Gå til innhold

Bestilt ny 116i - Hva synes dere?

frecjoha
 Share

Anbefalte innlegg

Hva med disse spørsmålene:

1. Har blant annet vurdert "Driving Assistant". Noen som har dette og ser nytten?
2. Har også jeg vurdert elektriske seter (vi er to som skal bytte på bilen). Er det eletriske på fører og passasjerside?
3. Ryggekamera. Vil det være greit med ryggekamera når man har sotede ruter, eller er det helt bortkastet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kanskje kan tale imot ryggekamera på akkurat 1-serien er at plasseringen ikke er helt gjennomtenkt. På f.eks. 6-serien, Golf og flere andre biler er kameraet gjemt bak selve baklukehåndtaket, mens det på 1-serien er montert rett på fangeren. Dette verken ser pent ut, eller er særlig optimalt med tanke på skitt, støv osv.

P1010764.jpg

Jeg ville nok derfor heller prioritert ting som varme i rattet som flere nevner og slikt før ryggekamera, selv om jeg absolutt vil tro det er kjekt å ha.

Edit: Det ser ut til at kameraet er flyttet til samme plass som skiltlysene er på LCI, så da er jo det absolutt en forbedring, men problemene med skitt og støv er der jo fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns ryggekamera koster mye mer enn det smaker. - spesielt på en 1-serie. Hadde jeg valgt på nytt idag hadde jeg derimot valgt sensorer framme og bak, er fortsatt visuell visning i idrive. Samme med elektriske seter - syns det koster mer enn det er verdt. Men nå sitter jeg og samboeren ganske likt, bare forskjellig seteposisjon på avstand fra pedalene, noe som er enklere å endre hver dag enn om du må til å justere vinkel og høyde på rygg og sittepute hver dag. Finn ut det før du bestemmer deg. Rattvarme hadde jeg garantert valgt - har prøvd det en del og det er uvurderlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett kameraplasseringen på LCI, men jeg kan si meg enig i at det var teit plassert før. Det ble fort en vane at jeg stryker fingeren over linsen hver gang jeg skal sette meg i bilen. Dette altså for å tørke bort dritten som har havnet der. Jeg hadde likevel fortsatt valgt ryggekamera om jeg hadde kjøpt ny bil i dag, selv om plasseringen var den samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort noen endringer, har lagt til:

Driving Assistant
Korsryggstøtte
Elektrisk Setejustering m/Minne
Aut. Avblendbare Utvendige Speil Inkl. El.Inklaffbare Sidespeil
Individual Shadow Line Høyglans

Se første innlegg for komplett liste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...