Naskeladden Skrevet Februar 13, 2015 Share Skrevet Februar 13, 2015 Hallo, er en gutt på 17 som snart tenker å gå til innkjøp av en Bmw mest sansynelig og har fått øye på en jeg syntes så veldig bra ut og til grei pris. Eneste problemet var at denne virket litt slap i forhold til de andre jeg har sett på (http://www.finn.no/55501839) er da denne det er snakk om Med "bare" 105 hest er jeg usikker på om det blir en bil jeg kommer til og bli lei av fort etter som jeg har en liten kjerlighet for fart å spesielt akselerasjon. Kommer rett fra mopedtiden og har lite peil på bil å trimming men etter litt lesing eg det turbo som ser ut til og være det normale "trimmen" på biler. Mitt spm er da er dette en virkelig slapp bil? Eller går det ann og ha det morro med denne og? Antar at det ikke er turbo i denne og hvor masse hadde dette kostet og få satt inni viss det er noe man pleier og gjøre? Eventuelt hvordan høres disse bilene ut? Er det noen lette måter å få en tøff lyd i disse som ikke hørres for harry ut? Takker for Svar! -Naskeladden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Februar 13, 2015 Share Skrevet Februar 13, 2015 (endret) Det med grei pris, hvor får du dette ifra? Synes selv denne var forferdelig overpriset! Du gir ikke så mye for en 3-serie preface med 4-sylindret motor, punktum.... Ikke har den multifunsjonsratt, ikke har den skinn. Den mangler også xenon, og mye annet utstyr som jeg mener må til for å rettferdiggjøre den prisen der.. Det eneste som teller positivt for den bilen der, er den lave kilometerstanden... Et støvete motorrom med tom spylervæsketank, ettermontert xenon og powerfilter, sender dårlige signaler til meg iallefall.. Og ja, en 318i er slapp. En 320i med M52 er også slapp, selvom den gir den tilfredsstillende 6'er-lyden Jeg hadde aldri kjøpt en E46 med firermotor, da denne verken gir lyd eller effekt, samt at å sette på turbo på en slik bil, muligens blir de dårligst investerte pengene du noengang har brukt Edit: For å sammeligne, solgte jeg nettop min 320i 2000mod, med mtech2, dynavin, sort sportskinn, multifunksjon, org xenon, oppgradert stereo, godkjent senket, med kostbare 19" E92 M-sport hjul osv osv osv. til 38 000,- ... Påkostet mye, og mener selv prisen ikke var for lav... Endret Februar 13, 2015 av Eksos Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Februar 13, 2015 Share Skrevet Februar 13, 2015 Eksos: Dette er jo ingen 318i men 316i. Til den prisen og slik den fremstår burde det jo nesten vært en 320i. I mine øyne er ikke denne strøken, noe som den burde være til den prisen. Enig at signalene ikke er positive mtp. filteret som bare ligger og slenger oppå halve filterboksen, og de ettermonterte Xenonlyktene. At det må utbedres feil og mangler trekker jo heller ikke opp. Det står jo spesifisert i teksten. Vindusheisen som nevnt koster deg fort 2500 i kun deler hvis du fikser selv. Neste EU allerede i mai. Da må nok xenonkitet garantert plukkes ut til den tid. Kort utstyrsliste: http://www.bmwarchiv.de/vin/ax07560.pdf Men for all del. Pen bil å se på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Februar 13, 2015 Share Skrevet Februar 13, 2015 For dyr. Altfor dyr. Spesielt mtp at den ikke ser ut til å være i superbra stand, samt mangler en del attraktivt utstyr. Men biltypen er bra. Motor nok for en fersking. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 14, 2015 Share Skrevet Februar 14, 2015 Ratt ser i overkant slitt ut til km stand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 14, 2015 Share Skrevet Februar 14, 2015 Enig med alle over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Februar 16, 2015 Share Skrevet Februar 16, 2015 (endret) For den prisen ville eg sett etter ein 6'er!Ellers så +1 til alle over.Kjører rundt i E46'er sjølv med 2,2l rekkesekser 170hk. 04' modDet er ein deilig motor (M54) både å høyre på og skru på.Kan ikkje klage på effekten men ein 10år gammel motor vil jo seff daffe litt av etter årene.Det du bør sjå etter er biler som er mest mulig original og tatt servicer på. Min har servicehefte til 154'km og har rullet "problemfritt" i 20k til Føler at sånne ting som halvgjort kon(e)filter viser til godt ungdomskjørt bil Då er det som oftest andre ting som ligger og lurer Endret Februar 16, 2015 av Sammyen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 16, 2015 Share Skrevet Februar 16, 2015 Kan ikkje klage på effekten men ein 10år gammel motor vil jo seff daffe litt av etter årene. Det er ingen selvfølge det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Februar 16, 2015 Share Skrevet Februar 16, 2015 Har ikkje fått benket min men følest faktisk overraskene sprek ut!Kanskje eg sku ha fått den benket og sett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 16, 2015 Share Skrevet Februar 16, 2015 E46 med M54B22 motoren (spesielt med manuelt gear) er kjent for å være en veldig harmonisk kombinasjon. M54B22 motoren er en perle som trives med turtall og ikke minst skifte av turtall. Det er et relativt lavt treghetsmoment i denne motoren (i motsetning til de større motorene i den samme motorserien) og det gjør at den er morsom å kjøre entusiastisk. Den utvikler imidlertid kun maksimalt 210 Nm (tiltross for en fornuftig ytelse på 170 HK) så en tung modell + automatgear er å be om for mye (f.eks E39 Touring). De fleste som har benket denne motoren får oppgitt nogenlunde den offisielle effekten. M52B25 motoren (som også offisielt yter 170 HK, men 245 Nm) har typisk 15-20 ekstra hestekrefter når den blir benket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Februar 16, 2015 Share Skrevet Februar 16, 2015 Er typisk litt ekstra hester når motoren er "ny" ja, men det som hadde vert interresant er å faktisk sett hestekreftetap per år og faktisk antall hk for øyeblikket.Usikker på om BMW ligger på eit "normalt" nivå med hk tap per år? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 16, 2015 Share Skrevet Februar 16, 2015 Er typisk litt ekstra hester når motoren er "ny" ja, men det som hadde vert interresant er å faktisk sett hestekreftetap per år og faktisk antall hk for øyeblikket. Usikker på om BMW ligger på eit "normalt" nivå med hk tap per år? Det er ikke det han mener. En motor mister ikke automatisk effekten sin. M52B25 motoren er "nedskrevet" for å på papiret ikke havne for tett på x28i motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Februar 16, 2015 Share Skrevet Februar 16, 2015 Så det du seier er at ein motor med "170hk" i 1990 vil ha "170hk" i 2015 så lenge den er vedlikeholdt godt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet Februar 16, 2015 Share Skrevet Februar 16, 2015 Bremset 167 hk på min e46 i fjor faktisk. Har m54b22 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 16, 2015 Share Skrevet Februar 16, 2015 Så det du seier er at ein motor med "170hk" i 1990 vil ha "170hk" i 2015 så lenge den er vedlikeholdt godt? Stemmer. Nok av eksempler på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå