Gå til innhold

EAustevoll´s 330cd 04-mod -- Oz Mito, M3 Interiør m.m ""TILSALGS""

Anbefalte innlegg

Da var vårklargjøringen unnagjort for noen uker siden. Parkerte bilen på jobb for noen dager, slik at jeg kunne få tatt en polering og litt annet.

Begynte med en skikkelig vask og clay for å fjerne mest mulig rusk og annet.

IMG_3552.jpg

Kjøpte meg en Rupes BigFoot maskin på Black Friday tilbud, og endelig fikk jeg anledning til å prøve denne.

Kjørte grovsteget med rupes blå-blå.

IMG_3554.jpg

En liten 50/50 midt på panseret. Det ble tydlige merker etter clayen, men dette brydde jeg meg ikke med siden det skulle poleres vekk.

Underveis stakk en kompis innom, oppdaget denne snapen etterpå. Så tar det som et godt tegn

IMG_3558.jpg

Ut for avspyling av polish rester, før voks ble lagt.

IMG_3561.jpg

Voks ble Swissvax Concorso, la på hele bilen, og lot det stå anbefalt tid før jeg buffet det av. Har ikke så mangen ferdig bilder, men her er ett innendørs.

IMG_3566.jpg

Samt et utendørs, ikke akkurat mye som kommer fram her :oops:

IMG_3570.jpg

Monterte samtidig nytt emblem i panseret, da det gamle var falmet og mindre pent. Fjernet også skiltet foran, hadde montert dette med dobbeltsidig tape fra 3M.

Helt overlegen tape, har virkelig gjort jobben sin. Men fjernet den nå fordi jeg fikk 3M borrelås av en kamerat.

Tenker det kan være greit og kunne fjerne skiltene på treff/utstilling osv. Fronten er jo mye penere uten skilt i.

Monterte også N-merker på skiltene. Litt misfornøyd med passformen, men det løste seg med litt svart sprittusj :D

IMG_3564.jpg

IMG_3567.jpg

IMG_3568.jpg

Nå venter jeg bare på våren, har fått bestilt sommerdekk til Oz  felgene igjennom en lokal dekkpusher, gikk for Hankook. Så er spent på å få prøvd dem.

Ellers skulle jeg også hatt nye bremseklosser, men usikker på hvilken jeg skal gå for. Ønsker noe som støver minimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble bestilt ebc yellowstuff klosser også, bestilte likegodt til bak og framme med en gang. Spent på å få prøvd disse, men mest av alt spent på hvor mye/lite de støver.

De som står på bilen i dag er et mareritt, skulle tro bremsene hengte. 

Vurderer også å lakke caliperene samtidig, har noen prøvd dette med vanlig lakk? Lest at det bør gå fint med vanlig lakk bare til veibruk.

Fargen jeg er på utkikk etter har de ikke som caliperlakk på bilteme, mekonomen osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du fikk N-meker til plastikk skilt, derfor det ikke passer helt. Det er to forskjellige størrelser og plastskilt er mindre en aluskilt. Merket selv på en kompis sin med plast, der var merket for stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Reef89 skrev:

Ser ut som du fikk N-meker til plastikk skilt, derfor det ikke passer helt. Det er to forskjellige størrelser og plastskilt er mindre en aluskilt. Merket selv på en kompis sin med plast, der var merket for stort.

Ja, har konkludert med det samme sjøl. Selvom jeg oppga aluminiumsskilt ved bestilling, men det meste ordner seg med litt tusj :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Fikk dekkene mine på fredag og leverte felgene til montering hos lokale dekk-pusheren min i håp om å få gummi på før helgen slo inn.

Vi oppdaget da, som jeg fryktet at ventilene som står på felgene i dag er såkalte "show" ventiler. Meget lavtbyggende med en slags propp man må bytte med ventil om man skal fylle osv. Synest det blir litt tungvindt og bytte om fra propp-ventil-propp når man skal fylle, pluss at man aldri finner eksakt trykk siden luft vil sige ut mens man bytter om.

Så da bestilte vi heller nye lavtbyggende ventiler slik at jeg har sjans til å både fylle og også ha kontroll på dekktrykket. Disse ventilene skal komme i morgen er planen, så håper pg ha felgene på bilen om ikke så altfor lenge igjen :D Gleder meg til og få dem på nå.

Bestilte noen småting fra Gs i går også, ny nivåsensor bak til hovedlysene ( det ene lyser opp under bilen i dag omtrent:-P), tilhørende skruer og  litt annet smått.

Kjøpte også rød lakk til caliperene i dag, fikk ikke laget varmelakk i eksakt ønsket ral farge, men det skal være ganske nærme likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Frode D skrev:

Ser ut som strekket ble meget bra. Har valgt samme dim som deg på dekk bare med T1Sport og 10,5 bak.

Nå som været er så fint må du få montert de :D

Hehe, har lagt voks på dem nå på morgenen. Og har akkurat vært ute å kjøpt meg ny jekk, så nå er det rett i garasjen og få dem på :) 

523A6567-6652-4739-95CE-E6B27EF2E0A4.jpg

64B30A1D-A932-4323-8945-7FF288669477.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...