Gå til innhold

Til alle med N47 motoren! Det kjente problemet med registerkjedet!


ThomasLS
 Share

Anbefalte innlegg

Så at TRF-Racing ikke hadde så veldig tilovers for N47 og N57 motorene, så da blir man jo skeptisk.

Hvordan tørr du å kjøre Mercedes 211 da med alle de problemene de har?

Alle biler\motorer\deler har sine svakheter. Mtp. hvor mange BMW modeller som triller rundt med disse motorene, så er det ikke noe større problem med disse, en mye annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare presisere: Jeg synes det er ufattelig synd, totalt unødvendig, og en kjemptabbe av BMW mtp problemene en del av disse motorene har hatt. Hvis man ser bortifra det, og ser på motoren rent "teknisk" så er det en motor jeg har mye till overs for. Den puster eksempelvis svært bra og er dermed ganske enkel å få mye effekt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til CrZyWiz: Med 211 etter faceliften som kom i 2007 har de fått skikkelig orden på bilen. Ikke mye problemer med 2007-2009 modellene nei. Skal være enig i at den var belemret med en god del problemer fra 2002 til og med 2006.

 

Men tilbake til tråden, TRF-Racing, er det så at senere utgaver av N47 og N57 er relativt problemfrie motorer?  Evt. fra hvilken årgang fikk de bort barnesykdommene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å skrive en lang avhandling, les gjennom denne tråden. Angivelig skal register problemene har opphørt ihht datoer publisert i puma. Dog, har det oppstått problemer også med senere versjoner, men i langt mindre omfang. Det later for meg til at de begynner å få kontroll. Har ikke hørt om noe på f1x og f3x, men det er også relativt nye biler enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare presisere: Jeg synes det er ufattelig synd, totalt unødvendig, og en kjemptabbe av BMW mtp problemene en del av disse motorene har hatt. Hvis man ser bortifra det, og ser på motoren rent "teknisk" så er det en motor jeg har mye till overs for. Den puster eksempelvis svært bra og er dermed ganske enkel å få mye effekt i.

Det er ikke en designfeil men defekte deler levert av underleverandører. Det fant jeg ut nylig via BMW men det er ikke offisielt for å skåne underleverandør eller hva vet jeg. Synes både N57 og N47 er fantastiske motorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en designfeil men defekte deler levert av underleverandører. Det fant jeg ut nylig via BMW men det er ikke offisielt for å skåne underleverandør eller hva vet jeg. Synes både N57 og N47 er fantastiske motorer.

Bmw var nok klar over dette så de er like mye å skylde som en underleverandør.

Motorene har vært i produksjon siden 2007 og registrene begynte ikke å bli bra før på 2012 modellene, det er ganske latterlig egentlig mtp hvor stort volum disse er produsert i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmw var nok klar over dette så de er like mye å skylde som en underleverandør.

Motorene har vært i produksjon siden 2007 og registrene begynte ikke å bli bra før på 2012 modellene, det er ganske latterlig egentlig mtp hvor stort volum disse er produsert i.

Er nok litt mer komplisert enn som så, en kan ikke bare uten videre stoppe produksjonen, det ville gitt BMW likviditetsproblemer selv om de er så stor som de er, de har løst det nå på en god måte og folk får den oppfølgingen de trenger. Er ikke i nærheten av arrogansen folk møter hos VAG konsernet vedr. TFSI motorene som har omtrent samme problem men langt mer omfattende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok litt mer komplisert enn som så, en kan ikke bare uten videre stoppe produksjonen, det ville gitt BMW likviditetsproblemer selv om de er så stor som de er, de har løst det nå på en god måte og folk får den oppfølgingen de trenger. Er ikke i nærheten av arrogansen folk møter hos VAG konsernet vedr. TFSI motorene som har omtrent samme problem men langt mer omfattende.

Og honda på dieslene sine. Ikke mye godvilje å få der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter å lest litt rundt omkring på diverse forum ang. N47 registerproblematikken (bl.a. her: http://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?t=62400), ser det ut som at det er biler fra 02/2007 til 01/2009 som er mest utsatt for havari eller problemer, mens biler fra 01/2009 til 03/2011 er mindre utsatt for havari, men lyden kan fortsatt komme.

 

Er dette noe dere ville vektlagt i et bruktbilkjøp?

Driver å ser etter E91 320xdt / xdat fra høst 08 og oppover til 2010 ca. Det ultimate spørsmålet er da med tanke på denne registerkjedeproblematikken om det er "lurest" å sikte seg inn på en høst '08 modell som har gått forholdsvis langt (ca 150k km) til en rimelig pris, eller en høst '09 modell som har gått vesentlig mindre (ca 110k km) til maksbudsjettet vårt på ca 250k. - Gitt at begge har komplett servicehefte og forholdsvis lik utstyrsliste. Vil en ekstra kjøpskost på 30k+ være verdt det kun sett ut fra registerkjedeproblemene?

 

Inputs anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å lest litt rundt omkring på diverse forum ang. N47 registerproblematikken (bl.a. her: http://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?t=62400), ser det ut som at det er biler fra 02/2007 til 01/2009 som er mest utsatt for havari eller problemer, mens biler fra 01/2009 til 03/2011 er mindre utsatt for havari, men lyden kan fortsatt komme.

 

Er dette noe dere ville vektlagt i et bruktbilkjøp?

Driver å ser etter E91 320xdt / xdat fra høst 08 og oppover til 2010 ca. Det ultimate spørsmålet er da med tanke på denne registerkjedeproblematikken om det er "lurest" å sikte seg inn på en høst '08 modell som har gått forholdsvis langt (ca 150k km) til en rimelig pris, eller en høst '09 modell som har gått vesentlig mindre (ca 110k km) til maksbudsjettet vårt på ca 250k. - Gitt at begge har komplett servicehefte og forholdsvis lik utstyrsliste. Vil en ekstra kjøpskost på 30k+ være verdt det kun sett ut fra registerkjedeproblemene?

 

Inputs anyone?

Når du kjøper en et år nyere bil som har gått mindre så ville jeg ikke fokusert på registerkjedet og sett meg helt blind på det. Ville sett mer på de tingene som ofte blir slitt på de alle og det er foringer, dempere, fjører etc...de vanlige slitasjedelene. Så ville jeg samtidig ringt til BMW og oppgitt bilens vin og spurt de om det ligger inne en aksjon på den eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...