Gå til innhold

Bensinforbruk

stellamor
 Share

Anbefalte innlegg

hei har en Bmw E46  316i 2003 mod... har et spørsmål,håper noen kan komme med et svar :)  hvor mye sånn ca vil det koste i drivstoff fra langesund til munshen i tyskland ? har planer om ferie til sommern :) på bmw museet :) takker for svar ,tar 17 timer å kjøre ditt ca 1519 km  ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo en del autobahn ned til München. Over 120 bruker 316 og 318 en del mer suppe enn enn sekser som er med bygd for 150+ på autobahn. Derav 2500-3000 kr.

Aha.. Jeg ble overrasket over 325'en min idag... Tur retur sverige, 0.5l på mila.. (Og det gikk unna på vei tilbake.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør vel estimere at forbruket øker på vei nedover. Man får litt horn i panna av å kjøre på autobahn :P en 316/318 vil nok bli litt tørst når man har litt tung høyrefot. Så tror nok mer 3000+ er mer riktig en vei.

Edit: var en som skrev at en 325 brukte 0,5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei har en Bmw E46  316i 2003 mod... har et spørsmål,håper noen kan komme med et svar :)  hvor mye sånn ca vil det koste i drivstoff fra langesund til munshen i tyskland ? har planer om ferie til sommern :) på bmw museet :) takker for svar ,tar 17 timer å kjøre ditt ca 1519 km  ....

du må nok regne med en 3k tur/retur.

1519km og 0.7 på mila og bensinpris på 14, så er det ca 1500kr en vei.

og er vell noen bommer som må betales og på veien vil jeg tru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker at bilen bruker 0,8 per mil, dvs 8L/100km så kan du si at med en liter drivstoff kommer du 12,5 km. (1500km)/(12,5km/l) er da 120l. Med en literpris på 14kr/l koster det da ca. 1700 spenn. 

2500-3000 hørtes litt mye ut ja.

0,8 på en 320i ??

0,5 hørtes lavt ut. Diesel eller bensin?

Diesel.

Kjørecomputeren sa hvertfall 0.5 :-/

En 325 bensin som går på 0.5 mila. Trur jeg hva jeg vil om ;)

Bensin? Nei, kjører ekte bil jeg. Er en 325d ;) Endret av awt
Multisitat!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men trådstarter spør om bensinforbruk, ikke dieselforbruk.. Jeg tror fortsatt man bør estimere mer på en slik tur en det som oppgis her. Det går med mer en man tror..

Jau, det kan jeg være enig i. Er enkelte ganger det å skyte spurv med kanon kan være greit.. Blant annet ved hotellopphold samt bensinkostnader.

Endret av AndreasDG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...