Gå til innhold

Brannbil ødela felgen min


330iii
 Share

Anbefalte innlegg

Hola. Kom en feit brannbil bak meg og jeg måtte opp på fortauskanten. Klarte jo selvfølgelig å skrape opp felgen noe sykt. Hva syns dere om dette? er det noen jeg kan søke om erstatning til? syns det blir feil at jeg skal betale for å fikse det....

Takker for svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk lurt på det samme siden eg såg ein passat skrapte opp 2 felger på ein 15cm høg fortauskant pga politibil med sirene og blålys :P

Han gjorde heilt rett i å sleppe bilen fram men skulle politiet ta ansvar for alt folk gjer når det kommer lys i speilet hadde Norge blitt eit fattigt land :(

Vinner ein i ein sånn sak og får erstatning er det bare å hive bilen ut i grøften med låste hjul neste gang du ser lys ;)

Endret av Sammyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så klart utrolig irriterende, men så tar ikke vi som kjører utrykning hensyn til for eks. en BMW ol. med fete felger hensyn til sånt på en utrykning der liv kan være i fare. Også et problem med feilparkerte biler så ryker endel speil og skjermen i løpet av årene.

Uansett så er det kommunen som drifter Brannvesen så evt. søknad om redusjon sendes der, og som Sjøbuse sier så er det verste du kan få et nei. Taper ingenting på å prøve.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ville jeg absolutt søkt om. Sjansen er nok liten for at du vinner frem, men som nevnt over her så har du ingenting å tape på det! Få frem at du var så fokusert på å la utrykningskjøretøyet komme fort frem og at du derfor var uheldig og fikk en skade på din bil, og at du synes dette var veldig kjedelig. Få frem at du hadde satt pris på om det hadde vært muligheter for å få dekket reparasjon av felgen eller deler av dette. Og for all del ikke kom med noen syke villedende (eller det det veiledende) priser på felgen, for da tviler jeg på at de gidder å se noe mer på det.  Være realistisk og nøktern så kanskje de tenker at her kan de hjelpe til litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...