Gå til innhold

Den store høytrykksspylertråden


Dal-z
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann

 

 

Skal kjøpe meg høytrykkspyler etterhvert ettersom jeg ikke har det for øyeblikket, men hvilken skal jeg gå for?

Har ikke satt meg noen form for makspris, men ser for meg å bruke et par-tre tusen på ny spyler. Ønsker en grei spyler som skal brukes til bilvask, samt vask av husvegg/uteplass etc.

Ser helst at det er slangetrommel på den, så en slipper å kveile opp slangen hver gang en har brukt den. Det er også en fordel at slangen ikke er forferdelig stiv.

 

Har NULL peiling på høytrykkspylere, så setter pris på gode forslag! :)

Endret av Dal-z
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kercher og nilfisk er jo veldig bra, men koster ofte litt mere en 2-3 tusen for en bra en, tipper du "bør" opp i 4-5 tusen da får du litt skikkelige greier :-)

 

jeg har en liten kercher med slange trommel og såpeboks , kosta typ 2-3 tusen ny, funker kjeme fint, å bra med trykk, men den har jo et litt smalt "sprøytebilde" i forhold til de som koster litt:-) så tar jo litt lengre tid og vaske biler osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det vel igrunn, jo dyrere, jo bedre som gjelder i stor grad. Følg litt med i reklameaviser til f.eks. Obs Bygg og andre tilsvarende butikker, det er ofte tilbud nå når det nærmer seg vår.

 

Har selv Kärcher K5, men har byttet ut slangen med en armert på 15m på en egen trommel som kan henges på veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det at Kärcher K5 har fått litt negativ omtale pga. porøs plast, har dere samme erfaringer med det? Får ta å følge litt med i tilbudsavisene som kommer nå fremover. Kjedelig å måtte dra på Shell/Statoil hver gang en skal vaske bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en som har høy vannmengde, gjerne 500 liter. De billlige har lav vannmengde (gjerne nede på 300 tallet) og da tar det vinter og vår å få vekk såpa. Det hjelper ikke med høyt trykk hvis vannmengden er lav, da er det bedre med en 19mm hageslange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Den var ikke dum :) jeg vil hvertfall anbefale trådstarter å kjøpe en med armert slange.

Er den i plast så sprekker den og da koster det 1000kr for en ny armert..

Har nettopp gjort det selv. Jeg har nilfisk. Ikke særlig fornøyd med den, men har ingen annen erfaring heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte den mellomste i proffserien til karcher i fjor. Høy vannmengde og høyt trykk. Det positive er at alle koblinger og selve vannpumpa i den er av messing, samtidig som slange og lanse er av helt annen kvalitet enn de butikksolgte i K-serien. Ga vel 9000,- å dette er spyler jeg ser for meg å ha i årtier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett underspyler til andre merker (det betyr ikke at det ikke finnes), men man kan bruke den fra Kärcher med Nilfisk-spyler om man benytter adapter har jeg forstått.

 

Ser for meg det blir litt styr om man har grus eller pukk i innkjørselen, men alt går jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...