Gå til innhold

Bestilt ny 116i - Hva synes dere?

frecjoha
 Share

Anbefalte innlegg

Og der står ingen 118i? Udugelige BMW Norge.

Hva koster 116i da?

Stemmer, ingen 118i

275.600,- koster det for en 116i og en 120i koster 360.900,-

Er det mulig å legge uten en PDF her, så kan jeg gjerne legge ut listen.

Endret av frecjoha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, ingen 118i

275.600,- koster det for en 116i og en 120i koster 360.900,-

Er det mulig å legge uten en PDF her, så kan jeg gjerne legge ut listen.

Da må du bare spørre forhandler om pris på 118i. Tipper den koster 20000 - 30000 kr mer enn 116i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sport Line og M-Sport pakken er to forskjellige ting.

Sport Line: 12,500 kr

Seter Stoff Track Antrasitt / grå

Dekorkant interiørlist korallrød matt/oksidsølv matt/sort høyglans

LMfelg Stjerneeke 376 16"

Radio BMW Professional

Sportsratt i skinn

Sportsseter foran

Midtarmlene foran, skyvbart

M Sport pakke: 24,000 kr

Dekorkant estoril Blue matt/oksidsølv matt/sort høyglans

Alpinhvit

Seter Stoff Hexagon/Alcantara anthracite/Black

Interiørflater Aluminium Hexagon

LMfelg MStjerneke 383 17"

M Sportsfjæring

Midtarmlene foran, skyvbart

M Sportsratt i skinn

Sportsseter foran

Tåkelys

Individual antrasitt taktrekk

Individual Shadow Line, høyglans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke kritisere motorvalget. 116i er nok en fin pakke. Selvsagt er 120i flere hakk hvassere, men det koster jo deretter. 

M-pakken inkluderer mye, og gir dermed mye for pengene i forhold til om man skal krysse av utstyret seperat.  Spesielt i og med at det gir bilen et solid(!) fortrinn ved videresalg. Men for å gjenta meg selv: Sportsseter er det aller viktigste. Brukte BMW'er med originalseter blir stående usolgt. Og så er jo sportssetene langt bedre å sitte i og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

118i erstatter pre-LCI 116i. Samme motor og effekt ser det ut som - vår kosta ca 300k før utstyr ble lagt på. Så er nok en 25000kr opp fra LCI 116i til 118i. Manuell gir hadde jeg definitivt valgt igjen på vår bil, den er direkte underholdende å kjøre! Ble litt masete med automat spør du meg...

Og i tråd med hva alle andre sier her - kjøp sportsseter. De er et must, både når det kommer til sittekomfort kontra standardseter, annenhåndsverdi og ikke minst å få solgt bilen! En ting er viss du hadde kjøpt bilen ribba for utstyr, da hadde det vært en billig bil, men når du har lagt på over 100k i utstyr er det ikke lengre en "billigbil", men en godt utstyrt 1-serie. - Hadde du hatt med sportsseter. Men igjen - smaken er som baken! Du skal ikke velge utstyr ut fra andres preferanser, men akkurat sportssetene er et must.

Ellers tror jeg urban line kan bli kult! Er veldig mange sport line og ikke minst M sport etterhvert, så greit å skille seg litt ut. Vi valgte M sport pga at utstyret inkludert her gjorde pakka økonomisk forsvarlig sammenlignet med Sport line, samt at utseendemessig ble den finere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.000,- for sportseter høres utrolig mye ut og ser ikke helt hvordan det kan forsvare prisen.

Har prøvesittet og synes ærligtalt ikke det er en så stor forskjell i komfor. Men om det er umulig å selge biler uten sportseter, da har jeg ingen fanskeligheter med å se behovet.

Endret av frecjoha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor jeg og flere her inne ville valgt M Sport pakken til 24,000kr. For da får du sportseter + masse annet utstyr for 7,000kr ekstra. Men hvis du liker Urban Line bedre så får det jo bli opp til deg om du synes sportseter er et must. Skal du beholde bilen i mange år, så er det viktigere å ha en bil du liker enn en god annenhånds verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-pakke er verdt ca 15000 mer på brukt markedet når du selger den innen for 2-5 år. Optisk synes jeg det er en tøffere pakke en urban line. Hadde lett droppet soltak for å få m-pakke. Hadde aldri kjøpt en Bmw uten sportster heller!!

Uansett du som skal ha bilen, så viktigst at du blir fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MYE større motor til å begynne med.

16i motoren er fin i denne type bil. Jeg ville nok anbefalt en noe større motor hvis han skulle kjøpe seg en tre'er, men som sagt er denne saken helt grei nok (og selve motoren er ganske ny hvis jeg husker rett). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...