Gå til innhold

Bestilt ny 116i - Hva synes dere?

frecjoha
 Share

Anbefalte innlegg

Skinnseter er det ikke noe galt med. Selger bedre, holder seg bedre, varme i sete når det er vinter og ac om sommern :D hadde definitivt valgt m sport der de følger med og hvis ikke, så hadde jeg tatt sportstolene med. Som det blir sagt over så "får" du tilbake pengene når den skal selges igjen osv :) samtidig så sitter du sykt godt :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseende, om det regnes som en fordel?

Hvis det er på grunn av utseende bør man absolutt vurdere M-sportspakke fremfor Urban Line. Jeg antar at prisforskjellen er nogen lunde lik på facelift som før facelift og der koster M-sportspakke det dobbelte av Urban Line (hhv. 24.000kr og 12.000kr). Jeg kan ikke se at man får spesielt mye utstyr ved valg av Urban Line heller (skyvbart midtarmlene, sportsratt og 16" felger), mens man på M-sport får vesentig mer for pengene (skyvbart midtarmlene, tåkelys, M-sportsratt, sportsseter, antrasitt taktrekk, shadowline og 17" felger). Bare ved valg av sistnevnte har du spart inn kostnadene ved å velge det andre separat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er på grunn av utseende bør man absolutt vurdere M-sportspakke fremfor Urban Line. 

Det er vel opp til øyet som ser?

Det som ikke kommer frem er at Urban Line inneholder mer detaljer i krom og setene er i delskinn. +at jeg ikke liker stort luftinntak i grillen.

Sport-Linene: Skal fremstå som sportslig

Urban Line: Skal fremstå som luxuriøs

Endret av frecjoha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt, smaken er subjektiv. Når det er sagt kan man få det meste av chromen fra Urban Line over på M-sport (Sport Line og M-sport er to vidt forskjellige ting) med unntak av listene på støtfangerne. Og prismessig er det jo gunstigere.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har jo sin mening mtp. design og utseende. Skal være delvis enig med trådstarter ang. utseendet. Den har i mine øyne faktisk penere hekk i Urban Line enn M-Sport. Blir for mye sort plastikk på M-Sporten mot det hvite. Fronten er heller ikke steingalen på Urban.

Men jeg synes personlig at hvit og krom ikke harmonerer så veldig. Sparkling Brown var jo meget pen på Urban Line i alle fall på konfiguratoren.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de fleste her. Sportseter må til. Interiøret får liksom ikke det rette looken uten oppgraderte seter i en BMW. Og i tilegg blir jo sittekomforten mye bedre.

Ellers er jeg enig med trådstarter i at M-sport pakke ikke alltid er det peneste. Er det tøffeste, men samtidig kan man jo bli litt lei av det. Men prisene som nevnes så tror jeg det er noe man har igjen for ved salg.

Jeg ville også slengt på automatgir..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Så litt på prisene, det er litt splittet om hva som er lønnsomt.

Sport Line = Sportseter, men skinn koster 17.600,- ekstra

Urban Line = Delskin, men skin koster 11.600,- og sportster koster 5.400,- (Må ha skinn for å kjøpe sportseter)

-Er sportseter det eneste som betyr noe, så lønner det seg med Sport Line.

-Ønsker man Sportseter og Skinn, blir der billigere med Urban Line (hele 600,-).

Illustrerer bilde den nye Urban eller Sport Line?

post-56655-0-23160400-1424868470_thumb.p

Jeg ville også slengt på automatgir..

Automatgir er ikke mulig å velge på den nye 116i

Endret av frecjoha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra uystyr du har valgt. 

Men antar du kan velge sportseter uten å velge skinn, pleier å koste 5-6000 kr.

Vurderte du 118i? Den har du endel mer krefter og 2,4 sek raskere 0-100 tid.

BIldet av den hvite noen poster over vil jeg anta er 116d Efficient Dynamics pga av felgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da sparer du jo den utgiften:)

Men forstår jeg det rett på at det ikke er mulig med sportseter uten at de er levert i skinn?

Det stemmer. Sportseter kun ved valg av skinn på en urban line. Vis ikke hadde jeg glatt valgt sportseter om det kun kostet meg 5.400,-

Men jeg får trøste meg med delskinn. Skal man f.eks ha skinn til sportsline, blir det dyrere enn hva det hadde kostet med skinn og sportseter til urban.

Mye bra uystyr du har valgt. 

Vurderte du 118i? Den har du endel mer krefter og 2,4 sek raskere 0-100 tid.

Har vært inne på tanken, men det blir vell en prisvekst på 50.000,- raske? og av en eller annen grunn har også 118i blitt tatt ut av den nye pris listen for 1serier som gjelder fra 1mars. Ut fra denne listen må man velge diesel om man ønsker 118. Hmmm!

Det skal ikke være lett. Mye kompliserte valg og betingelser.

Man kan ikke få i pose og sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lett forsaket både takluke og servotronic for comfort access....

Hvorfor det? Comfort access, omhandler ikke det kun låse opp døren "uten" nøkkel?

Tror f.eks ikke det er automatisk bagasjeåpner på en 1serie.

Endret av frecjoha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer. Sportseter kun ved valg av skinn på en urban line. Vis ikke hadde jeg glatt valgt sportseter om det kun kostet meg 5.400,-

Men jeg får trøste meg med delskinn. Skal man f.eks ha skinn til sportsline, blir det dyrere enn hva det hadde kostet med skinn og sportseter til urban.

Har vært inne på tanken, men det blir vell en prisvekst på 50.000,- raske? og av en eller annen grunn har også 118i blitt tatt ut av den nye pris listen for 1serier som gjelder fra 1mars. Ut fra denne listen må man velge diesel om man ønsker 118. Hmmm!

Det skal ikke være lett. Mye kompliserte valg og betingelser.

Man kan ikke få i pose og sekk.

I Tyskland er forskjellen på 116i og 118i LCI 1100 Euro, så det kan vel ikke bli 50000kr i Norge. 

På bmw.no er prislisten fra 1. januar, men den blir jo helt feil. Har du fått 1.mars prisliste hos forhandler som gjelder LCI? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...