Gå til innhold

Hva lønner seg ang. forsikring?

Alex1hw
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke mye om dette, men skal snart kjøpe meg min første bil. Det blir en E46. Jeg er 18 år, og kommer til å kjøre til og fra skolen et parr ganger i uka. Det jeg lurer på er om det lønner seg å ha bilen i navnet på faren min eller på meg selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det kommer an på hva du er ute etter..

Vil du ha billigest mulig pris, så er farrdin sansyneligvis det billligeste. Men da får du ikke noe bonus.

Men du bør hvertfall sjekke litt rundt med tanke på pris på deg selv.

Om du finner en billig du klarer og leve med, lønner det seg og bytte med en gang du kan få mer bonus.
Gjør du det kan du stige fortere. :P

Dama mi hadde hatt bilen sin på faren til ho var 25, men da kjøpte ho ny og ville ha den på seg selv.
Siden vi bor sammen, og jeg hadde på det tidspunktet over 50%, så fikk hu starte på 50%.
Etter et år bytta vi, og da fikk ho 60%. Så ho gikk fra 20 til 60 på 2 år.. :P Men hadde ikke gått om jeg ikke hade

hatt over 50 selv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne ikke legge sammen bonuser sist jeg styra med det der iaff.   men fikk byttet bonus bilene imellom slik at det ble mere bonus på den som ble dyrest. 

har alltid brukt if,  var desidert billigst hos meg iallefall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Vardia nå, men de forsikrer kun personer over 25 år. Halverte summen på min E39. Betaler nå 4500,- med full kasko og 16000 km. Og 75% bonus. De aller fleste skal ha over 8k, med 12000 km. Sparte et par tusen på subaruen også.

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man bli svartelistet av å bytte forsikring hele tiden?

Kan man legge sammen bonus fra to biler?

Nei, det vil jeg ikke tro. Forsikringsselskaper vet at unge førere bytter forsikring ofte uansett.

Glemte å legge til at DNB også er veldig billige på unge førere.

Jeg bruker Vardia nå, men de forsikrer kun personer over 25 år. Halverte summen på min E39. Betaler nå 4500,- med full kasko og 16000 km. Og 75% bonus. De aller fleste skal ha over 8k, med 12000 km. Sparte et par tusen på subaruen også.

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Det er en fin pris. Jobbet i Vardia tidligere før jeg gikk over til Nemi. 

Sjekket kjapt om jeg klarer å matche den prisen. Det stemmer nok at de fleste kommer på ca 8k. Jeg kommer på ca 7-8k.

Endret av UFC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Bruker Storebrand, fikk tilbud fra IF nettopp som kom ut 6k dyrere enn det eg har hos Storebrand. 2 biler, 2 sykler, innbo, reise, personforsikring. Gjensidige boikotter eg noen år pga elendig oppfølging ved en skadesak eg var uskyldig part i. Har fordel gjennom jobb hos storebrand, og gjennom Nito hos gjensidige.

Anbefaler å ta forsikringa på deg selv, på en e46 er det vel ikke vits med mer enn delkasko, så blir vel ikke så dyrt kanskje? Tenk hvis om 4 år har du har råd til en m3, og forsikringen koster 40k. Om du har startet forsikringen på deg selv nå har du 20+40=60% bonus, da må du betale 16k. Om du ikke starter bonussamlingen nå, men forsikrer på far, får du 20% bonus, og må betale 32k for forsikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Vardia og sparte en tusenlapp eller to på å bytte til If (to biler og hus).

Virker som det er veldig individuelt med forsikringspriser, og det beste er å ta en skikkelig ringerunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal gjøre det som er absoultt billigst kjøper man en gammal toyota fra 90-tallet, ansvarsforsikring med 6000 km i året og kjører som en prest til man er 23 år.

Når man da kjøper seg en hysterisk sportsbil har man 70% bonus, er over 23 og er hakket mer ansvarsfull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bra svar dere! :)

Får se hva det blir å gjøre. Starter snart med jobb i helgene osv, så får bedre råd da. :)

Hvis jeg skulle gitt et bedre svar ville jeg svart følgende:

Først og fremst: Jo mindre motor, jo bedre, dessverre. Ikke bare bruker du mindre spenn på bensin, bremser og dekk, men forsikringen blir vesentlig billigere. Det er helt enorm forskjell i pris på å forsikre rekkefirer og rekkesekser, sist jeg sjekket. Som regel er sedan, cab og stv. billigere enn coupe også.

Finn så et familiemedlem som er 40+, ikke eier en bil eller har bilforsikring og heller ikke har planer om å skaffe seg det. Dette fordi du kan være uheldig å bulke og da er det kjedelig for dette familiemedlemmet å ha malus når vedkommende evt. skal tegne bilforsikring i fremtiden.

Registrer deretter bilen og forsikringen på vedkommende, med denne personens samtykke. (Selvsagt.) I mitt tilfelle ble dette muttern, siden fattern alltid har stått for bilparken og hun etter all sansynlighet aldri kommer til å tegne en bilforsikring.

Deretter kjører du som om du har lånt bilen til du har oppnådd ca 40% bonus, så ringer du diverse forsikringsselskaper og sier at du har 40% bonus idag og er villig til å vurdere å bli kunde hos dem hvis du får 50% bonus ved tegning av bilforsikring.

Dette gjorde jeg og jeg har nå 70% bonus på begge bilene mine.

Den ene er delkaskoforsikret, den andre har superduperkasko eller hva det nå kalles, og jeg betaler ca. 10.000 i året for begge.

Dette funket ihvertfall for meg. Lykke til med bilkjøp :bmw:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...