Gå til innhold

Brannbil ødela felgen min


330iii
 Share

Anbefalte innlegg

Så om du står i en trang veibane, med fortauskant på begge sider, og alle andre kjører opp på fortauet....blir du stående da fordi "jeg gidder ikke ripe opp felgen fuck han som dør i ambulansen bak meg?"

 

Respektløst mister. Rett og slett.

Hvis alle de andre bilene i dette tilfellet hadde klart å kjøre opp på fortauskanten så skulle nok jeg også klart det, har verken mye lavprofil eller veldig lav bil. Men når det er snakk om å ødelegge bilen for å slippe noe frem, som å kjøre i grøfta eller autovernet så er de noe annet. Tviler på at utrykningssjåførene vil at andre skal kjøre i grøfta for å slippe dem frem.

Tror forøvrig du ikke er rett type til å snakke om respekt her på forumet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok søkt om det skulle bli noe skader på min bil.

Jeg har også hatt mye møter med utrykkningskjøretøy. Men aldrig kjørt på noe for å komme meg av veien.

Er jo også svært få steder det faktisk er problem å komme til side. Men enkelte steder finnes jo.

Alle år med lappen har jeg kun hatt én hendelse der jeg ikke hadde noe sted å gjøre av meg/bilen Det var med 740'n på vei hjem fra siste GS treffet i Bud.

Kom ambulanse bak meg. Og var ingen mulighet å slippe den frem. Så jeg kjørte bare fra den istede og slapp den frem der det var mulig.

Siden jeg da kjørte fortere enn ambulansen hindret jeg den ikke.

Og tror nok ingen politi ville bøtlagt meg elle annmeldt forholdet i denne hendelsen da dette var eneste mulighet til å slippe den frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gasse på for å komme til en passende avkjøring er en ting, men å tenke "fuck de i ambulansen a jeg gjør som jeg vil" blir bare respektløst og patetiskt Fredrik90. 

 

Hva om din far en dag blir lagt i ambulanse og det står om sekunder for å redde livet hans`? Så er det en foran ambulansen som driter i at det kommer blålys og sirener, og bare stopper inntill fortauskanten for å spare felgene...? Og ambulansen må stoppe opp og snike seg forbi bilen?Samme gjør de påfølgende 15bilene...? Er du da glad for at du skrev det du skrev? Eller vil du fordømme alle taperne som tenker felg før liv?

Endret av Wicky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gasse på for å komme til en passende avkjøring er en ting, men å tenke "fuck de i ambulansen a jeg gjør som jeg vil" blir bare respektløst og patetiskt Fredrik90. 

 

Hva om din far en dag blir lagt i ambulanse og det står om sekunder for å redde livet hans`? Så er det en foran ambulansen som driter i at det kommer blålys og sirener, og bare stopper inntill fortauskanten for å spare felgene...? Og ambulansen må stoppe opp og snike seg forbi bilen?Samme gjør de påfølgende 15bilene...? Er du da glad for at du skrev det du skrev? Eller vil du fordømme alle taperne som tenker felg før liv?

Har du ikke helt klart og lese det fredrik har skrevet du eller ? hehe

 

tror kansje du skal feie for egen dør før du begynner og hinte til at folk er respektløse ,patetiske og tapere ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett til trådstarter:

 

Dette blir nok mest sannsynlig en forsikringssak, da jeg tviler sterkt på at Kommunen vil betale regningen fra ny felg eller ordnet felg fra verksted.

 

Jeg ville ring forsikringsselskapet ditt og høre hva de sier. Jeg finner dessverre ingenting i utryknings loven/160kode/utrykningskjøring som kan sammenligne dette.

 

Men jeg vet om flere personer som har fått dekket skader på bilene sine fra forsikringsselskapet (riktig nok parkert) som ødelagte speil og oppskrapte skjermen som går igjen i trange gater, og der brannbilen  frem ved for eks. bekreftet livsfare, brann osv. så stopper ikke sjåføren hvis et speil, skjerm eller felg hindrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...