Gå til innhold

Nye BMW 7 Serie uten kamuflering - G11 2016

quandt1960
 Share

Anbefalte innlegg

Så det du sier er at de 100000 Euro (ca. 875000 NOK uten avgifter) som man betaler ekstra for den billigste Bentley modellen vs. den dyreste 7-serien bare er merkevare, image og status. Dette er harde bud og vanskelig å ta alvorlig... :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sittet på i en Bentley Continental GT for en del år siden, den var ny da men er jo fortsatt den billigste modellen til Bentley. Jeg husker at jeg ble imponert over at alt var skinntrukket og så dyrt ut, men på samme tid så virket det veldig som en forfinet Audi. Veldig mye av knaper og små detaljer som beltelåsene, bryter til lys osv kom direkte ifra delehylla hos VAG. Nå er det i hovedsak Bentley Continental Flying Spur som 7-serien er mest nærliggende å konkurrere med, og med Individual så er den ikke sååå langt unna altså. Det er også den reaksjonen flere kom med på det amerikanske markedet da den ble vist for ett spesielt utvalg av kunder.

Rolls Royce har jeg bare sittet i, en Phantom som sto på BMW Welt og en Ghost som sto hos Autostrada i Oslo. RR er og blir RR når det kommer til overdådig luksus, ingen over og ingen ved siden av. Men det er verd å nevne at Ghost i grove trekk er basert på F01 7-serie ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde Bentley besto av tysk produserte deler som ble shippet til England. Der de ble satt sammen "for hånd"/montert, på lik linje med RR.
I tillegg har jeg hatt inntrykk av at Continental i bunn og grunn er en påkostet/pimpa VW Phaeton. Så vet ikke hvor imponert jeg blir av disse high end merkene. Produksjonen av slike biler er begrenset med vilje for å kunne opprettholde kunstig høye priser og ventelister. Ja de er mer påkostet med mer og bedre skinn, tykkere tepper, mer støydemping osv, men det veier ikke opp for prisen. De store bilprodusentene som eier slike high end merker har ganske rå avanse på sine modeller. 
Har selv stått å beundret en tidlig Bentley Continental GT med litt sær interiørfarge. Den var en vakker bil innvendig og utvendig, men det sto en 08 S63 AMG rett ved som i mine øyne matchet den ganske bra og var overlegen med tanke på utstyr. Tok en uhøytidelig måling av tykkelsene på rutene mellom de to, og da vant S-Classen. Den kan ha hatt ekstrautstyr som isolasjonsglass/doble ruter uten at jeg vet det.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du sier er at de 100000 Euro (ca. 875000 NOK uten avgifter) som man betaler ekstra for den billigste Bentley modellen vs. den dyreste 7-serien bare er merkevare, image og status. Dette er harde bud og vanskelig å ta alvorlig... :-k

Ja fordi en Bentley og RR er boss i en sving men har god komfort. BMW klarer kunststykket om også å gi deg en gøy bil å kjøre samtidig som de har utmerket kvalitet og finish og komfort. Utifra bildene å dømme tar G11 dette til nye høyder. RR deler veldig mange deler med BMW og de har samme skinnleverandør til Nappaskinnet etter det jeg har forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den nye 7-serien, kjempefin bil! :) Jeg liker Audi A8 også svært godt og for meg stiller de likt. Ser debatten om Bentley og RR. Det skulle jo bare mangle at Bentley og RR er et hakk eller to over i kvalitet(men hva er ikke bra kvalitet på dette nivået?, dere skjønner hva jeg sikter til). Om A8 og 7-serien skulle konkurrere mot Bentley og RR hadde nok både Audi og BMW fått det til, men prisen deretter også. Eneste at de mangler den statusen som RR og Bentley har, misforstå meg rett. Mercedes S-Klasse er jeg ikke helt der på, men med AMG er denne også fin. Anbefaler alle å sjekke ut Brabus 900 Rocket, stod en slik utenfor 5-stjernerhotellet ved Louis Vittou i Paris, DEN var heftig.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...