiske duppeditter som minner meg om 2014 elektronikk. Nå var mange av de som fortsatt bruker ordet "kebabtralle eller pakkisbil" de som e fra 70 tallet og 80 tallet og brukte mye bil på 90.

noen saksøke Tomme tønner produsent og Izat for ødeleggelse av bmw miljø ? :D

grunnen til det er fordi det har gått så alt for mange e36 (osv ) med jalla jalla rieger styling.

å ofte så er det vel "nye landsmenn" som liker jalla jalla styling rieger på bila sine, gjerne med felg teip og ad-on krom striper rundt hele bilen. men har da også en sjelden gang møtt blod harry bygdetasser med det som er nevnt over her.

Trur også deg ligger noe i det du sier.

har sett mye dumt på nettet. Men når du e inne på styling, hva er det som blir sett på som "skikkelig" styling til bmw, e det M-tech only?

Takker for svar. Ettersom eg så vidt levde på 1990 tallet har eg ikkje noko "forhistorie" bakom det hele, vanskelig å trekke konlusjoner og slikt uten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hater styling egentlig , men m-tech går an , det kler jo de fleste bmw biler og ikke minst m-tech er jo veldig diskre i forhold til veldig mye annat dritt folk skal klistre oppunder kanaler og fangere osv ( kort fortalt , min mening, det er kun alpina og M som ser vettug ut på bmw )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil påstå at hartage, bbs, ac snitcher, sender og racing dynamics er også ganske subtile styling alternativ, men igjen er disse skjeldne :/

★sent from my wifi microwave★

joda er enig der, MEN styling som er like sjeldent som gåsetenner gjelder ikke :-P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hater styling egentlig , men m-tech går an , det kler jo de fleste bmw biler og ikke minst m-tech er jo veldig diskre i forhold til veldig mye annat dritt folk skal klistre oppunder kanaler og fangere osv ( kort fortalt , min mening, det er kun alpina og M som ser vettug ut på bmw )

Jeg kunne ikke vært mer enig i det du sier der. Skal man style så gjør det originalt, så slipper det å bli vulgært og harry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er M-tech er skal gå for. Ville bare se på deres synspunkter :D
Ang. spoilers. OM bilen selges med spoiler eller du bare vil ha det: er det noko jalla greier? Ser mange biler ser helt jævlig ut med spoiler, spessielt høye,brede spoilere = Japsestyling.

Hva synes dere om spoilere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...