Haug530D Skrevet Oktober 15, 2014 Share Skrevet Oktober 15, 2014 Regner med det blir en 520D F10 eller F11 engang mot neste sommer. Hvordan er den motoren i disse og hva er forskjell på 163Hk utgaven vs 184Hk utgaven er det kun en software oppdatering som skiller de eller er det fysiske forskjeller? Noen som har en av de overnevnte og kan komme med erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet Oktober 15, 2014 Share Skrevet Oktober 15, 2014 Kun software som skiller. 184hk utgaven virker visstnok litt kvikkere på høyere turtall, hvor 163hk utgaven fortere "går tom". Det er vel samme dreiemoment, så det virker jo naturlig. Har selv 184hk, og synes det fungerer fint sammen med 8 trinnskassen. God bil, lite plunder. Like knirkefri nå med 95K på speedometeret som da jeg kjøpte den med 20K tilbakelagt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Oktober 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2014 Ok, takk for svar, er det kommt mulighet for å chippe (Omprogramere Ecu) på disse nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Oktober 15, 2014 Share Skrevet Oktober 15, 2014 Mener det er kommet nå ja. Hvis jeg ikke husker helt feil. Kommer bare ikke på hvem det var... Sikkert noen andre som vet. Flotte biler dette der, kommer nok ikke til å angre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Oktober 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2014 Ja det er flotte biler, har liksom ikke så mye lyst på E60/61 når jeg ser de, eneste minuset er at det må bli minste diesel motorisering med R4 motor, kunne tenkt meg R6 eller større men da må man jo bla opp noen lapper mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 15, 2014 Share Skrevet Oktober 15, 2014 Ja, mot neste sommer burde du kanskje kunne finne fine F10/F11 med R6 diesel til 350-400. Den billigste F11 med A og R6 diesel og passelig med utstyr koster 390. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet Oktober 15, 2014 Share Skrevet Oktober 15, 2014 Nei, det er ikke mulig å tune F10/11 ved omprogrammering enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Oktober 15, 2014 Share Skrevet Oktober 15, 2014 Nei, det er ikke mulig å tune F10/11 ved omprogrammering enda. Nei, mulig jeg husket feil, men men.. her er nå noe i såfal (chip): http://www.br-performance.be Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ruberhai Skrevet Oktober 15, 2014 Share Skrevet Oktober 15, 2014 Fult mulig å optimalisere disse.. Ecotune i Skottland er eksperter på tuning, har mange fornøyde kunder både på dette forumet og andre bmw forum. http://ecotune-scotland.co.uk/vehicles/cars Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet Oktober 16, 2014 Share Skrevet Oktober 16, 2014 Var det ikke Dieselkungen (?) som reklamerte med at de kunne programmere nå da? 220hk og 450Nm mener jeg å huske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Oktober 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2014 Var det ikke Dieselkungen (?) som reklamerte med at de kunne programmere nå da? 220hk og 450Nm mener jeg å huske. Det gjaldt 163 versjonen også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Oktober 16, 2014 Share Skrevet Oktober 16, 2014 Var det ikke Dieselkungen (?) som reklamerte med at de kunne programmere nå da? 220hk og 450Nm mener jeg å huske.Ja, mener det.. Stort sett alle F-serie. Så Rekner med 163 versjonen og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ruberhai Skrevet Oktober 16, 2014 Share Skrevet Oktober 16, 2014 163hk motoren er bare en nedtrimmet 184hk tilpasset norske avgifter, så ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SOA Skrevet Oktober 16, 2014 Share Skrevet Oktober 16, 2014 jeg har en f11 2011 ikke m-sport og ønsker å bytte ratt. Idag har jeg vanlig ratt med varme men ønsker å sette inn et sportsratt med varme. Er dette enkelt å bytte? Ny airbag må til men resten kan brukes fra gammelt ratt? Fikk høre at m-sport ratt med paddleshift ikke gikk da jeg ikke har sport automat kassen men bare vanlig 8 trinns automat... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Oktober 17, 2014 Share Skrevet Oktober 17, 2014 Fullt mulig å bytte men det blir ikke en BMW kode. Slik jeg ser det erstatter de ECUn med noe som ikke er BMW i det hele tatt. Noen skotter eller what so ever klarer ikke å optimalisere bedre enn BMW selv. Orginal BMW programvare til ECUn er kryptert inn og ingen har klart å knekke den og noen gang vil. Blir det samme som å installere Android på en iPhone, blir ikke Apple. Sist jeg sjekket detaljer på F10 da jeg fant det rart det ikke finnes tuning til det skjønnte jeg hvorfor. Koden skal visstnok være en minimum kryptert 128bits kode. Mulig å knekke men umulig for en sivil person i løpet av alle våres levetid uten tilgang på en super datamaskin. BMW har antagelig gjort dette for å beskytte sine M Performance pakker og klare å selge de for de vil valige tunere til verks og ha pengene på tuning selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå