Dweezil Skrevet Februar 8, 2015 Share Skrevet Februar 8, 2015 (endret) Hvilken BMW-modell bør man se etter hvis man ønsker en bil til turkjøring i sommerhalvåret? Kriterier: - Bensin rekkesekser - Karosseritype cabriolet, kupé eller sedan - Fire seter (men ikke krav om plass til voksne bak) - Nogenlunde driftssikker - Budsjett: maks 200.000 Er ikke i markedet for kjøp akkurat nå, men sonderer modeller og motorer med tanke på kjøp om et par år. Endret Februar 8, 2015 av Dweezil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiasw Skrevet Februar 8, 2015 Share Skrevet Februar 8, 2015 (endret) Denne f.eks? Er en her inne som eier. Godt tatt vare på tror jeg http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55633536&searchclickthrough=true Evt. denne, E92 som er et av de fineste karosseriene! Ikke R6, men 170hk manuell og M-Sport, samt 2008 modell http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55592608&searchclickthrough=true Eller denne http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=54679114&searchclickthrough=true Endret Februar 8, 2015 av tobiasw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Februar 8, 2015 Share Skrevet Februar 8, 2015 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=54332161&searchclickthrough=truegammel men god? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dweezil Skrevet Februar 8, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2015 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=54332161&searchclickthrough=true gammel men god? Fristende med billig M3... Men med tanke på driftssikkerhet tror jeg kanskje det er lurt å gå noe ned i motoreffekt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiasw Skrevet Februar 8, 2015 Share Skrevet Februar 8, 2015 Fristende med billig M3... Men med tanke på driftssikkerhet tror jeg kanskje det er lurt å gå noe ned i motoreffekt... Har hørt at M-biler kan bli veldig dyrt å vedlikeholde. Alle servicer og deler er dyrere bla. Se på noen av de jeg linket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dweezil Skrevet Februar 8, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2015 (endret) Denne f.eks? Er en her inne som eier. Godt tatt vare på tror jeg http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55633536&searchclickthrough=true Lekker! Og jeg var ikke klar over at E46 320i har sekser! (Har best oversikt over nyere BMW, og der må man jo opp på 335 for å få bensinsekser... ) Endret Februar 8, 2015 av Dweezil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiasw Skrevet Februar 8, 2015 Share Skrevet Februar 8, 2015 Flott den der ja, liker E46 godt Med M-Sport er de veldig sporty å kjøre. 320i med R6 og 170hk er ikke en supersprek bil, men 0-100 km/t på ca 8sek holder vel for å få kost seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dweezil Skrevet Februar 8, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2015 Evt. denne, E92 som er et av de fineste karosseriene! Ikke R6, men 170hk manuell og M-Sport, samt 2008 modell http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55592608&searchclickthrough=true Fin bil, men tror jeg må prioritere sekser. Ser at det er populært å fotografere ved hovedinngangen til Statoil Fornebu... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dweezil Skrevet Februar 8, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2015 Hva med denne? http://www.finn.no/54070601 Ordinært utseende, men det kan fikses på. Sedan kanskje ikke helt optimalt, men praktisk. Mangler skinnseter, men det kan man muligens leve med. Pluss: Rekkesekser og manuelt gir. Lav km! Det blir uansett ikke noe kjøp i år, må få sanert mer av gjelda på 520d-en først... Men om noen år kan det bli aktuelt. Spennende å orientere seg om aktuelle modeller og motorer så lenge! Bra med tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 8, 2015 Share Skrevet Februar 8, 2015 Jeg tenker jo umiddelbart på biler som E24 635CSI, E36 M3, E31 850I (V12er dog), E34 M5, Z3 2,8 Coupe eller E89 Z4 2,5I Skal man først ha sommerbil så kan man jo likegodt gjøre det skikkelig, ikke noe døll 320I som står å råner på Esson eller "grå mus" av en 325I sedan. Med ditt budsjett så er det fullt mulig å finne velholdte eksemplarer og driftsikre eksemplarer av bilene jeg lister opp over her Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Februar 8, 2015 Share Skrevet Februar 8, 2015 e36 m3 uten tvil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Februar 9, 2015 Share Skrevet Februar 9, 2015 (endret) e38 740 eller e38 750 ( ja jeg veit det sto rekke sekser ) Der finner du bra eksemplarer til LANGT under ditt budsjett. Vertfall i 740, E38 som sommer cruise bil er fenomenal, god og sterk motor, går helt greit. og det er en "shitload" med plass til og være sedan. å sist men ikke minst, de ser barske ut Endret Februar 9, 2015 av stig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 9, 2015 Share Skrevet Februar 9, 2015 Nå har vel ikke trådstarter skrevet så mye om det, men i mine øyne er en sommerbil en liten og leken bil, e38 er ikke helt der. Personlig ville jeg kikket på e46 coupé og cabriolét. Du bør kunne finne en ganske grei 330Ci innenfor budsjett, og gjerne en med Club Sport-pakken. Nå er vel ikke akkurat dette en liten og leken bil heller, men når man skal ha bakseter så begrenser det endel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Februar 9, 2015 Share Skrevet Februar 9, 2015 Nå har vel ikke trådstarter skrevet så mye om det, men i mine øyne er en sommerbil en liten og leken bil, e38 er ikke helt der. Personlig ville jeg kikket på e46 coupé og cabriolét. Du bør kunne finne en ganske grei 330Ci innenfor budsjett, og gjerne en med Club Sport-pakken. Nå er vel ikke akkurat dette en liten og leken bil heller, men når man skal ha bakseter så begrenser det endel. Helt uenig, for i mine øyne skal man helst ha litt barske comfortable biler på sommeren, men når det blir - grader ute, mørket sniker seg innpå, nysnøen ligger fint på sideveia, og alle brøytestikkene står fortsatt oppreist, det er DA man skal en liten og leken bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dweezil Skrevet Februar 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2015 (endret) Jeg tenker jo umiddelbart på biler som E24 635CSI, E36 M3, E31 850I (V12er dog), E34 M5, Z3 2,8 Coupe eller E89 Z4 2,5I Skal man først ha sommerbil så kan man jo likegodt gjøre det skikkelig, ikke noe døll 320I som står å råner på Esson eller "grå mus" av en 325I sedan. Med ditt budsjett så er det fullt mulig å finne velholdte eksemplarer og driftsikre eksemplarer av bilene jeg lister opp over her Mange gode tips der! Rent designmessig må jeg si jeg er svak for E89 Z4, visste ikke at Z4 sDrive 23i hadde rekkesekser. Dette tror jeg må være en ideell kraftpakke: fin sekserlyd og passe mengde hk! Denne ser jo riktig så snasen ut: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55182063&searchclickthrough=true Riktig nok et godt stykke utenfor budsjett, men en slik bil vil jo antakeligvis være fint innenfor om noen år, i hvert fall om man tøyer budsjettet litt... Enig med din kommentar om 320i/325i! e36 m3 uten tvil Hadde sikkert vært gøy, men så var det dette med reparasjonskostnader, da... Tipper de fleste brukte M3 rundt 200k har hatt både 3 og 4 eiere, og har blitt kjørt ganske så brutalt til tider. e38 740 eller e38 750 ( ja jeg veit det sto rekke sekser ) Der finner du bra eksemplarer til LANGT under ditt budsjett. Vertfall i 740, E38 som sommer cruise bil er fenomenal, god og sterk motor, går helt greit. og det er en "shitload" med plass til og være sedan. å sist men ikke minst, de ser barske ut E38 er en majestetisk bil, ingen tvil om det! Men jeg har jo en familiefrakter med god plass fra før, så en sommerbil må nesten være liten og kvikk, synes jeg. Nå har vel ikke trådstarter skrevet så mye om det, men i mine øyne er en sommerbil en liten og leken bil, e38 er ikke helt der. Personlig ville jeg kikket på e46 coupé og cabriolét. Du bør kunne finne en ganske grei 330Ci innenfor budsjett, og gjerne en med Club Sport-pakken. Nå er vel ikke akkurat dette en liten og leken bil heller, men når man skal ha bakseter så begrenser det endel. Enig med deg i liten og leken! Z4 er jo perfekt, sånn sett, men med småbarn i huset aner det meg at jeg må ha bil med bakseter for å få brukt den noe særlig... Alternativet er å vente til barna ikke lenger orker tanken på å dra på biltur med far, og da fleske til med en snerten roadster. Endret Februar 9, 2015 av Dweezil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå