Gå til innhold

Road Rage Norge


Cab3serie2009
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen av dere som er blitt utsatt for/ har observert road rage i Norge? Jeg trodde sånt bare skjedde i Russland.

 

Jeg fikk en slik erfaring i dag. Kjørte ned Okstad i rushet i ettermiddag og inn på omkjøringsveien. Da kommer det en grønnskiltet sølvgrå suv med en tilsynelatende gal sjåfør. Vedkommende kjørte svært uforutsigbart, bak meg, hurtig aksellering og bråbremsing, og slalomkjøring i brå fart. Et under at han ikke kjørte ned eller inn i noen. Jeg slakket ned og kjørte forholdsvis rolig for å se om det var noe han ville si, men da holdt han avstanden - likevel fortsatte han med galemattiaskjøringen.

 

Jeg aner ikke hva som utløste reaksjonen. Dette er første gang jeg har opplevd noe slikt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres egentlig ut som noe som skjer hver dag, spør du meg.

Folk er gal i bartebyen, mener nå jeg.

 

Jeg kjører ikke hver dag, siden jeg sykler til jobb, men de gangene jeg kjører kan jeg sverge på at nesten ulykker og tuting forekommer bestandig.

 

Det er ikke meg de tuter på, men i andre situasjoner.

 

Men klart det, vanskelig å se den situasjonen som du beskriver, da jeg ikke var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrage er helt normalt. Jeg jobber på veien med vogntog i Oslo og omegn fra 06 til 19 hver dag og da får du med deg ett og annet. Den videoen av den hasardiøse forbikjøringen som ligger ute på VG er helt normalt det og, folk risikerer sitt eget og andres liv for å spare null og nada :) Folk bruker ikke blinklys i rundkjøringer, og tuter som besatt om du skulle komme i veien for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hadde en morsom opplevelse i morgenrushet i dag - på innsnevringen sørgående etter avkjøring city syd. DEN køa i høyre fil, klar bane i venstre. Etter å ha passert cirka 10 biler legger plutselig en lastebil med henger seg MIDT i veibanen - da fikk jeg en god latter :eek:

Minner om den gangen Adressa filmet rushet og enkelte biler hindret trafikkflyten ved å blokkere begge felt på en tofelts like før fletting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg respekterer vogntog,eldre og barn i trafikken... Alt annet er fritt vilt :P

Jeg har NULL respekt for vogntog som legger seg ut i venstrefila på motorveien og skal kjøre forbi andre vogntog, sniler seg avgårde i 90 km/t med en lang rekke forbanna biler bak. Også har jeg liten respekt på livsfarlige eldre i trafikken, slike som skulle hengt fra seg bilnøkkelen for lenge siden. De kjører sakte, er livsfarlige i rundkjøring og skjønner ikke vikeplikt...

Men jeg har uventet høy respekt for Skolebiler, jeg husker selv hvor jævlig ukult det var når noen lå og trøkka i ræva på deg når du øvelseskjører. Samme gjelder de stakkars 16 åringene som kjører moped, som får satt livet på spill hver gang de kjører på veien fordi noen byråkrater har bestemt at de ikke skal kjøre fortere enn 45 km/t. Da kan farlige situasjoner oppstå når folk skal begynne å kjøre forbi også videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mopeder og motorsykler til høyre for stillestående bilkø kan være ganske uforutsigbart. Er en del kryss i Trondheim hvor man må sjekke både en og to ganger før man svinger til venstre - selv om bilene i motsatt felt slipper deg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjørte X5en, var det mye som grenset til road rage rundt om. Det var enkelte som absolutt IKKE ville flette med meg, og ville tydeligvis heller ofre liv og lemmer enn å slippe meg inn. Veldig ofte Toyota-eiere faktisk. Dette var da i rushtid, når alle slipper inn annenhver bil. Å komme seg inn på motorvei i rushtid kunne også være vanskelig... 

Utenom rushtid gikk det bedre, men var mye rart da også. Jeg har aldri opplevd så mye uvettig og stygg kjøring, og jeg kjørte som jeg alltid har kjørt. Holder avstand, viser respekt for andre trafikanter, blinker der det er nødvendig osv. 

Etter jeg solgte den og kjøpte E34 igjen, er alt tilbake til normalen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis road rage dette her, men etter at jeg fikk 6ern så er det så himla mange som ypper til å kjøre fort.

Spesielt alle med "2.0d" uansett merke skal helt opp i ræva, rase forbi og rett inn foran i lavere fart.. :bounce:

 

Det opplevde jeg nesten aldri med F10en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...