Gå til innhold

Nye BMW 7 Serie uten kamuflering - G11 2016

quandt1960
 Share

Anbefalte innlegg

Hvorfor tror du det vil koste så mye som 25000 kr i Norge?

Se på adaptive LED lykter til F10 f.eks. De koster 1990 euro i Tyskland og 22000 kr i Norge, så laserlys til nye 7 serien bør koste maks 15000 kr i Norge.

Edit: Fant ikke pris på laserlys til i8 i Tyskland, men i Italia koster de 9750 euro.

Prisene til Norge blir bestemt av BMW Skandinavia (Stockholm). En vurderer da blant annet hvor mange enheter en kan selge og setter priser basert på det og hva leverandørene i Norge også skal sitte igjen med. Norge er som kjent et land med høye lønninger, det må betales på et vis.

Koster omtrent 10000 euro i Tyskland og. Prisene i de fleste EU land er ganske like. 97000 kr i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos BMW ble jeg fortalt at prisene på utstyr er de samme uansett hvilket land man kjøper bilen i, forutsett at dette landet ikke har avgift på ekstrautstyr slik f eks Danmark har. Derfor er gjerne norske biler veldig godt utstyrt i forhold til motorisering (som skattes hardt) mens svenske biler er godt motorisert men spartansk utstyrt. I Sverige er det vanlig at en F10 har manuell og stoffseter, det sjokkerte meg litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har virkelig tatt luksus til et fullstendig nytt nivå. Dette er minst på høyde med det Mercedes noensinne har klart og i mine øyne mer. Audi er ikke i nærheten og hva gjelder håndverk så kan kanskje Bentley være litt i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett og slett nydelig den Individual 7-serien. 

Stilig konserthus også forresten, vet du hvilket Fredrik?

Godt spørsmål. Jeg brukte litt tid på å finne ut av dette, men det er Festspielhaus Erl som ligger helt i den nordlige enden av Tirol i Østerrike, bare et par kilometer fra grensen til Tyskland og rundt 50-60 Km fra München. En fantastisk flott bygning som er tegnet av det samme arkitektkontoret (Delugan Meissl Associated Architects) som bl.a også har tegnet det nye Porsche museet i Stuttgart... :)

http://www.dezeen.com/2012/12/26/festival-hall-of-the-tiroler-festspiele-erl-delugan-meissl-associated-architects/

https://www.google.dk/maps/place/Erl,+%C3%98strig/@48.081842,11.7114121,9z/data=!4m2!3m1!1s0x47763c10dd224d4f:0xae990f46d1c27363

gallery_38233_76_199151.jpg

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett den nye 7 serien i virkeligheten, satt også inni den, både foran og bak.

Bilen er helt rå og oser av luksus, både utvendig og innvendig. Alt fra matrialvalg til elektronikk er av ypperste klasse.

Eks, som mange har fått med seg, bilen kan kjøres med fjernkontroll, touchscreen, eller man kan styre infoskjermen med fingerbevegelser, panoramatak (skylaunche) med ledlamper, slik at det ser ut som stjernehimmel........osv

Fantastisk bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi er ikke i nærheten og hva gjelder håndverk så kan kanskje Bentley være litt i nærheten.

Der sier du det, man må opp på Bentley eller Mayback for å sammenlikne dette. Ekstremt flotte detaljer det var i den Individual modellen, synes kanskje det var litt vel mange Individual emblemer med det er tiden vi er i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å ikke blande design og kvalitet på materialer/funksjoner. Hva man synes om et design er høyst subjektivt, mens høy kvalitet på materialer og funksjoner kan måles etter ulike objektive standarder. Bentley og f.eks Rolls-Royce (made by BMW) har et konservativt design fordi kundegruppen stort sett er 50+ år. Disse bilmerkene er i utgangspunktet ikke ment å være attraktive for yngre kundegrupper og f.eks den nye 7-serien inkl. den direkte konkurrenten S-klassen (samt spinoff modellen Mercedes-Maybach) har derfor et mer moderne design (les: det ville være dumt hvis Rolls-Royce og 7-serien overlapper hverandre i for stor grad). Kvaliteten på materialer og funksjoner er imidlertid av en helt annen klasse i Bentley og Rolls-Royce enn 7-serien (inkl. Individual). Det skulle nesten bare mangle iom. at selv den billigste Bentley modellen (inkl. Rolls-Royce) koster over det dobbelte av den dyreste 7-serien (i Tyskland). Det er tykkere tepper av en høyere kvalitet, høyere kvalitet på skinnet, høyere kvalitet på tilpasninger og sømmer, bedre lydisolering/demping av vibrasjoner (selv den letteste Bentley modellen veier 300 Kg mer enn den tyngste 7-serien), høyere materialkvalitet på treet, mindre bruk av plastikk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det det med opplevd kvalitet da. Trelistene i dasjbordet trenger ikke å være massive for at det skal føles og kjennes bra ut, samme med skinn og øvrige interiørdetaljer :) Det er nettopp der VW er flinke, de får interiører som ikke er så påkostet til å føles påkostet og premium..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... og så absolutt med Audi, men det er langt, langt fra hva man opplever i en Bentley eller Rolls-Royce. Man må nesten ha sittet i en Bentley eller Rolls-Royce for å fatte nivået og hvor høy kvaliteten på materialer og funksjoner egentlig er... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... og så absolutt med Audi, men det er langt, langt fra hva man opplever i en Bentley eller Rolls-Royce. Man må nesten ha sittet i en Bentley eller Rolls-Royce for å fatte nivået og hvor høy kvaliteten på materialer og funksjoner egentlig er... :)

Har suttet både i Bentleyer og RR, Alpina B7 etc...Klart Bentley og RR er et lite hakk opp i kvalitet på en del materialer men jeg synes virkelig ikke det er ekstreme forskjeller ift BMW sine Individual 7 serie (F07), de har virkelig noen crazy finisher på de. Men så såg jeg disse bildene av skinnet i den nye og tenkte. Holy Shit! Se på detaljene, sømmene etc. Det er virkelig Bentley og RR klasse. Siste S-Klasse har jeg såvidt sjekket ut og er naturlig nok imponert men jeg gleder meg å se den nye 7 serien, antagelig i Tyskland på sensommeren. Utifra bildene å dømme så er dette crazy. Perforerte skinnseter med diamantsøm og skinnfletting. Crazy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...