Gå til innhold

Erfaringer med Minerva sommerdekk?


Bæver
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen her som har erfaring med Minerva sommerdekk? Jeg vurderer å kjøpe 245/35-R19 på min E61 av typen Minerva F106. Voldsom prisforskjell opp til fekk ContiSport 5. Over dobbel pris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske hard gummi og slenger hit og dit på vått føre, dette gjelder F105.

Vil tro det er noe lunne det samme på F106, med dekk får du ofte det du betaler for.

Har dog gode erfaringer med Federal 595EVO som jeg har kjørt på i 2 sesonger, de er og billig og er et av unntakene til påstanden over ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen erfaringer med dekket, men har lest en del om det, og det virker som de er veldig dårlige i vått.. Skjønner ikke at folk gidder å spare på sikkerhet og kjørekomfort, spesielt når man kjører en såpass bra bil som E61.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, Stig!! Men spesielt på en premium familiebil. Hvis f.eks. dekkene koster kr. 4000,- mer enn budgetdekk, og man kjører gjennomsnittelig kjørelengde, så varer dekkene fint 3 sesonger. Det blir drøy 100-lapp i måneden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel fordi Minerva er typ budsjett dekk. Som de andre sier, så hører ikke budsjettsdekk på biler, ivertfall ikke premium biler. Jeg mener at bruker først såpass mye penger på en bil, så kan du koste på deg ordentlige dekk så du faktisk klarer og stoppe om "uhellet" skulle være nært, selvom du sparer kanskje 3-4000 kr på budsjettsdekk kontra ordentlige dekk, så er det snakk om liv og død, og det er virkelig ikke verdt de småpengene. Har hatt budsjettsdekk på en bil, og etter at jeg kjøpte BMW, har det kun stått Dunlop på bilen, nestegang skal jeg prøve ut Michelin PS2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde minerva på 3 serien, og det funka helt kurant til normal gatebruk, og det er det bilen ble brukt til.

Næææi !???! gikk det ann å kjøre normalt med en normal bil som blir brukt til normale ting mens man kjører normalt, SELVOM du ikke hadde de dyreste dekka på markede ?

Hmmmm det var rart, jeg sitter med samme oppfatninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når det er vått føre og du må nødbremse stopper du like fort som du kunne gjort med skikkelige dekk? DA blir jeg imponert :)

 

 

Har selv kjørt på minerva dekk, fungerte forsåvidt greit nok på tørr asfalt. Men på vått er egen historie, helt ubrukelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte dette dekket etter å ha lest flere positive reviews i fjor: 

 

https://www.naf.no/forbrukertester/dekktester/sommerdekktest-2014/landsail-ls288/

 

 

Jeg hadde en litt tøff periode rent økonomisk, kan ikke si annet enn at det imponerte stort.. Kald asfalt, våt asfalt, elv, høye hastigheter i Tyskland.. Jeg foretrekker premium selv, men når kinesere kjøper Vredstein og appliserer teknologien i dekk med sære navn kan det faktisk funke finfint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har man i utgangspunktet ikke kjørt etter forholdene hvis dette skulle være nødvendig.

 

jeg har kjørt masse på spesielt nankang, å det funker bra, men det dekket som overasket meg best med tanke på pris å hvor greit det funka, er "linglong" hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har man i utgangspunktet ikke kjørt etter forholdene hvis dette skulle være nødvendig.

 

jeg har kjørt masse på spesielt nankang, å det funker bra, men det dekket som overasket meg best med tanke på pris å hvor greit det funka, er "linglong" hehe

Dummeste jeg har hørt, må være synsk du da. Eller kunne se rundt svinger.

 

Nytter ikke pokker hvor mye forhold du kjører etter om noe uventet skjer. Da tenker jeg ikke på uventet som miste grep elns og du gikk i grøfta,

 

Men trafikken kan stå bom stille rundt en sving den, barn kan være i veien ++++ Er umulig å tenke seg.

 

Men skjønner jo det ikke er vits å diskutere engang :) 

 

Jeg syns vertfall en prisdifferanse på noen få tusenlapper i løpe av 1-3 år er lite på tenke på, om man likevel bruker 100k i året på bilhold. Har jo selv og vært fristet til kjøpe billigdekk(kjøpte Nankang da jeg fikk lappen), men ved litt tenking så er det bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite produktivt å hisse seg opp, diskusjon er finfine saker så lenge folk holder seg saklige. Uansett, jeg sitter heller på med en god/tenkende sjåfør rullende på kinadekk enn med en uerfaren overmodig verdensmester med siste skrik fra Continental.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...