kjorra Skrevet Januar 14, 2015 Skrevet Januar 14, 2015 Er det noen av dere som har erfaringer med "billigdeler" fra ebay? Tenkte å handle inn dette: http://www.ebay.com/itm/New-Replacement-Suspension-Front-End-Rebuild-Kit-E36SUSPKIT-/361170998810?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3ABMW%7CSubmodel%3ACoupe&hash=item541778161a&vxp=mtr Er litt usikker på kvaliteten når det er så billig.
stig. Skrevet Januar 14, 2015 Skrevet Januar 14, 2015 Er det noen av dere som har erfaringer med "billigdeler" fra ebay? Tenkte å handle inn dette: http://www.ebay.com/itm/New-Replacement-Suspension-Front-End-Rebuild-Kit-E36SUSPKIT-/361170998810?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3ABMW%7CSubmodel%3ACoupe&hash=item541778161a&vxp=mtr Er litt usikker på kvaliteten når det er så billig. er jo ofte litt "både og" på ebay, funker gjør det helt sikkert, spørs hvor lenge men for alt du veit så kan det holde i mange år, men de gangene jeg kjøper komplette sett så ser jeg vertfall etter firmaer som gir 1 eller 2 år garanti på dela, det gir jo en liten trygghetsfølse vertfall,hehe
E.C. Skrevet Januar 14, 2015 Skrevet Januar 14, 2015 Tror at jeg vurderte samme settet selv, men endte opp med å kjøpe alt fra Koed. Ble faktisk billigere når alt kom til alt og man tok med frakt og evt. moms med i betraktningen.
Sammyen Skrevet Januar 14, 2015 Skrevet Januar 14, 2015 (endret) Å kjøpe alt av forstilling for ca 1700kr hørest for meg ut at dei er kinasjappe plastikkmagi Kan jo godt være at du er heldig og får kit'et som varer men det er ein risk å ta Visst E. C. har rett og det er billigere/nesten lik pris i Norge så ville eg garantert gått for det. Er sååå mykje enklare med garantier osv. Endret Januar 14, 2015 av Sammyen quandt1960 reagerte på dette 1
kjorra Skrevet Januar 14, 2015 Forfatter Skrevet Januar 14, 2015 Ja, jeg får sjekke opp totalpris fra ebay vs. norske priser
E.C. Skrevet Januar 14, 2015 Skrevet Januar 14, 2015 Jeg kjøpte begge bærearmene, lenkestagene, ytre/indre endeledd, samt låsblik, belger, spennbånd og noen skruer fra Koed for såvidt under 2000kr inkl frakt. For bakre bærearmsforinger valgte jeg Powerflex da de er mindre pes å montere enn de originale. Disse ble kjøpt fra Qwt. Ergo totalt mindre enn 1700 spenn + 900 i frakt som det er på Ebay. Kan ikke si så mye om kvaliteten enda da bilen er kjørt toppen 20-25 mil etter byttet. Delene virket for øvrig solide, flere var av merket Flennor. Sliter for øvrig med litt klunker fra forstillingen etter monteringen av de nye delene, men mistenker hardt de nye stabstagforingene som virker å ikke passe helt, enda størrelsen er korrekt og disse er fra Febi - mer eller mindre godt annerkjent produsent. Disse skal jeg nok få byttet ut med noen annet om et par uker, så får se hvordan det blir da.
Reef89 Skrevet Januar 14, 2015 Skrevet Januar 14, 2015 (endret) Erfaringsmessig hadde jeg ikke nølt engang. Ja det er billigere på ebay, men sånn er det bare. Må huske på det at 93.76% av ebay varer er akkurat det samme som du ville fått på Koed, schmiedd osv, men at ofte ebay varer er klistret/stemplet et annet merke på varen slik at selgerene kan si det er "kopivare" og dermed selge det billigere , men kvalitet er der likevel. For øvrig så ligger det også utrolig mange originale deler med BMWs eget delenr også. (så klart billigere).... Jeg har aldri hatt trøbbel med ebay varer hverken mekanisk eller elektriske deler. Om man leiter litt så finner man selgere (ofte nettbutikker i utlandet) som har opptil 3års garanti også og gratis frakt (wourldwide) Endret Januar 14, 2015 av Reef89
leifegil2007 Skrevet Januar 15, 2015 Skrevet Januar 15, 2015 Har kjøpt en god del på ebay ,og vil vel absolutt anbefale å satse på kjente merker som meyle eller Mapco osv. Kjøpte et billigsett til forstillingen til en X5 ,etter 5 tusen kilometer var det skrot ,opphengskuler som nesten datt i fra hverandre ,mansjetter som sprakk ,skikkelig Kina med andre ord.
Sammyen Skrevet Januar 15, 2015 Skrevet Januar 15, 2015 (endret) Når leifegil nevner det så har eg kjøpt meg bærearmer frå akkurat Meyle og dette skal eg få på i helge. Så lenge det ikkje kjem ny storm..Disse kostet litt så rekner med det er good shitKan gje tilbakemelding på det seinere Endret Januar 16, 2015 av Sammyen
Espen Aass Skrevet Januar 15, 2015 Skrevet Januar 15, 2015 (endret) Som medlem i BMWCCN får man litt avslag i prisen (10 - 15%) hos Koed og GS, men da må man registrere seg hos dem. Jeg kjøper utelukked mekaniske og elektriske deler hos dem. På ebay er det desverre masse som er dårlig, så deler som har med sikkerhet og gjøre (understellsdeler/bremsedeler osv.) kjøper jeg ikke der. Vil helst ikke oppleve at bilen detter fra hverandre Endret Januar 15, 2015 av Espen A.
quandt1960 Skrevet Januar 16, 2015 Skrevet Januar 16, 2015 Hadde aldri kjøpt noe fra ebay som er understell og bremsedeler. Det bør man ikke spare penger på. Har sett en kompis med knekt bærearm framme med ebay del. Kan fort knerte deg selv og andre for spare noen lapper, ikke verdt det. Hos GS kan du gjerne kjøpe ZF, Lemförder e.l, det er bra
Haug530D Skrevet Januar 16, 2015 Skrevet Januar 16, 2015 Har kjøpt en god del på ebay ,og vil vel absolutt anbefale å satse på kjente merker som meyle eller Mapco osv. Kjøpte et billigsett til forstillingen til en X5 ,etter 5 tusen kilometer var det skrot ,opphengskuler som nesten datt i fra hverandre ,mansjetter som sprakk ,skikkelig Kina med andre ord. Har samme erfaring, byttet alt foran i forstillingen min med Ebay deler til rundt 1200,- da var det alle stag foran, etter noen uker endte jeg opp med Meyle, da det ristet verre enn å kjøre galmann på brosteinene i Bergen. Aldri mer billig Kina understellsdeler her.
Alpejohn Skrevet Januar 16, 2015 Skrevet Januar 16, 2015 Styr unna! Styr unna som faen!Kjøpte et sånt sett til min, casterstaga var skutt og havarert etter knapt et halvt år og måtte byttes. Bare dritt og jalla. Men om du liker og skru så go ahead! Kjøp heller Lemforder, de leverer til BMW så da får du skikkelig kvalitet. quandt1960 reagerte på dette 1
Reef89 Skrevet Januar 18, 2015 Skrevet Januar 18, 2015 (endret) Kjøp heller Lemforder, de leverer til BMW så da får du skikkelig kvalitet. Som også kan kjøpes på ebay Sier det nok en gang: Leiter man bare litt og sjekker ut hvem som selger varene så er det som sagt tusen ganger det samme som du vile kjøpt hos GS, BMW selv osv osv. men ti len langt billigere pris. Sånn er det bare. Utlandet ftw! Har selv kjøpt to casterstag til min bil og original vare på GS: 2 471,- pr stk. + frakt Min pris fra ebay (england) to stk: LEMFORDER Right & left Lower Front Suspension Control Arm. 1900.- NOK. Free frakt. Endret Januar 18, 2015 av Reef89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå