Gå til innhold

Den store høytrykksspylertråden

Dal-z
 Share

Anbefalte innlegg

Er veldig fornøyd med min Nilfisk, ikke sikker på modell og hvilken slange jeg har. Har vel hatt den i 3 år nå. Har vært nøye med å rulle slangen ordentlig opp hver gang etter bruk. Den såpebeholderen/skummeren som følger med er så som så, blir litt for mye veske så skummet renner fort av (ikke prøvd de råeste såpene på markedet). Men en skumlance koster ikke all verden, så det blir nok kjøpt inn. Vurderer denne også: (til å vaske vogna og utemøbler).

Endret av fish
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en Nilfisk 150.2 i går, etter at den gamle Kärcher'n fikk frostspreng etter å ha blitt satt ut i garasjen litt for tidlig i vår. Har ikke fått prøvd den enda, men den stålarmerte slangen er noe helt annet enn den stive slangen på Kärcher'n.

Noen som vil ha den gamle? Er en K5, ca. 5 år gammel, lite brukt, men som sagt lekk pga frostspreng. Vet ikke hvor mye som må byttes, men gis bort gratis mot henting i Drammen. Send evt. PM hvis interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Er denne stålarmert?

nå til helgen selger Jernia denne for 1499.

Skal kun brukes til å vaske bil i perioden Vår-høst,

http://www.jernia.no/produkt/-/vis-produkt/Karcher-K3-495-T250-H%C3%B8ytrykksvasker/58011846?gclid=CJ_9j8LJq8UCFQSzcgodt1kAfA

Ser at denne er 200 billigere skumbeholderen er med i pakka. (Skumbeholderen til karcher koster nesten 300 hos jernia)

http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/bilpleie/hoytrykksspylere/elektrisk-hoytrykkspylere/hoytrykksspyler-220133/

Er det kun vann pr. time som gjelder?

http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/bilpleie/hoytrykksspylere/elektrisk-hoytrykkspylere/hoytrykksspyler-220136/

denne koster 800 og har 440l/timen. med skumbeholder! Er dette beste kjøpet?

Skal KUN vaske bil, og må ikke ha verdens hardeste stråle, men litt bredde i stråla hadde ikke skadet.

Endret av hermanoo90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en gammel foma, den funker snus kan sikkert sjekke opp litt mer en dag jeg kommer på det. Kjøpte så jeg bruker foamlance fra bilnerden på den, det skulle gjerne vært hurtigkobling i stede.

Men en annen ting for billig å bra spyler kan være å følge med på bruktmarkedet, naboen fant en steamer som var lekk på en slange som ikke karcher hadde som reservedel lenger. Men han skrudde av slangen og tok den med på tess og fikk lagd ny. 2500kr for en steamer til 25000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foma, Kärcher og Nilfisk er alle gode merker innen høytrykksspylere. På jobben selger vi Foma og Kärcher. Kärcher K5 og K7 er de som leverer mest liter vann og høyest trykk. K5 er kanskje den jeg vil anbefale, ved tanke på pris og effekt(trykk og vannmengde). K3 er en billigere variant som er ilag med K4 er bestselgerne. Litt mindre trykk og en del mindre vannmengde, fungerer godt nok for de fleste, men mangler det lille ekstra om man kommer borti litt mer krevende spylejobber.

De som velger K3 og K4 er de som bare skal spyle platten og vaske bilen iblandt fordi de må. K5 selger vi til dem som vil ha det lille ekstra, ofte kommer de som synes det er moro å vaske bil innom og de går for K5(hender seg K7, men den er dyr) pga vannmengden. En del av disse kjøper slik understellsvasker som ble vist tidligere i tråden, genial sak. Vi har Foma også som sagt, men vi har bare én modell som ligger priset samme som K7 og den selger vi nesten aldri, rett og slett fordi den er for dyr.

Det er selvsagt forskjellig slange på K7 kontra resten, men er det vits til hjemmebruk? Neppe. Og alltid ta inn høytrykksvaskeren før det blir frost. Hvert år kommer folk innom og klager på at de lekker når de tar den frem om våren, men det er dessverre/heldigvis ikke garantisak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kärcher K7 koster 5390,- hos oss, den tar 160Bar og 600l/h, 10 meter forsterket slange.

K5 koster 2990,- 145 Bar og 500l/h, 8meter slange

K4 koster 2490,- 130 Bar og 420l/h, 6meter slange

K3 koster 1690,- 120 Bar og 380l/h, 6meter slange

K2 koster 899,- 110 Bar og 360l/h, 4meter slange

Edit: nå skal det sies at det er kun K4 av disse som er premium, de andre er classic. Premium har blant annet innebygd slangetrommel, de andre har bare "krok" for å henge slangen på. Priser er for Coop Extra Bygg i Molde, hva de andre opererer med vet jeg ikke :-)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil dere si dere enige at 440 liter timen og 120 bar for en nilfisk til 799 er det beste for penga for en "grei" høyttrykkspyler? Den jeg linka til litt over her fra Jula? :)

Her er en video av den, ser veldig kurant ut for bilvask når han vasker bilen, og skumgreia følger med :D

https://m.youtube.com/watch?v=2lirSXsrAAM

Sent from my iPhone using Tapatalk

Endret av hermanoo90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil dere si dere enige at 440 liter timen og 120 bar for en nilfisk til 799 er det beste for penga for en "grei" høyttrykkspyler? Den jeg linka til litt over her fra Jula? :)

Her er en video av den, ser veldig kurant ut for bilvask når han vasker bilen, og skumgreia følger med :D

https://m.youtube.com/watch?v=2lirSXsrAAM

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er bra deal :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...