Diiesel Skrevet April 15, 2015 Share Skrevet April 15, 2015 Hallo, har lenge latt vær å lage meg en tråd, men får vel begynne nå da jeg ikke har annet vetig å ta meg til. Kjøpte bilen av en bekjent av en bekjent, snakket aldri direkte til selger. Alt av salg og div. rep før kjøp ble gjort av en mellommann på Bavaria, har hatt den oppe på bukk, og arbeidet ser ut som at det har blitt utrolig bra utført. Den hadde bl.a. en del rust under, som ble fikset opp og lakkert. Det har deretter blitt tectylert under. Har sjekket under div. plasser, og det er ingen ting som tyder på kommende problemer mtp. jekkfester o.l. Bilen er en '00 BMW E39 530d sedan M-Sport, og ble tidligere eid av en megler, noe som er grunnen til den høye km.standen, som nå snart runder 296.000km. Før jeg kjøpte den hadde den stått i ro i et halvt år, hvor tidligere eier vurderte om han skulle selge i den stand den var, eller om han skulle reparere før salg. Fikk kontakt med mekanikeren via slekt av en kompis, og deretter badlet det på seg med diverse reperasjoner. Den er nå i veldig god stand, iforhold til alder/km. Har likevel noen småting, noe som jeg sikkert kommer til å drøfte i senere innlegg. Femmeren ble skjøtet da den var to år gammel, og har derfor to understellsnr. slått inn i dempertårn framme. Dette er selvsagt godkjent og skrevet inn i vognkort. Skjøtingen ble gjort av mekanikeren jeg utførte handelen med, og han var og tidligere eier. Har likevel ikke mye historikk på den, da jeg ikke har en finn-annonse som utgangspunkt. Er så langt veldig fornøyd med bilen, og etter min mening er det en perfekt kombinasjon av sportslighet, utseende, pris og forbruk. Eneste jeg syns er litt kjipt er at det er en pre-facelift bil mtp. motor, men med M-Sportpakken gjør det meg vel egentlig ikke noe! Får vel slenge med ett bilde, og på forhånd beklager jeg for at det er tatt med ett iPhone kamera. ///M3 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 16, 2015 Share Skrevet April 16, 2015 Fin bil, følger med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 16, 2015 Share Skrevet April 16, 2015 Så ut som en fin bil dette, ser ryddig og pen ut Knapt innkjørt er den også, disse kan jo gå en million som vi har fått demonstrert i det siste. Men jeg anbefaler deg å søke opp bilens utstyrsliste hvis den har vært skjøtet, bare for å sjekke mener jeg http://www.bmwarchive.org/vin/bmw-vin-decoder.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 16, 2015 Share Skrevet April 16, 2015 Flott og ryddig bil ja Eneste jeg ville gjort her var å satt på facelift lykter, nytt skilt og sorte nyrer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet April 17, 2015 Forfatter Share Skrevet April 17, 2015 Takk for fine ord! Har sett en del på utstyrslisten fra før av, virker som at ikke alt stemmer - verken med det originale understellsnummeret eller det som er fra delebilen Har xenonlykter, så vet ikke helt om jeg kommer til å bytte. Disse er vel en del dyrere? Nye skilt kommer nok, og det gjør vel de sorte nyrene og Skal lage et innlegg senere idag med litt mer historie og noen bilder av alcantara interiøret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 17, 2015 Share Skrevet April 17, 2015 Er den faktisk fysisk skjøta og ikke tatt karosseribytte på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet April 17, 2015 Forfatter Share Skrevet April 17, 2015 Skjøtet fronten mener jeg på Det ble tatt av karoserrioppretteren på Bavaria Haugesund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 17, 2015 Share Skrevet April 17, 2015 Da må den være skjøtet med en preface for i følge vin decoder så er din bil en facelift bil. Har du 184 hesteren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet April 17, 2015 Forfatter Share Skrevet April 17, 2015 bmwarchive viser dessverre bare til facelift motor Så både bilen og delebilen er pre-facelift. 184hesteren ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet April 18, 2015 Share Skrevet April 18, 2015 Pen bil litt morsomt lesestoff allerede ^^, Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet April 18, 2015 Forfatter Share Skrevet April 18, 2015 (endret) Hei, her er det noen flere bilder. Dette er da altså bilen min! Skulle si noe mer om historien, men klarer ikke å komme på hva jeg skulle si.. Kommer vel senere det og Endret April 18, 2015 av Einarsson Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet April 18, 2015 Share Skrevet April 18, 2015 så pen ut! så litt utslitt de lykte glassa dine, er vel ganske enkelt og bytte de og de koster ikke all verden! og det gjør et stort løft! hvis ikke kan du jo prøve å polere de opp igjen! ^^ Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet April 18, 2015 Forfatter Share Skrevet April 18, 2015 Kommer nokntil å polere dem, er ikke stygge rett på Kjekt med xenon Freakshow reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarTo Skrevet April 21, 2015 Share Skrevet April 21, 2015 Fin bil følger med ☺ Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Juni 6, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2015 Ble rygga i på onsdag, så nå blir det ny type skilt Med eller uten svart N? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå