Erik56 Skrevet Desember 22, 2014 Share Skrevet Desember 22, 2014 (endret) Comfort Access (CA) på min F11 har begynt å fuske - denne gang dørhåndtaket på v.s. bak, forrige gang var det h.s. foran (garantibytte). Arter seg slik at bilen ikke lar seg låse med trykk på den riflete delen på håndtaket, pluss at bilen låser seg opp automatisk når nøkkelen kommer ca. 2 meter eller nærmere håndtaket. Av og til fører dette også til melding om økt batteriforbruk ved parkering. Trolig kontaktfeil i sensormekanismen i håndtaket. Dette sikringskartet til BMW er det umulig å skjønne noe av, men skulle tro eller håpe at det finns en sikring som gjør det mulig å kople ut hele CA systemet inntill jeg får det reparert??? Noen som vet? Endret Desember 22, 2014 av Erik56 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Desember 23, 2014 Share Skrevet Desember 23, 2014 Du vet det sikkert men bilen med Comfort Access skal ikke åpne seg når du nærmer deg bilen. Den skal åpne seg når du tar i håndtaket men den skal aktivere CAS når du er 1,5m fra bilen. Så låser du den som du skriver. Jeg har comfort access på min men har ikke sett at BMW har det på bakdører også. Uansett har opplevd det du skriver men det har blitt bra hver gang jeg har byttet batteri. Batteriet til nøkkelen på bilen med comfort access blir nemlig ikke ladet så batteriet må ofte byttes. Av og til er det og antagelig bare signalstøy som forstyrrer signalet til antennen i baggasjelokket (diversity module) CAS er koblet til en hel del ting, blant annet den elektoniske startsperren, som kan være tricky å tukle med. Så fordi den er koblet sammen med en hel haug andre moduler er det ikke enkelt å koble den ut da det er et helt system. Enkelste fiks er å bruke nøkkelen til å åpne og lukke og putte den i slot hvis den ikke vil starte på vanlig comfort access vis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik56 Skrevet Desember 23, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2014 Takk for svar! Joda, vet hvordan CA virker. Jeg hadde samme feil på en annen dør før i år, og da måtte håndtaket byttes. Når det er låst opp og jeg står ved døren høres hele tiden klikk-klikk-klikk i dørmekanismen, så tipper det er en kortslutning som gjør at systemet tror jeg tar i håndtaket. Derfor håper jeg at det var mulig å bare ta ut en sikring inntil jeg kom meg på verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Desember 23, 2014 Share Skrevet Desember 23, 2014 Hadde akkurat samme feil på min her i sommer, utrolig slitsomt. Heldigvis for min på høyre-side. bilen stod nesten 6 uker på verksted for å finne ut av det. Vet dessverre ikke om noen sikring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aasnesen Skrevet Desember 23, 2014 Share Skrevet Desember 23, 2014 Eg skifta alle handtaka i høst på min f11 2013 mod. Du må berre prøve og få skifta alle om du har garanti igjen på bilen. Handtaka må komme spesifikt til ditt rammenr. frå Tyskland, og derfor er det minst to veker leveringstid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik56 Skrevet Desember 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 24, 2014 Tydeligvis en vanlig feil dette. Skuffende at ikke BMWs ingeniører greier å konstruere en mer holdbar mekanisme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potters Skrevet Desember 25, 2014 Share Skrevet Desember 25, 2014 Er nok en feil som tydeligvis går igjen dette. Jeg har skiftet alle fire hos meg, tre i fjor og en nå i høst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Desember 27, 2014 Share Skrevet Desember 27, 2014 Rart, aldri hatt problemer og bilen er fra 2009. Hadde kun problemer når batt. spenning var lav på nøkkelen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potters Skrevet August 27, 2016 Share Skrevet August 27, 2016 Dette har nå dukket opp igjen på min F11. Kan jeg kreve ny utbedring på garanti, fem års garantien er gått ut, februar 2011 mod. Det ble utbedret på garanti siste gang høsten 2013. Frykter at dette er veldig dyrt om jeg skal betale det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 27, 2016 Share Skrevet August 27, 2016 Om det er samme feil som sist med samme del, så kan du reklamere på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfan Skrevet November 9, 2016 Share Skrevet November 9, 2016 Har kun venstre bakdør som fungerer normalt. Begge framdørene låser ikke opp ved berøring, men de låser opp dersom jeg drar i håndtaket. Kan ikke låse ved berøring. Høyre bakdør er helt død... Dette startet etter en sw oppdatering på Bavaria, dvs førerdøren drev å låse opp/igjen dersom jeg vasket eller spylte på håndtaket. Bilen er importert så har ikke 5års garanti. Ringte litt rundt i dag, prisen ligger på ca 3600,-pr. håndtak!!!! På delelageret sier de at nye håndtak må programmeres, men ser at flere mener det ikke er nødvendig. Er det noen som kan bekrefte at man IKKE trenger å programmere? Er det noen som har kjøpt håndtak utenfor forhandlernettet (feks ebay) med suksess? Ser at håndtakene til min F11 2012mod er kompatible med mange andre Fxx modeller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet November 9, 2016 Share Skrevet November 9, 2016 Hei, vår bil låser seg også opp og igjen når jeg spyler på dørhåndtaket. Det er ingen feil, det er jo tross alt berøringssensorer. Jeg fikk Bavaria til å bytte ene framme på vår bil, da det ikke funka når vi kjøpte bilen. De tok et betalt for et kvarters arbeid, og sa resolutt "nei" når jeg i etterkant spurte om de måtte kode. Regner også med at de hadde tatt seg grovt mer betalt om de hadde måttet kode. Nå gjaldt dette en E91, vet ikke om det samme gjelder for F11. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet November 9, 2016 Share Skrevet November 9, 2016 2 timer siden, Bayerfan skrev: Har kun venstre bakdør som fungerer normalt. Begge framdørene låser ikke opp ved berøring, men de låser opp dersom jeg drar i håndtaket. Kan ikke låse ved berøring. Høyre bakdør er helt død... Dette startet etter en sw oppdatering på Bavaria, dvs førerdøren drev å låse opp/igjen dersom jeg vasket eller spylte på håndtaket. Bilen er importert så har ikke 5års garanti. Ringte litt rundt i dag, prisen ligger på ca 3600,-pr. håndtak!!!! På delelageret sier de at nye håndtak må programmeres, men ser at flere mener det ikke er nødvendig. Er det noen som kan bekrefte at man IKKE trenger å programmere? Er det noen som har kjøpt håndtak utenfor forhandlernettet (feks ebay) med suksess? Ser at håndtakene til min F11 2012mod er kompatible med mange andre Fxx modeller. Håndtaket må bestilles på bilens chassinummer for at det skal fungere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfan Skrevet November 9, 2016 Share Skrevet November 9, 2016 12 minutter siden, Maxmek skrev: Håndtaket må bestilles på bilens chassinummer for at det skal fungere. Det var det GS sa, men det var i relasjon til riktig farve... De kommer vist ferdig lakkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet November 9, 2016 Share Skrevet November 9, 2016 1 minutt siden, Bayerfan skrev: Det var det GS sa, men det var i relasjon til riktig farve... De kommer vist ferdig lakkert. Det er slik jeg forsto det fra Bavaria at det bestilles på chassinummer for å virke mot bilens ComfortAcess uten videre koding. Da kommer det også ferdig lakkert i bilens farge. Det virker jo også fornuftig for håndtaket må jo kommunisere med fjernkontroll som virker kun på din bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå