Gå til innhold

Min E46 M3 CSL CFR550


Ola.
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte denne igjennom SSP i sommer for å ha litt morsom bil nr2.

 

Bilen ble ombygd av SSP i 2009, fra en CSL donorbil som ble skadet 2 år gammel med kun 11k km på telleren..

Den ble godkjent komplett ombygd til "M3 CSL", med KW3 coilovers og ESS kompressorkit (spesifisert i vognkortet alt sammen) av de, og solgt til ny eier i 2011. Nye eieren valgte bort CSL interiøret pga komfort, og han har stort sett hatt den i garasjen frem til nå, og jeg fikk da kjøpt den med 24k km total kmstand...

 

Jeg har bilen som finværs-brukis med kidsa baki baksetet ++, og er glad for at det er normalt M3 interiør i den pga dette. Ellers er bilen teknisk 100% CSL..

Den har carbontaket, karbon/kevlar fangerne, understellet, motoren osv osv alt enten fra donorbilen, eller nytt fra BMW.

Bilen har H/K stereo med navi, og fullt klima.

Naturligvis SMG, da CSL aldri ble levert med annet. Dette fungerer 100%, og er betydelig råere i giring enn normal M3 SMG.

 

Iflg SSP er dette mest sannsynlig den eneste M3 (og garantert eneste "CSL") i norge som er godkjent med kompressor pr idag, da det er vanskelig, og koster MYE å få dette utført igjennom SSP/TUV. Jeg er ferdig med å krangle i tekniske kontroller og være redd for å bli stoppet, så jeg verdsetter dette høyt. For ikke å snakke om regress ved ulykke osv.

 

Har allerede rukket å gjort litt med den;

 -Montert Awron gauge i dashbordet (råeste måleren jeg har sett til disse bilene http://www.awron-shop.de/ )

 -Byttet eksos fra tidligere GS noname bakdemper, til Statusgruppe sin SCZA muffler, for enda råere lyd uten støy innvendig.

 -Forsterket chassie til bakstillinga. Her gikk jeg all in, selv om det var absolutt 0 sprekker eller skader fra før. Redish motorsport sitt kit (beste på markedet mener jeg) ble montert av faglært karosserimann.

 -Laget litt bedre kjøling til oljekjøler, med å lage sluser til luften i beskyttelsesplaten under motor som leder luften opp til kjøleren.

 

Bilen går naturligvis bra med 550hk, og er utrolig lettkjørt.

Og de som er generelt skeptiske til ombygde biler, skulle fått sett litt på denne før de tar alle under 1 kam!

Jeg har ingen betenkeligheter med å kjøpe ombygd bil av SSP igjen, for å si det sånn.

 

Litt bilder, riktignok med gamle eksosen. Nå er det 4 tynnveggede eksostupper bak der, men ikke så stor forskjell forsåvidt.

 

Gamle eksosen kan selges billig. Bakdemper + rak todelt seksjon 2, levert av GS bildeler i sin tid.

 

post-39804-0-11017700-1412964283_thumb.j

 

post-39804-0-71017400-1412964325_thumb.j

 

post-39804-0-04837600-1412964343_thumb.j

 

post-39804-0-85977300-1412964366_thumb.j

 

post-39804-0-69193400-1412964418_thumb.j

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget stilig bil altså! :)

 

Det som er litt kjipt bare for meg er at den er hvit. CSL ble aldri levert i hvit, så det er sånn som jeg skulle ønske var gjort, men på den annen side så er det jo ikke en original CSL heller.

 

Kult med godkjenning i vognkortet, er ikke alle som har dette. Ofte er ikke senkesett og felger godkjent en gang hehe!

 

*høyt misunnelsesnivå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Hvit er innafor siden den er uorginal ja, synes jeg :)

Jeg hadde heller aldri villet montert overlading på en orginal CSL, så for meg er dette det beste kompromiss.

Godkjent med de store csl bremsene, 19", kw3 uten høyde i vognkort (!), og mye hk i vognkort, er ubeskrivelig kjekt i hverdagen. Kan kjøre rett til trackdays uten å være redd for noe.

Har det orginale csl understell med kun 11k km på seg liggende og!

Målte bilen til 12.6sek 0-200 her forleden, med endel hjulspinn i 1. og 2. gir.. Helt ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

Ser for meg 4000kr for bakdemper + seksjon 2?

I god stand, uten skader. Brukt ca 12000km, knapt sett regnvær engang. Mindre og mye lettere enn orginal eksos.

Kan sende bilder ved interesse.

Til sammenligning kostet min nye bakdemper 10500kr alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg syntes også det når jeg så på bilder av bilen, og hadde tenkt å lakkere de allerede før jeg kjøpte bilen.

Men det ser faktisk bra ut i real life, så jeg lot være..

Skulle jeg få andre ideer, så tar det ikke mange minuttene å demontere og sende til lakk.

Den sto tilsalgs på finn igjennom SSP i lang tid, til for høy pris og en heller dårlig annonse.

Mulig den kommer på finn igjen til sommeren... Vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Snart på tide å dra denne ut av garasjen igjen nå!

Vanskelig å bestemme seg om den skal legges ut for salg I år eller ikke. Regner med det forandrer seg når den får strekt på beina igjen ;) .

 

Vurderer å skjemme den bort med nye hjul om den blir værende, evnt lakkere om CSL felgene jeg har I gunmetal f.eks.

 

Forslag til hjul som hadde blitt fine på hvit M3? Liker godt konkave hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...